BEG airport status
Posledica politike „otvorenog neba“ ili manipulacija – Delta Air Lines ukida liniju za Dubai Novi problemi američkih kompanija i nove optužbe na račun Emirata, Katara i Etihada / Foto: Indulgy

Posledica politike „otvorenog neba“ ili manipulacija – Delta Air Lines ukida liniju za Dubai

Američka kompanija Delta er lajns (Delta Air Lines) najavila je da će u februaru 2016. ukinuti liniju Atlanta-Dubai. Kako je navedeno, glavni krivci za donošenje ovakve odluke su zalivske kompanije, prenosi sajt „Air Transport World“.

U saopštenju ove kompanije piše da je reč o „prebukiranosti linija od SAD-a do Bliskog istoka koja nastaje zbog nacionalnih prevoznika koji dobijaju državne subvencije“.

Međutim, podaci o broju putnika na linijama američkih i zalivskih kompanija, kao i dilema pred kojom se trenutno nalazi Vlada SAD-a, a odnosi se na mogućnost ograničavanja budućih ruta Emirata (Emirates), Katar ervjeza (Qatar Airways) i Etihad ervejza (Etihad Airways), ukazuju da je reč o veoma složenoj „igri“ koja se vodi na tržištu.

Delta-777-ship-7110-landing
Od ukupno 14 leta dnevno iz SAD-a za Dubai, američke kompanije imale su svega 2 / Foto: Flyerschat

Navodi se da je u periodu od 2008. do 2014. na linijama između SAD-a i Dubaija, Dohe i Abu Dabija svakog dana bilo oko 11.000 ljudi više u odnosu na ranije godine. Skoro 95 % njih koristilo je zalivske kompanije – Emirate, Katar i Etihad ervejz.

Američke kompanije su imale 2 od ukupno 14 leta dnevno iz SAD za Dubai.

Uprkos tome, Deltine optužbe za istiskivanje sa tržišta upućene zalivskim kompanijama možda jesu pretenciozne jer Katar, Emirati i Etihad nemaju nijedan let iz Atlante za Dubai, piše ATW.

U svom saopštenju, Emirati su odbacili optužbe o odgovornosti za ukidanje Deltine linije, navodi se na sajtu CAPA-e.

dubai_united_arab_emirates_08_big
Povezanost sa azijsko-pacifičkom regijom kao prednost zalivskih kompanija

Odgovor zbog čega Deltina linija ne može da opstane mogao bi da se pronađe i u činjenici da su Abu Dabi, Doha i Dubaji važne tranzitne tačke, te da zalivske kompanije omogućavaju mnogo bolje veze za destinacije ka kojima američke kompanije nemaju svoje letove – Indiju, Pakistan, Bangladeš, Nepal, Šri Lanku, Maldive, Azijsko-pacifičku regiju, Južnu Afriku, .

U prilog tome govori i činjenica da se broj ljudi koji putuje na relaciji Bliski istok-SAD i obrnuto nije promenio, pa se, prema pisanju ATW-a, odluka Delte da ukine rutu Atlanta-Dubai ne može povezati sa konkurencijom zalivskih kompanija.

SAD ograničavaju nove letove zalivskim kompanijama?

Pozivajući se na državne subvenicije za koje se sumnja da su zalivske kompanije dobile, „Partnerstva za otvoreno i fer nebo“ (čije su članice i kompanije Delta er lajns, Junajted erlajns i Amerikan erlajns) se obratilo američkoj Vladi.

SAD trenutno razmatraju da se Emiratima, Kataru i Etihadu blokira otvaranje novih linija iz Amerike što bi na taj način pomoglo domaćim kompanijama u tržišnoj trci. Tome se, međutim, protivi američko Ministarstvo pravde, prenosi portal „Skift“ pozivajući se na neimenovan izvor.

Kako se objašnjava, to bi smanjilo ponudu i povećalo cenu karata.

 – Javni interes u ovom slučaju trebalo bi staviti iznad finansijskih problema američkih kompanija – smatra Ministarstvo pravde, piše „Skift“ i navodi da o tome još ne postoji zvanična potvrda.

Portparol  „Partnerstva za otvoreno i fer nebo“, međutim, veruje da će odluka ići u korist američkih prevoznika.

– Naša Vlada neće dozvoliti da tržišni uslovi koji nisu fer utiču na ljude zaposlene u bilo kom segmentu američke industije. To, takođe, ne bismo smeli da dozvolimo ni za vazdušni saobraćaj  – izjavio je Žil Zukmen u ime ovog udruženja.

Delta Air Lines izlazi iz A4A

Prema najnovijim pisanjima portala „JDA Journal“ Delta izlazi iz udruženja severnoameričkih kompanija „Airlines for America“ (A4A).

– 5 miliona dolara koje Delta daje udruženju „A4A“ mogli su da budu bolje iskorišćeni – za ulaganja u zaposlene u Delti, kao i za vođenje boljih pregovora u Vašingtonu koji bi više koristili klijentima naše kompanije i zaposlenima u njoj – izjavio je portparol kompanije Delta er lajns.

Kliknite na baner za grupisane postove o sukobu američkih i bliskoistočnih aviokompanija:

47480602101798.GDxMxgR7O5ASynyZVN0w_height640

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Slazem se sa Zivojinom 100%. Veoma je komplikovano izracunati cenu po satu letenja, jer svi aparati ne lete isti broj sati, to sve zavisi od ekonomske mogucnosti svake drzave. U pojedinim zemljama, piloti imaju oko 50 sati naleta godisnje dok u razvijenijim je situacija sasvim drugacija i krece se i do 200 sati naleta godisnje…

16. Jan 2017.Pogledaj

mtw na: Puštena u rad de-icing i anti-icing platforma na Aerodromu „Nikola Tesla“

There is one "issue" with the deicing apron - officially Apron N(ovembar): due to the design flaw when deicing position N1 (eastern) is occupied, access to position N2 (western) in prohibited. So, even when N2 is vacant aircraft waiting for deicing on F4, cannot access it before N1 has been vacated. That effectively reduces deicing…

16. Jan 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Неће бити да су те цифре тачне. Поготову не толике разлике између МиГ-а 29 и авиона које сте навели. Све зависи и од метода израчунавања цене сати лета.

16. Jan 2017.Pogledaj