BEG airport status
Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

BEOGRAD – Na svoj 25 rođendan Pipistrel je predstavio novu letelicu – u pitanju je koncept demonstrator električnog pogona nove generacije nazvan WATTsUP. Novi trejner će široj javnosti prvi put biti otkriven u Francuskoj 30. avgusta na Salon de Blois aeromitingu.

 
 
IMG_0095
 
WATTsUP je razvijen u saradnji sa Simensom koji je obezbedio ključne komponente za električni pogon letelice koja će predstavljati novu generaciju električnih aviona slovenačkog proizvođača. U Pipistrelu sa ponosom ističu da je svaki detalj novog koncepta ciljano unapređen u odnosu na njihove prethodne elektro-projekte:

– Cilj je bio da dobijemo još lakšu i pouzdaniju letelicu. Električni motor od 85 Kilovata teži samo 14 kilograma i ima više snage od popularnog Rotaxa 912 koji se često koristi na ultralakim i letelicama LSA kategorije. „Pakovanje baterija“ od 17 Kilovat časova je dizajnirano po fail-safe udvojenom principu i može biti lako kompletno zamenjeno za nekoliko minuta ili napunjeno za manje od sat vremena zahvaljujući novoj generaciji Pipistrelove Battery Management tehnologije.
 
IMG_0118
 
Sa uvek prisutnim porastom cene goriva vreme je da redefinišemo pristup obuci pilota. Naše rešenje je prvi praktični, u potpunosti električni, avion za obuku letača. Tehnologije razvijene posebno za ovaj demonstrator mogu sniziti troškove ab-inito obuke čak za 70%. Takođe, bićemo u stanju da eliminišemo štetne CO2 emisije kao i buku. Avion ispunjava ASTM LSA standarde kao i poslednje standarde za električno pogonjenje letelice. WATTsUP je već sertifikovan u Francuskoj i očekujemo da će ga u skoroj budućnosti još zemalja validirati. Ovo je naš 5 projekat električne letlice, drugi koji će rezultovati komercijalnim proizvodom. – reči su Iva Boscarola, direktora kompanije.
 
IMG_0174
 
Pipistrelov partner na ovom projektu Simens tvrdi da svet polako prelazi na električni pogon, bilo da je u pitanju vazdušni, kopneni ili vodeni saobraćaj:

– Razvijamo sisteme za električni pogon sa najpovoljnijim odnosom snaga – težina za vazduhoplovnu primenu. Jedino na ovaj način ova industrija može rešiti probleme rastućih cena goriva, porasta tražnje i novih striktnih standarda u ekologiji. Inovacije koje ćemo primeniti na WATTsUP-u biće ključne u pokušajima da učinimo avijaciju održivom u dužem vremenskom periodu. Opcije za električni pogon su skalabilne i možemo sa velikim entuzijazmom očekivati da će ga u budućnosti koristiti i veće letelice. – rekli su u Simensu.

Očekuje se da WATTsUP postane serijski proizvođena letelica od 2015. godine sa cenom ispod 100.000 evra.

Slovenačka kompanija pionir je u razvoju letelica na električni pogon još od 2007. godine. Za svoje inovativne pristupe u industriji dobili su nagradu 2010. godine od strane Evropske poslovne asocijacije. Njihov Taurus Electro G2 dobio je Lindbergovu nagradu, dok je četvorosed Taurus G4 osvojio NASA-in Green Flight Challenge 2011. godine. Pre nekoliko nedelja Pipistrel je na atraktivan način prikazao pouzdanost svoje nove Pantere koja će takođe imati opciju hibridnog i električnog pogona.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Casual Observer na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Miloš77 u pravu je da Ukrajina dobija mrvice. Novih tenkova su dobili circa 50 komada. U veće. broju su dobili samo laka oklopna vozila. Kad bi samo Grčka i Bugarska otvorile skladišta i poslali svoje tenkove produžili bi rat za još dve godine sigurno. E sad zamislite kad bi Amerikanci poslali 500 M1 Abramsa umesto…

15. Feb 2025.Pogledaj

Dragan Brankovic na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Po mom mišljenju ubedljivo najlepši avion. Voleo bih da ga vidim kod nas na aeromitingu a i u našem RV ( što je verovatno nemoguće).

15. Feb 2025.Pogledaj

Dogma na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

I podrsak za Suhoj da se konacno odrekao zelenih felni na avionima! Znaci pakao kada vidim moderne avione i zelene felne is sssr-a

14. Feb 2025.Pogledaj

Zivko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Rusija je 2013 godine oprostila Alžirskoj Narodnoj Demokratskoj Republici cak 4,7 miljardi dollara sovjetskog duga osim Alzira dugovi su oprosteni i Avganistanu i Mongoliji - po 11 milijardi dolara.Vijetnamu i Siriji 10 milijardi. Iraku josam milijardi,, Libiji 4,5, Etiopiji 4 milijarde dolara i Laosu 700 miliona dolara. Jedina zemlja koja Rusiji nije oprostila „sovjetski dug“…

14. Feb 2025.Pogledaj