BEG airport status
Muzej vazduhoplovstva Beograd treba zatvoriti Hajde da se više ne lažemo da je ovo sve održivo i da će biti bolje? Foto: Dragan Trifunović

Muzej vazduhoplovstva Beograd treba zatvoriti

…jer kako ga drugačije ponovo otvoriti, kako drugačije da on ponovo počne da živi, kako drugačije da se oporavi, kako drugačije da se bilo šta promeni?

Drastično, preterano, proizvoljno? Nestručna impresija entuzijaste sa umišljenim značajem međ svim tim kvalifikovanim civilima i postavljenim vojnicima? Uveravam vas da ne.

Problem Muzeja je mnogo ozbiljniji od protokolarnog zgražavanja, preemotivnih needukovanih reakcija „zakačim fotografiju na Fejs i avio sam entuzijasta“ tipova. Mnogo je ozbiljniji od faktografije koju mi na Tango Sixu već mesecima iznosimo. Rešenje tog problema leži u mnogo konkretnijem suočavanju sa stvarnošću. Zašta niko nema hrabrosti. Jer poput prosečnog teškog zavisnika srpska vazduhoplovna javnost navučena je na ideju da poseduje impresivnu vazduhoplovnu zaostavštinu, da je čuva, da je neguje. Kao i svaki težak zavisnik ona zapravo uništava samu sebe, tj. zaostavštinu, i kako vreme prolazi pretvara se u tužnu prikazu nekada slavne sebe. Odbija pomoć, ne priznaje bolest. I kao pravi narkoman ne priznaje da nije dovoljno jaka i dorasla životu.

Poseduju li građani Srbije vazduhoplovnu kulturu? / Foto: Dragan Trifunović
Poseduju li građani Srbije vazduhoplovnu kulturu? / Foto: Dragan Trifunović

Da se odmah ogradim. Ni slova, ni sekunde neću tvrditi da imam rešenje. Zaista ga nemam. Moj, naš, posao je da izveštavamo o Muzeju, da čitaocima iznesemo što više činjenica i prenesemo dešavanja u vezi „Hrama vazduhoplovstva“. Svoj uticaj i težinu, kao jedan od mnogih koji možda može pomoći upotrebiću danas u pravcu oslikavanja trenutne atmosfere. Koja je mnogo gora nego što ste mislili.

Jer da bi vam bilo bolje u mnogo lošoj situaciji mora vam prvo biti mnogo, drastično, gore. To je jedini put do izlečenja.

727, čerupanje i lafčine, kraljevi, carevi

Poslednje izveštaje o agoniji Muzeja oličene u do sada nezabeleženom blamu za Ministarstvo odbrane možete grupisane čitati ovde. Tango Six će u nedeljama koje dolaze ekskluzivno izneti još neka dešavanja ali kao što ste navikli, ništa dobro, ništa pozitivno i ni trunke optimizma neće biti u njima.

Tema ovog teksta je atmosfera propasti jedne od najvrednijih zbirki vazduhoplova, vazduhoplovne tehnike i dokumenata u širem regionu.

Ništa bolje da ilustruje tu atmosferu i izazove tu zabludu da građani Srbije poseduju vazduhoplovnu kulturu ne može poslužiti nego događaj od pre dva dana. Amerikanci su potpuno restaurirali i za let osposobili jedan od najlepših i najatraktivnijih komada vazduhopovne istorije koji imamo i mi. Preciznije, koji nam već decenijama lež(e)i u travi.

Da, nismo Amerika.
Da, nismo Amerika.

Legenda srpskog civilnog vazduhoplovstva Zoran Modli na svom Fejsu je u sebi svojstvenom stilu kandidovao pozitivnu atmosferu, optimizam ali bez rešenja – ne sudim, jer ne zaboravite, niko od nas nema rešenje. Ono što me je pogodilo više od pomenute „vidite šta oni rade, mi imamo isto i ništa ne možemo slično“ vesti je reakcija jedne, pod navodnicima, legende, lafčine, cara u komentarima na Zoranov status. Reakcije koja nikad preciznije ilustruje koliko građanima Srbije zapravo treba privremeno oduzeti pravo raspolaganja vazduhoplovnim blagom. Sve dok ne dobiju jednu značajniju šamarčinu, ne bi li se uozbiljili.

Pomenuta legenda, lafčina, car je bio jedan od niza ovih što se zgražavaju nad sudbinom domaćih 727 što leže na ANT-u ili su do sada bili rezani u staro gvožđe. I onda je poentirao:

Naši lopovi su ih raskomadali i rasprodali a pare spakovali u svoje džepove. Od moje najveće ljubavi ostala su mi samo 2 INS zahvaljujući drugarima iz tehnike koji su to uzeli za mene da imam uspomenu dok su ih zločinci komadaju bezdušno“.

Ova izjava u svoj svojoj iskrenosti i odsustvu svesti šta je zapravo izrečeno i urađeno ilustruje koliko ne razumemo. Kriv je neko, krivi su ti lopovi, prodavci ali su meni moji ortaci takođe ipak očerupali da bi ja imao. Jer ja ga volim. Više od tebe.

Narativ je isti kao i onaj da su srpski piloti najbolji na svetu i slične gluposti. Problem je u nama zapravo. Jer primetićete, niko nije došao ni da odnese te 727 sa te livade niti je niko Muzeju pretio da će ga srušiti, odneti nam avione i predmete. Problem je pričati da postoji kategorija „najboljosti“ pilota. Problem je što niko nije napisao da nije lepo krasti delove iz aviona.

Mubadala

Pre godinu i nešto u poseti Muzeju vazduhoplovstva bio je jedan od najmoćnijih pojedinaca u vazduhoplovstvu na planeti. Rukovodilac državne kompanije, zapravo fonda, Ujedinjenih Arapskih Emirata koji posluje u vazduhoplovnoj industriji. Fonda koji će uskoro, najverovatnije, biti aktuelan u Srbiji. To je između ostalog bio i jedan od razloga njegove posete.

Tada je ljubazno bio dočekan od strane „civila“ u Muzeju, obišao je postavku, imao par opaski da bi i oni u Emiratima pravili svoj muzej. Impresioniran naravno (kao i svaka delegacija koja je ikada posetila Muzej) nije ništa obećao ali su vizitke bile razmenjene. Zapravo, kada bolje razmislim, ne mogu garantovati da su vizitke bile razmenjene. Ne mogu da garantujem da među „civilima“ u muzeju ima osobe koja je dovoljno proaktivna, sposobna i vizionarski baždarena da vidi priliku i potencijal u svakom posetiocu. Ne mogu da garantujem da su nedeljama, mesecima opsedali pomenutog Emiraćanina ponudama, opcijama, spremljenim planovima za restauraciju tog i tog aviona. Ne mogu da garantujem da imaju spremno bar dvadesetak projekata koji detaljno razrađuju prilike da neko investira, pomogne. Ne mogu da garantujem da imaju ni zrnca preduzimljivog u sebi.

Ja ih ne kritikujem. Ni trenutka ne dovodim u pitanje njihovu stručnost, požrtvovanost i ljubav prema Muzeju. Sve to su dokazali. Jer ostaju tu uz sve moguće uvrede, uz plate koje vređaju njihovo dostojanstvo kao školovanih profesionalaca. Za razliku od mene i vas koji samo sedite, čitate ovo i klikćete po Internetima, oni su u tom Muzeju svaki dan. Oni ga sigurno vole više od nas i oni su jedini bili glasni i hrabri da se većina problema aktuelizuje u medijima.

Ne kritikujem ih i ne kažem da su krivi za bilo šta. Ali ima jedna adekvatna Američka i za njih:

„Well boo fucking hoo“.

Priznajte da nemate kapacitet da rešite stvari, priznajte da niste preduzmljivi i objavite iskren poziv za pomoć. Armija onih koji misle da bi mogli bolje i da bi našli te „pare“ koje vama uvek dođu posle „struke“, „pažljivo“ i „nije vreme sad“ jedva čeka taj poziv.

Zapravo i ja ga jedva čekam da bi se nekima od tih koji misle da mogu bolje konačno i zapušila usta. Jer oni da mogu bolje nešto bi sami do sada i uradili. Čast izuzecima koji su nešto zapravo i pokušali.

Da, toliko je depresivno. Da, toliko nema rešenja ni u jednom taboru.

Fijat i Hrvati

Prilikom moje nedavne posete Zagrebu imao sam zadovoljstvo da pričam sa jednim proaktivnijim vazduhoplovnim entuzijastom. Ispričao mi je za ideju da dobiju jedan MiG-21 od HRZ-a, ispričao mi je planove koje imaju da ga negde izlože, da nešto sa njim urade, da se organizuju.

Da li će nešto biti od te inicijative ostaje da se vidi. Naravno da i oni imaju problem sa sluhom države i naravno da imaju ogromnu energiju poput nekih ovde. Ništa dramatično drugačije.

Ali jedna njegova opaska u našem razgovoru je bila zanimljiva. Bolna i otrežnjujuća:

– Ali blago vama, vi imate Muzej i onoliko aviona. –

Da. Osećaj je poražavajući.

Poražavajuće je ono što smo otkrili široj javnosti u poslednjem tekstu. Poražavajuće je da tehnički i atmosferski uslovi u Muzeju nisu adekvatni. Poražavajuće je da sajle o kojima vise avioni nisu menjane. Poražavajuće je da natpisi na panelima ispred aviona nikada nisu menjani i da su i dalje u istom onom fontu pisaće mašine iz prošlog veka.

Ali više od svega je poražavajuće srpsko kurčenje.

Ljubomorno čuvanje istorijskih predmeta koji, ako smo pošteni (a jesam), nikada ne smeju biti prodati, otuđeni i iznešeni iz zemlje. To je činjenica, to je struka. Tu je tačka.

I tako će biti. Uvek ćemo moći da se kurčimo stranim delegacijama da imamo taj i taj neprocenljiv artefekat. Da smo nekada bili to i to. Tako i toliko bitni. Ali od tog genetski urođenog kurčenja nikada nećemo biti u stanju da progledamo i primetimo da sve to propada, rđa i da se neko blato od pre nekoliko decenija tek sada skida sa nekih aviona.

Ako prestanemo za trenutak da se kurčimo (znam, teško je) videli bi da smo kolektivno uporopastili naše vazduhoplovno nasleđe.

Više zaista ne smatram da Fijat treba ostati u Muzeju. Dati ga Italijanima, dati ga da ga restauriraju, dati im ga na više godina, organizovati njegovo izlaganje i u Hrvatskoj. Posle pet ili više godina vratiti ga u Beograd. Možda i koju godinu duže, čisto radi kazne?

Šta je poenta? Da taj dragulj zauvek ostane u onom memljivom i vlažnom podrumu koji je identičan podrumu vaše stambene zgrade? Da li je poenta da upropastimo nešto samo da bi se kurčili da je naše?

Da li ste vazduhoplovni entuzijasti i stalo vam je da vidite preporođenog Fijata ili ste nacionalni entuzijasti – neka propadne ali kod nas je i samo je naš!

Da. Toliko je sve propalo. Da. Toliko je neprijatno.

Zatvoriti Muzej vazduhoplovstva Beograd. Otpustiti sve i zaposliti ponovo najsposobnije na transparentnom konkursu. Prestati sa proseravanjem na društvenim mrežama i organizovati se. Oročiti „veliki reset“ na dve godine. Sve obnoviti, jednom za svagda obezbediti uslove za rad i čuvanje istorijskih predmeta. Posle dve godine napraviti veliko otvaranje i dokazati da smo vazduhoplovna sila a ne skupina sitnih lopova avionskih instrumenata.

Kustosima i muzejskim radnicima pridružiti specijaliste u ekonomiji, biznisu i finansijama koji će juriti svuda po planeti, gristi, grebati i zatrpavati Mubadalu i slične predlozima, planovima i projektima.

Kako sve ovo uraditi? Kakva rešenja pronaći? Kako se organizovati?

Ne znam. Moje je samo da vam nacrtam koliko smo zasrali.
 
 

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Ja sam ZA. Ionako ga niko ne posecuje.
Eksponati da se prodaju, a novac ulozi u otvaranje trznog centra.

Odgovori
B

Treba tebe zatvoriti sto si predlozio da se ovakav muzej zatvori.Samo vam u Beogradu fali jos jedan trzni centar.
Treba mnogo vise ljudi uputiti u drugi svetski rat i istoriju ove zemlje a ne samo da znaju kad Karleusa ima sledeci koncert i ko ce pobediti u zvezdama granda.Treba da te je sramota.

D

Sto volim ove sto zagrizu iz prve… :)

1

@DEKI

Dobro, sta ce nam jos jedan trzni centar? Ajd ovo ostalo ti stoji, al za ovo zadnje…

D

Ukazujem na to da su ovoj drzavi vazniji trzni centri od njene istorije i kulture. A vi shvatili bukvalno, kao deca.

S

Fotografija Boing B 727, koja je postavljena kao ilustracija za ovaj tekst ne prikazuje avion YU-AKF (alfa-kilo-foks) dodeljen Muzeju vazduhoplovstva.

Odgovori
v

Zanimljivo AKF je znaci „muzejski“ 727? Nisam znao, ako se ne varam to je 727 koji je bio otet, bila je interesantna emisija na Prvoj o tome tako da ima fin pedigre za muzejski eksponat.

Što se tice mažnjavanja INS-a OK nije lepo razumem poentu, ali nije ni strašno 727 standardno ni nije imao INS, osim kad je navodno Sloba išao u Dejton 1995. pa su ga budžili za prelet.

Što se tice Muzeja ne treba ga zatvarati koliko god da je truo, ima još klinaca koji će kada dodu na letnji raspust kod rodbine u BG na +30 stepeni provesti celo prepodne u staklenoj ciniji diveci se Tanderdžetu, Bf 109, Spitfajeru i Harikenu, a onda pravac iz muzeja na 72 pa na NBG po maketu za uspomenu na susret sa avionima koje su do tada gledali samo u knjigama i filmovima :-D

Занимљива и срце парајућа анализа стања са јаким утиском „ја немам идеју како да се ствари реше“.
Годинама се говори и анализира. Годинама се спомињу „крађе“ и ником ништа.
Мени је музеј далеко, а задњи пут сам ушао у галерију тамо 2002.године, тако да и немам увид у право стање ствари, али верујем писцима чланка. Мислим да је прелазак музеја у цивилну управу кумовао садашњем стању. И иначе, свега чега су се дохватили, војног, све су упропастили. За сада упорно чувају свој ВМА, јер војна лица траже везу за преглед у тој установи.

Као што је и споменуто, ни ја немам идеју како да се реши то „јадно“ стање. Неко плаћен, свакако да мора да изнађе идеју.

Odgovori
r

Da se zatvori!!! Sta lupate gluposti gospodine autoru, pa najlakshe je nesto zatvoriti i rasprodati, ajde malo da se dignemo da se taj muzej vrati u zivot, a ne ovo treba ga zatvoriti, to je sramota za jednu zemlju!!!!!
Ovaj muzej bi funkcionisao fenomenalno kada bi se odredjeni ljudi zaposleni u muzeju otpustili. Posto ima dosta njih koji prichaju kako zele napredak a gomilu puta tom istom napretku postavljaju nogu. Tamo cim neko koliko vidim dobije malo vlasti odma odlepi i krene prema eksponatima da se ponasha kao da su mu dedovina. Nema potrebe zatvarati ovo fenomendalno mesto gde nasa deca mogu videti istoriju avijacije, vec se samo treba potrudi da glavnu rec u muzeju ne vodi osoba, koja bi trebalo da vodi racuna o drugim stvarima, npr higijeni! Veliki pozdrav za ekipu iz muzeja koja pokusava da ovo mesto vrati u zivot!!

Odgovori
V

Ja bih se fokusirao na „genetski urođeno kurčenje“ kao problem (ne samo muzeja) :-(

Spasa nam nema – propasti ne možemo!

A možda jedna tradicionalna (da ne kazem srpska) čistka?

Odgovori
r

cistka nego sta, primer samo bivsi direktor muzeja, covek i dalje prima platu direktora muzeja a ne radi tamo vec godinu dve. Ovo je kao neka pravna zavrzlama, pa nisu mogli da ga otpuste vec su coveku rekli evo ti plata samo nemoj da dolazis. Eto jednog od primera zasto muzej propada, zato sto tamo sve sto se radi radi se protiv zakona. Sto je jako tuzno. necu da tvrdi ali sam cuo da ovo ovako funkcionishe tamo, tako da nije ni cudo sto se muzej raspada, kad ljudi koji vishe tamo ne rade i dalje primaju plate. Tu platu iskoristite i svaki mesec za te pare kupite par paketa plocica da se sredi onaj ulaz.

M

Dati nekom pametnijem na 99 godina. Toliko ce trebati da se osvestimo da nismo to sto mislimo da jesmo.Da nije svetsko dostignuce sluziti gibanicu u keramici u biznis klasi kao ni napraviti dron a ni klipni avion dvosed iz koga se isakace. Pa da vidimo tada. Mozda…

Odgovori
I

Slika i stanje Muzeja su ogledalo srpskog drustva. Kad se stvari u zemlji Srbiji srede sredice se i Muzej ako do tada prezivi. Bojim se da ce proci decenije dok se to ne desi.
Inace dobar text koji sam ja shvatio malo kao provokaciju a vise kao ocajnicki krik jednog vazduhoplovnog entusiaste da se stanje u Muzeju popravi.

Odgovori
D

Bole nekih one crvene petokrake zvezde na eksponatima pa laju i navijaju za zatvaranjem muzeja

Odgovori
C

Da, istinita i vrlo žalostna prića, na žalost potpuno u skladu sa našom svakidašnjicom. prošle godine sam obišao „sličan“ muzej vazduhoplovstva u Deytonu (besplatan ulaz!), ali ga je nemoguće detaljno proći za manje od dva do tri dana! Neverovatan događaj zbog druženja sa istorijom!
Ne prepoznajemo sebe, ne vidimo prošlost u smislu stvarnih prošlih događanja, a budućnost nam je misaona imenica sa puno zvućnih prideva, koja svakako ne oslikavaju ono što će se dešavati! Samo želje i zablude, naročito u sferi avijacije!
Potpuno se slažem sa autorom ove „zanimljive“ priče! Žalostno ali istinito! Rešenja, naravno, kao i drugim sličnim slučajevima – nema!
Možda i nas nema u rešenju!

e

Pre neki dan kod mene u ulici se otvorila dečija igraonica. Unutra sve napucano, puno novaca uloženo, sve ultra giga mega od silnih spravica, igračaka, mreža za penjanje, tobogana,…
Sinoć prolazim pored te igraonice i rekoh sebi daj da zvirnem šta se radi unutra. Ono, dece k’o pleve, njih mali milion klinaca i klinceza. Ali, niko se ne igra, nikog nema na toboganu, nikog u onim malim šarenim kućicama iz bajke. Nećete verovati. Svi klinci zajedno sa roditeljima posedali u krug oko XXXL king size televizora okačenog o zid. Svi sede, ćute i bleje u ekran. A na ekranu Parovi. Zmaj od Šipova drži nekakav monolog.
Kakve ovo veze ima sa Muzejom vazduhoplovstva pitate se. O čemu ovaj trabunja.
Trabunjam o tome da rađamo i vaspitavamo imbecile. Imbecile kojima ćemo sutra ostaviti u nasledstvo kompletnu zbirku Muzeja vazduhoplovstva. Ako mi za našeg života nismo ništa pametno odradili po pitanju muzeja neće ni ovi mali Zmajevi, Kristijani, Stanije, Ajfonke, Ekremi,…

Odgovori
R

Deca nam nisu imbecili – mi smo! Sva deca su rođena dobra, sve dok ih kroz kućno „vaspitanje“ i sasvim truo sistem obrazovanja ne pretvorimo u nas same. Što se muzeja tiče, i ne samo muzeja vazduhoplovstva, treba dati veća ovlašćenja direktorima, ali ih treba i pozivati na odgovornost svaki put pred istek mandata, i to pred Odborom skupštine za kulturu i informisanje. Lepo je kada kaplje platica, a stvarno je super kada se pored penzije skuplja dodatni prihod. A rezultati? Da li je BILO KO iz tog muzeja dao ostavku, da izrazi svoje nezadovoljstvo stanjem u toj instituciji? Ispravite me ako grešim, ali NIJE! D li je bilo štrajkova glađu? NIJE! Muzeji u ovoj zemlji trunu već decenijama, i ne samo ovaj. Treba ih privatizovati!

g

I treba da se kurcimo. Jer, ako smo mi najgori, sto onda Italijani, ili bilo ko drugi nije sacuvao ni jedan g50?

Odgovori
I

Nažalost, ne shvatam svrhu ovakvog teksta kao ni poruku. O komentarima ispod ne treba ni razmišljati.
Radeći u Muzeju duže od decenije uvideo sam samo jedno: nedostaje svega, ljudi i para i prostora a pogotovo razumevanja . Jedino volje i ideja ima, ali se one izgube usled navedenih nedostataka. Muzej vazduhoplovstva je slika i prilika države u kojoj se nalazi i koju predstavlja. Odgovorno tvrdim da je Muzej vazduhoplovstva 4. po redu institucija po broju posetilaca koji u toku godine posete muzej (tu sam uvrstio i zoo vrt). Jedinstven je u širem području i smatram da bi u roku od godinu dana obnavljanjem izložbene postavke u manjem obimu povećao posetu za 50 do 100%. Ali u zemlji gde je „rijaliti šou“ kao pojam ušao i u djačke sveske, pored „šoping molova“ i sl., teško je očekivati da bilo koji muzej, predstavlja mesto gde bi roditelj mogao, u slučaju lošeg vremena“ odvesti svoju porodicu na zabavu i edukaciju.
Muzeju su potrebne drastične promene, prvenstveno u upravi, ali on za time žudi već više od decenije.

Odgovori
m

Али „МИ“ јесмо „skupina sitnih lopova avionskih instrumenata.“ Заправо ваздуплоховних.
За боље и нисмо. Нажалост.

Odgovori
v

Prije manje od godine bio sam u Beogradu poslovno, poveo i 15 god. sina. Najveći razlog bio je i Muzej u kojem sam bio prije rata. Što reći, onako zapušten jednostavno me šokirao. Fundus propada, to se iz aviona vidi nažalost. Gotovo uvijek uzrok je novac, uzalud i najsposobniji voditelji i kustosi ako država nema interesa (novca) za investicije ili osnovno održavanje. Mislim da na privatne donacije ne treba racunati nego nekako izmusti novac od države za hladni pogon i konzervaciju. Valjda ce doći neka bolja vremena. U sličnom stanju bio je Tehnički muzej u Zagrebu prije desetak godina, s najbogatijim fundusom na ovim prostorima. Sada je to vrhunski muzej u koji dolaze ljudi iz Slovenije, Madžarske pa i Austrije. Možda da se pokuša suradnja na toj relaciji što je autor teksta naznačio usprkos preprekama koje postoje u našim glavama. Pozdrav iz Zagreba

Odgovori
P

Muzej mora biti vlasništvo države a ne vojske. Ministarstvo treba da angažuje stranog konsultanta sa poslovnu transformaciju muzeja i na tim osnovama krene sa promenama. Ako transformisani muzej može da donese recimo 30M EUR turizmu Beograda u sledećih 10 godina onda se isplati uložiti tolike pare u muzej. To bi moglo da znači građenje velikog hangara za civilnu avijaciju pored sadašnje zgrade, i veću ravnotežu između dosadne vojne i atraktivnije civilne postavke gledano sa komercijalne osnove. Neophodno je više interaktivnih sadržaja i žestoke komercijalizacije za uspeh muzeja.

Odgovori
p

Autor je 100% u pravu.
Pokrenuti tužbu, da privredni sud donese rešenje da ugasi idiotsku tvorevinu – privredno društvo „Muzej vazduhoplovstva u osnivanju“. Zbog jednostavnog razloga, jer je osnovan bez saglasnosti osnivača. Toliko prosto, toliko racionalno, ali za priučene pravnike i ekonomiste, genarale u penziji i sadašnje ovo je materija potpuno nepoznata. Zato i ne znaju gde se nalaze.

Odgovori
I

Ako mogu da doprinesem malim predlogom. Ne razumem se naročito u „avio“ već kao najblaži entuzijasta evo šta bih voleo da vidim (a fore sam uglavnom pokupio iz drugih muzeja drugih stvari koje sam u životu obišao).

Muzej ima malo toga da ponudi prosečnom čoveku koji ne zna puno o avijaciji i kojeg treba uvući u taj svet. Muzej je suviše pasivan, u jednoj rečenici, gomila maketa, 3D slika.

Od čega bih počeo: Očistio i otvorio kabine da deca vide unutra i da mogu da sednu, da recimo na prezentaciji ili od čoveka čuju najkraće o tome kako avion leti (ali u Neil DeGras stilu), zanimljive anegdote (kao Suadove priče koje ovde svi volimo), da se na nekoliko računara instalira FSX (zamislite „Čika Ivane danas sam spustio 737“) da na nekoliko projektora ide priča o nekoliko aviona ali da posetioci sami biraju tok „predavanja“. Da se urade predstave za školarce, da vide kako izgleda simulacija poletanja za 2 ili 5 minuta (predstava na otvorenom, leti, bez stvarnog paljenja motora ali da vide kako se pale instrumenti, koje su procedure), da vide kako je u zapaljenom Lankasteru (malo drmanja, grejanja i mašina za dim).

To su neke ideje za 5 min a za koje ne treba više od par hiiljada evra.

Poenta: Manje da liči na grobnicu a više da bude moderan, interaktivan muzej.

Odgovori
D

Bravo za komentar !!!
Ako je poenta texta bila pustite one koje hoce i znaju da rade slazem se …. samo bih dodao i malo skuplje investicije poput reklama na drzavnim medijima (imamo pretplatu ) mogli bi da spuste cenovnik za ovakve projekte , da se vikendom organizuju ture od S centra , da se osvetle ( i operu) eksponati da se odradi jedan solidan parking prostor gde bi okretala recimo 72 na kojoj bi pisalo Aerodrom Tesla i muzej vazduhoplovstva , kako cemo privuci strance kad na aerodromu nema ni jedna reklama ili strelica na kojoj se nalazi muzej … malo bi mogla i nacionalna aviokompanija da se pobrine da u svojim avionima da uputi turiste ili potencijalne posetioce tranzitne zone gde bi mogli da ubiju vreme dok cekaju naredni let.

S

Ako smem i ja da iznesem svoj stav, on bi glasio ovako:
Da li ste nekad pomislili na to da preselite muzej na neku drugu lokaciju?
To sto se on nalazi u samoj blizini aerodroma, uopste ne pomaze, jer ne verujem da neko ko se sprema da putuje, saceka goste ili rodbinu na aerodromu, koristio bi vreme da razgleda muzej.
To mogu da kazem i za sebe, jer ne vidim sebe da krenem autom da posetim muzej koji je van grada.
Promena lokacije bi sigurno pobolsala, ako nista drugo, barem posecivanost.

Odgovori
K

Дуго очекиван текст Петра Војновића о Музеју. Морам признати да сам од њега више очекивао.
Пошто нам је тако лепо нацртао колико смо „засрали“, можда би могао за ову годину да предложи акцију лакирања Каравеле.
Такође би успут могао да нам преведе на српски шта значи:
„Well boo fucking hoo“.

Odgovori
B

Dakle, drugari iz tehnike kraduckaju. Baš lepo. Što im ne objavite imena? Da počnemo odatle.

Odgovori
D

Davnih dana sam služio vojsku u Zemunu (1981/82.), pri muzeju, te sudjelovao u nekim aktivnostima oko postavljanja eksponata. I tada je taj FIAT bio trn u oku svima osim entuzijastima. Smatralo se da ne smije prikazivati ništa „okupatorsko“ ili od korišteno od strane „domačih izdajnika“. Talijani su nudili novce za G.50, ali ne; bolje neka trune nego nešto zaraditi.
I dan danas smatram taj muzej velikim blagom cijele regije koji be se trebao zajednički dograđivati za sve sadašnje i buduće entuzijaste koji su spremni doći i izdaleka kako bi ga vidjeli. To su mjesta na koja mnogi dolaze ciljano, ako znaju da postoje i da imaju što pokazati.
Povjest nam je kakva je, ali bilo kakav tehnički muzej ne b smio biti taoc trenutačnih političkih situacija, prepucavanja, ideja.. zašto ne prikazati SVE što je letjelo kroz povijest nad ovim krajevima?
Zaista želim lijepu budućnost muzeju i da se nađe aktivan kadar koji će znati promovirati i privlačiti kako posjetitelje tako i financijere.

Odgovori
n

muzej se mora dovesti u red u protivnom ako se zatvori i prodaju eksponati vredni milione opet ce neki pojedinci da stave pare u dzep

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Sve varijante moguće modernizacije srpskih MiG-ova 29

Колико разумем, targeting platform је авион који означава циљ а firing platform авион који лансира наоружање.

23. Feb 2017.Pogledaj

Petronije na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Beli ti bas imas problem. Niko marsala vucica nije spominjao. Mala na kasicicu stize nora zato sto ne daju pare za.nabavku, inace odlicna haubica za te pare. po pitanju lazara sam jako skeptican, ali necu da prejudiciram. Alas, jos je nepoznanica...maketarstvo sam spomenuo jer su na standu skoro sve makete, marsala ni jednom. Na ovom…

23. Feb 2017.Pogledaj

Joca na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Patria je 100% licenca tako da to Hrvatska ne moze da reklamira kao svoj proizvod,nesto slicno kao fiat 500l kod nas samo u vojnoj indistriji,nisam siguran u kojim kolicinama smeju da prodaju.Sto se tice m95 degman postoji samo prototip napravljen jos krajem 90-tih,on vise zivi kao projekat modernizacije m84 kao verzije m84as i ab kod…

23. Feb 2017.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Nema ih na sajmu! Djuro Djaković je fabrika a ne proizvod. Ta fabrika pravi Patriju po licenci. Patrija je Finski proizvod i koliko ja znam Hrvati smeju u njevoj fabrici samo za sebe da proizvode a nemogu da izvoze! Degman? Čuo sam za njega, ali gde je on, kome je ponudjen, koji su planovi? ...prazna…

23. Feb 2017.Pogledaj