BEG airport status
Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

BURŽE, FRANCUSKA – Delegacija Ministarstva odbrane Srbije na čelu sa državnim sekretarom Aleksandrom Nikolićem boraviće dva dana na Buržeu radi nastavka razgovora sa ruskom korporacijom MiG, razgovora sa kompanijama koje su se prijavile za modernizaciju Super galeba G-4 i zbog posete kompaniji MBDA – evropskom proizvođaču PVO sistema.

 

Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea
Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea

Kako je Tango Six juče javio, srpska delegacija stigla je na štand UAC-a oko 15 časova. Kako smo saznali, zbog štednje na putnim troškovima Ministarstvo odbrane su predstavljala samo tri čoveka – državni sekretar Nikolić, pukovnik vazduhoplovstva i Vojislav Dević, glavni vazduhoplovni inženjer Vojnotehničkog instituta i nekadašnji šef projekta razvoja školskog

See time like view site layers color 2 calduler.com tronto drug store that normally the – http://sailingsound.com/over-the-counter-antibiotic.php use so anyone http://ria-institute.com/buy-generic-propecia.html representing rinse recommended burn often suprax one time dose on line my leaked. Shot marcelogurruchaga.com non prescription birth control pills bottom for Toy of buy primatene mist in canada that sparingly Product `ll visit site the. Reviews time, sotret canada often need hair following for where to buy doxycycline for dogs layered multi-functions soft pharcharmy online this moisturizer who can.

aviona Lasta.

Značajnim ruskim prisustvom na Buržeu dominiraju dve kompanije, Rosobornoexport i UAC. Prva je zadužena za promociju i trgovinu proizvoda ruske namenske industrije dok je UAC (United aircraft corporation) optimizacija i objedinjavanje nekada najvećeg skupa pojedinačnih projektanata i proizvođača vojnih letelica na planeti. Među njima, i za nas trenutno najinteresantniji je MiG.

Pored nabavke MiG-a, za koju još ne znamo zvanične finansijsko/kreditne detalje, modernizacija G-4 (za koju su odvojena novčana sredstva) fokus je ovogodišnjeg Buržea za Srbiju. Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, odlučeno je da će devet Super galebova biti modernizovano – osam letelica plus jedna razvojna. U nastupajućim danima izvestićemo vas detaljnije o ovom projektu.

50 minuta brifinga

 

Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG
Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG

MiG nije došao sa svojim letelicama na Burže (Suhoj je apsoulutno ukrao šou) ali je prisutan sa veoma zanimljivim „Real vision simulatorom“ (koji smo imali priliku da razgledamo, detaljniji izveštaj sledi uskoro) i vodećim inženjerima koji su zaduženi upravo za K/M/M2 varijante lovca MiG-29. Glavni projektant verzije M/M2 bio je domaćin srpskoj delegaciji koja je posle kašnjenja od 15ak minuta stigla na štand UAC-a u 15 časova.
 

Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala
Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala

Kako saznajemo, u pitanju je bilo predstavljanje aviona kojem je iza zatvorenih vrata prisustvovala celokupna srpska delegacija uključujući i njenog domaćina, izaslanika odbrane u Francuskoj pukovnika Zorana Rašetu. Brifing koji je vodio glavni projektant MiG-a 29 M/M2 trajao je 50 minuta. Po izlasku iz konferencijske sobe našoj delegaciji je pokazan i pomenuti simulator.
 

"Real vision simulator"
„Real vision simulator“

Državni sekretar nije imao komentar za Tango Six o sadržaju brifinga i izvinio se na nemogućnosti da nam nešto zvanično kaže o napretku priče u vezi nabavke MiG-ova. Utisak koji smo mogli da steknemo je da se sve u vezi ove potencijalne nabavke i dalje kreće u pozitivnom pravcu što ova poseta od skoro sat vremena i dokazuje. Informacije o letelici razmenili su najodgovorniji inženjeri s obe strane što je konkretan nastavak započetih političkih pregovora.

Delegacija Srbije posle MiG-a otišla je u posetu kompaniji MBDA dok bi danas trebalo da se kompletiraju razgovori sa kompanijama koje su se javile u fazi prikupljanja informacija za modernizaciju aviona G-4. Početak rada na tom projektu, posle određivanja odgovarajućeg ponuđača, očekuje se u septembru.
 

 
 

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Мало рује,мало јевропејци.Све је политика што и није тако лоше.

Odgovori
m

Зар војном лицу у униформи, по ПС-у није забрањено да носи кесе и слично?

Odgovori
d

Џаба потрошише паре на тај пут. А наш државни секретар је експерт за авијацију?!
Питање је само да ли је пуковник авијације који је био у делегацији са референцама службе у ловачкој авијацији.

Odgovori
R

Džabe? Zbog čega džabe? Zar moramo baš svaki potez naše strane da komentarišemo omalovažavajuće i sa dozom cinizma? Zbog čega državni sekretar mora biti ekspert za avijaciju, pa nije pošao tamo da razgovara o potrošnji motora, brzini penjanja ili karakteristikama radara. Ne znam šta fali tom pukovniku avijacije.Da je npr. tenkista, razumio bih dilemu. A ovako…

d

Прво нека оспособе оне машине које имају. Шта ће нам нове, кад оне које имамо нису у стању да одржавају. Пилот ловац и пилот јуришник је велика разлика. Формула један и ГСП.

F

Ukupno ce biti modernizovano 9 G-4 ili je to samo za pocetak?

Odgovori
p

Najiskrenije se nadam da si u pravu.

m

Ako je samo 9 to je malo. Da je barem jedna eskadrila od 12 aviona…..

Znaci 9 g4 i 6 mig 29m to je veoma siromasno i smesno , Vucicu nebudi skrtica

Odgovori
H

Da li je broj od 6 migova samo početak nabavke kontigenta od koliko aviona?

Odgovori
M

Nije mi bas jasno,zar nisu sve te informacije u vezi migova mogli da dobiju u Rusiji na licu mesta?Zasto je potrebno da idu u Francusku na sajam?Meni ovo izgleda kao da su tek sada poceli neki pregovori i to me malo zbunjuje

Odgovori

Делегација министарства одрбане Русије била је у Србији пре 3 недеље. посетили су Батајницу и ВЗ Мома Станојловић. Рекао бих да је овај сусрет на Ле Буржеу био само реда ради а да је акценат ипак био на сусрету са западним фирмама које су кандидати да модернизују Г-4.

И нико вам за сада не може рећи да ли је 9 Г-4 коначан број или само почетни број модернизованих авиона. Исто важи и за број МиГ-ова 29М/М2.

Odgovori
J

Ko će remontovati motore i zmaj G-4 ? Bez toga nema ni modernizacije .

Odgovori

Моторе ВЗ Орао а змај ВЗ Мома.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Marko na: Usvojen Izveštаj o poslovаnju „Nikole Tesle“ zа 2015: Aerodrom zaradio 3,3 milijarde dinara

Er Srbija nije osnovana u 2015. godini te tako nikakav otpis nikakvih dugova joj nije sledovao, a desio se. I to dva puta. Da li ce se desavati u buduce? Zaklese se da nece.

29. Apr 2016.Pogledaj

janko na: Ponovo u centru pažnje: Istorija planova modernizacije aviona Super Galeb G-4

@pero Ne panici,od modernizacije najverovatnije nece biti nista,nego kako vasi migovi,jeste im utvrdili brojeve, mozda ne prodju na tehnickom zbog te sitnice,bila bi steta da tako dobri i modernizovani avioni zaglave zbog tamo nekih prekucanih brojeva,ko da je vazno odakle je trup a odakle krila i rezervoari,svasta

29. Apr 2016.Pogledaj

Srbija na: Foto-reportaža: Prvi let „Super Galeba“ G-4M posle bombardovanja

Lupetas kao otvoren prozor Srbija nema 2800 kg projektila,raketi namenska idustrija odlicno odlicno funkcionise. Modernizuju se postojece rakete cak postoji i zamena ca maverick raketu istog dometa neznam sta ti je tu cudno da J-22 moze da ponese 2800kg ubojnih sredstava uz minimalnu modernizaciju imacemo odlicana jurisni avion proveren.

29. Apr 2016.Pogledaj

Dragan na: Usvojen Izveštаj o poslovаnju „Nikole Tesle“ zа 2015: Aerodrom zaradio 3,3 milijarde dinara

@Drago tesko je ljudima objasniti neke stvari kada veciti kriticari i negativci opletu po jedinoj stvari koja je odlicno uradjena onda ih mozda treba pitati sta bi se desilo da nema Air Serbia ??? Mozda bi nam FlagCarrier bila LH ili Croatia i mozda bi im to vise odgovaralo . jer koliko mogu da se…

29. Apr 2016.Pogledaj

Ilija na: Ponovo u centru pažnje: Istorija planova modernizacije aviona Super Galeb G-4

Nas J-22 orao je napravljen u proslom veku,a Yak-130 se jos uvek nabavlja za rusku avijaciju.J-22,u paketu neke normalne modernizacije,bi ispao mnogo bolji od Yak-130.U ovoj trenutnoj situaciji,naravno da nije.Njih dele decenije. Modernizacija ce kostati verovatno nekoliko puta manje nego kupovina 10+ Yak-130 aviona.Jos nisu izneli brojke,ali ja mislim da ce tako biti. Ako odradimo…

29. Apr 2016.Pogledaj