BEG airport status
Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje Sam u kokpitu nikad više

Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje

Istraga o padu Erbasa A320 sa leta 4U 9525 još traje, a aviokompanije i civilne vlasti širom sveta već su počele da izvlače lekcije iz nesreće Džermanvingsa. Prvi rezultati istrage pokazali su da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, nakon što je ostao sam u kokpitu. Zbog toga nova pravila imaju za cilj da se u kokpitu nikada više ne nađe samo jedna osoba.

Norwegian Air, EasyJet i Air Canada bili su među prvima koji su od vazduhoplovnih vlasti svojih zemalja zatražili dozvolu za promenu propisa koji regulišu pravo ulaska u letačku kabinu tokom leta. Dan kasnije i Wizz Air je potvrdio da je izvršena revizija procedura za boravak u pilotskoj kabini i da su usvojene izmene koje će omogućiti da u pilotskoj kabini nikada ne bude samo jedna osoba. Nova procedura  već je odobrena od strane mađarskog direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prema izmenjenim pravilima, ukoliko neko od članova letačke posade želi da napusti kokpit tokom leta, dužan je da prethodno u letačku kabinu pozove nekog od članova kabinske posade. Tako će se osigurati da ni u jednom trenutku u kokpitu ne bude zatvorena samo jedna osoba.

Poslednja značajna promena pravila ulaska u kokpit dogodila se posle terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama, 11. septembra 2001. godine. Nakon tog događaja, kompanije širom sveta morale su da prilagode vrata kokpita kako bi se pružila veća sigurnost letačkim posadama u slučaju pokušaja otmice vazduhoplova. To što se vrata mogu otvoriti samo iznutra, donelo je nove rizike u slučajevima kada član letačke posade svesno želi da ugrozi bezbednost letenja.

Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.
Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.

Novo pravilo trebalo bi da obezbedi više sigurnosti u takvim slučajevima, a slična pravila već neko vreme propisuje američki FAA (Federal Aviatio Authority). Obaveza svih aviokompanije u SAD jeste da obezbede da se u kokpitu nikada ne nađe samo jedan član posade, što odgovara novim pravilima koja aviokompanije širom sveta uvode nakon nesreće Džermanvingsa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ma

    Bezbednost aviona se brani na zemlji a ne pred vrtima kokpita…to je suvise kasno…

    Odgovori
    Vl

    Tačno Majo.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Raffale je fenomenalna platforma, i zanimljivo ce biti da posmatramo kako RV Srbije sa Raffale kroz naredne decenije prati ova poboljsanja i usavrsavanja, bez obzira da li Srbija koristi maksimalne platforme kao Storm Shadow/Scalp ili Meteor

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

    @MR.M TB2 unistio nekakav prvi spic ruskog napada? Polupali im Rusi dosta TB2 na zemlji. Secam se pocetka sukoba kad je UKR ministarstvo odbrane na drustvenim mrezama objavljivalo snimke TB2 iz Sirije. U ratu u UKR je TB2 poslat u penziju. Naravno to ne znaci da se radi o losoj BPL, nego nije isto koristiti…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Zato što im nije bilo presudno. Rafal, koliko god skup, je imao dobru filozofiju razvoja da ako nešto ne mora da bude komplikovano onda i ne treba, što manje pokretnih delova koji mogu da se pokvare. Cevka može i sad da se skine, prvi primerci je nisu ni imali. Ako se u principu deluje sa…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Nenad N, na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Da li sam dobro shvatio da je razlika izmedju F3 i F4 svojevrsni "milestone"? To jest, F4 se moze nadograditi na F5, dok F3 ide samo do F3R.

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Srećko na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

    Može kupiti šta god želi, ali nema pravo na rakete dometa preko 100km ili čak do 80km. Nedaju SAD.

    26. Nov 2024.Pogledaj