BEG airport status
Otvoren novi hangar na Batajnici, predstavljen demonstrator modernizacije Orla, Mi-17 stižu za mesec i po dana Novi hangar površine 3087 m² završen je 30. decembra prošle godine, koštao je oko 251 miliona dinara / Foto: Petar Vojinović

Otvoren novi hangar na Batajnici, predstavljen demonstrator modernizacije Orla, Mi-17 stižu za mesec i po dana

Na vojnom aerodromu Batajnica danas je otvoren novi hangar izgrađen za potrebe RV i PVO a prisutni su mogli videti i prikaz savremenog naoružanja koje je proizvela domaća namenska industrija.

Ovom događaju prisustvovali su premijer Srbije Aleksandar Vučić u pratnji ministra odbrane Zorana Đorđevića, zamenika načelnika Generalštaba general-potpukovnika Jovice Draganića, komandanta RV i PVO generala Ranka Živaka i drugih visokih vojnih ličnosti.

Novi hangar površine 3087 m² završen je 30. decembra prošle godine, koštao je oko 251 miliona dinara, gradnja je kako je navedeno trajala godinu dana a izgrađen je na mestu hangara koji je porušen u bombardvovanju 1999. Ovaj objekat biće namenjen za smeštaj školskih aviona Lasta, helikoptera Gazela i Mi-17 a sadrži skoro sve što je potrebno za njihovo čuvanje i održavanje, klimatizovan je, poseduje laboratoriju i učionice.

20160406_085616
Nov hangar, nove Laste / Foto: Petar Vojinović

Tokom obilaska hangara mogli su se videti helikopteri Gazela i Mi-17, avioni Seneka i Lasta kao i novi projekat modernizovanog jurišnog aviona Orao koji planom ovog događaja nije bio dostupan za neposredni obilazak novinara i fotoreportera. Obilazak aviona bio je organizovan za predsednika Vlade i pripadnike RV i PVO.

Ispred hangara organizovan je taktičko-tehnički zbor na kome su se mogli videti vazduhoplovi sa kojima raspolaže 204. vazduhoplovna brigada, tehnika 250. raketne brigade za PVD kao i nova, modernizovana i modifikovana vojna tehnika razvijena u VTI i SDPR.

Od vazduhoplovne tehnike mogli su se videti lovci MiG-21 i MiG-29, tegljač meta N-62T “Super Galeb“, školski avioni V-54 “Lasta“, transporter An-26.

Posebno je bio zanimljiv dvosedi MiG-21UM (NL-16) kome su integrisane rakete vazduh-vazduh R-60. Od raketnih sistema prikazan je modernizovani Kub, kako lanser sistema sa modifikovanim raketama i varijantama raketa vazduh-vazduh R-60 i R-73 tako i radarska stanica za osmatranje i navođenje.

UZR-60 umesto R-60 iz razloga bezbednosti delegacija u poseti / Foto: Petar Vojinović
UZR-60 umesto R-60 iz razloga bezbednosti delegacija u poseti / Foto: Petar Vojinović

Od proizvoda namenske industrije prikazana je bespilotna letelica Vrabac kojoj za mesec dana počinju završna ispitivanja kao i Pegaz za koga se trenutno razvija i naoružanje i koji je pokazan sa protivoklopnim raketama a kako smo saznali razvoj stanice za navođenje ove BPL je završen.

Pored navedenog, na TT zboru mogli su se videti integrisani sistemi veza nivoa brigade i bataljona, modernizovani osmnatrački radar P-12M, centar vazdušnog osmatranja i javljanja M11, izviđački sistem MIP-11, protivokilopni sistem Bumbar, modernizovani samohodni višecevni lanser raketa Oganj, besposadno kopneno vozilo Milica, optoelektronska sredstva i streljačko naoružanje.

Nakon obilaska postavke naoružanja i vojne opreme premijer se obratio prisutnim medijima i odgovarao na njihova pitanja. Od tema vezana za vojno vazduhoplovstvo Vučić se prvo dotakao novih helikoptera Mi-17 za koje je rekao da je u toku njihov prijem, da će oni stići za mesec i po dana ili početkom juna a da se pripadnici RV i PVO već nalaze u Rusiji na obuci. Premijer je takođe rekao da će transportna avijacija, sa dva nova helikoptera i modernizovanim avionom An-26 biti dovedena u bolju situaciju.

Za ozbiljnije unapređenje lovačke avijacije Vučić je naveo da je neophodno ostvariti uštede u budžetu a da Srbija i ne stoji tako loše kada je u pitanju tzv. er-polising. Negirao je da su tehnici istekli resursi već da su neki resursi obnovljeni i rekao da ako se bude uspelo u nameri da se u budžetu novac uštedi cilj vlade će biti unapređivanje lovačke avijacije i ojačavanje RV i PVO. Trenutno se u skladu sa mogućnostima radi na unapređenju dela lovačke avijacije kako bi se imala puna zaštita neba u svakom trenutku, dodao je Vučić.

Pogled sa „gornje galerije“ novog hangara. / Foto: D. Stefanović, Ministarstvo odbrane

Kada su u pitanju školski avioni Lasta premijer je izneo informaciju da se na aerodromu Batajnica trenutno nalazi 12 od ukupno 14 aviona koji će u roku od nekoliko meseci biti u punoj upotrebi za osnovnu obuku pilota.

Govoreći o raketnim sistemima za PVD Vučić je rekao da je Srbija mnogo radila na njima imajući u vidu da se prati šta se dešava u regionu i kako se neke države naoružavaju. Polako ali sigurno ojačava se RV i PVO a oprema i naoružanje VS se modernizuje proizvodima našeg znanja i pameti, završio je premijer.

Tango Six će u toku dana doneti i detaljniji izveštaj sa foto i video materijalom o predstavljenom demonstratoru modernizacije Orla kao i detaljniji presek aktuelnog stanja u RV i PVO od strane njegovog komandanta general-majora Ranka Živaka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

“Nije istekao resurs“

Nije istekao resurs, istekao je nama mozak odavno cim ovakvi diletanti odlucuju i vode RV

Odgovori
Lj

Da li ja dobro razumem – naši su od školskog dvoseda napravili lovca za air-policing?

Odgovori
Ni

Ne karikiraj. Kao prvo niko nije rekao da je Orao postao lovac sposoban za air-policing, nego da se razmatra takva mogucnost. Verovatno da bi se stedeli resursi na MiG-ovima kolko god je moguce. A druga stvar, J-22 nije lovac ali nije ni skolski dvosed, a svoju pouzdanost kao jurisnika je dokazao 90ih. I dalje stoji da nije lovac, ali ne verujem da bi danas MiG 21 obavljao air policing iole bolje.

Mene zanima druga stvar, sto se kace rakete na dvadesetkeceve ako oni ne lete vec skoro dve godine? I je l postoji neki poseban razlog zasto se kace UZR-60 umesto R-60? Nesto mi ta prica o bezbednosti ne pije vodu.

С

Ово је невероватно! Дејвид Коперфилд није правио овакве имагинације, опсене и представе за лаковеран народ. Нема потребе уопште коментарисати повратак РВ у праисторију ваздухопловства, качење ВВ ракета на авионе без радара и сличне неуболозе…

Odgovori
22

Nije mi na kraj pameti da pravdam ovu jeftinu predstavu, ali NL-16, kako si ga nazvao „avion bez radara“, kad je napravljen davno u SSSR, nosio je IC rakete V-V. Ovo je samo malo „budženja“ da može da ponese i R-60.

OZ

Mozda su integrisali rakete na NL-16 a kao ce da ih ispali,jer koliko mi se cini nema radar

Odgovori
Me

Za gadjanje IC samonavodjenom raketom nije potreban radar

vr

U izveštaju komisije nakon pada Mi-17 stajalo je kao jedan od predloga mera za unapređenje bezbednosti da se nabave kacige za pilote helikoptera. Zanima me da li je to do danas realizovano i ako nije zašto nije i da li je nekom od danas prisutnih novinara to palo na pamet da pita ili su na Batajnicu išli samo na piknik po lepom i sunčanom danu?

Odgovori
Pe

Nemojmo toliko malodusnosti u komentarima. Svaka cast za prikazana unapredjenja. Iskreno prijatno sam iznenadjen sa nekim novinama danas pokazanim. Btw..nisam znao da se radilo na modernizaciji Orla…bilo je nekih informacija o takvim idejama iz 90tih ali ovo je novina za mene. Jedva cekam sledeci Zivojinov tekst..:)

Odgovori
Ba

Perice, zaista i ja se pitam. Kažem- gledam i ne mogu da vjerujem šta čitam, a nakon toga sljedi standardno preispitivanje o tome kako sa mnom nešto nije u redu zbog količine optimizma koji imam.

Ljudi zna li neko koliki je budžet sa kojim ovi ljudi rade? Ajde prokomenarišite malo- baš me zanima. Baš me zanima koliko troše naprimjer Hrvati. Nećemo opet o Bugarima i nabavci migova.

Koliko su Hrvati potrošili za korupcionašku aferu sa 21-cama? Oko 12-14 miliona Eura? Raspitajte se- ljudi sa ovog videa se bave „modifikacijama“ i traže malo-po malo. 10 000- 40 000. Koliko su ukupno dobili prošle godine? Sada od toga „oduzmite“ hangar.

Ovdje govorimo o smanjenom finansiranju u odnosu na prošlost (1987. godinu narimjer) od 30 puta! Moja predpostavka samo- ali mislim da ne griješim mnogo.

Ljudi- mislim da ste u pravu kada kažete da je situacija u ovom rodu vojske loša, ali mislim da nemate osjećaj o veličini prepreka koje je potrebno preći da bi se ovaj Feniks digao iz pepela. Ovdje slušam komentare kako „nema pravog riješenja dok se….“ a to košta naprimjer 300 miliona eura. U isto vrijeme država je u mogućnosti da vojsci za ovu namjenu da 4 miliona eura…?

Ja sam iskreno oduševljen šta su ljudi uradili sa izolir trakom i spajalicom. Ono što me naročito oduševljava je ono na šta svi reže: Ova priča sa „procedurama“ za uvođenje „Lasti“. Nalazim da je divno to što neko testira letjelice koje ulaze u upotrebu onoliko koliko treba. Nakon icidenta- sve je stalo, kontrole…Čudom se čudim što u tolikoj neimaštini nije došlo do nekakvog javašluka epskih razmjera. Treniraju se ljudi koji će da rade na tome.

Postoji simulator, planovi obuke. Sve je to u granicama optimalnog- nije partizanska eskadrila- neko je insistirao na tome da se nešto poštuje, da postoji nekakva interna kontrola kvaliteta, nekakva struktura. To po meni znači da neko radi ono za šta prima platu.

Ono šta hoću da kažem- nije sramota biti sirotinja- sramota je ne raditi ništa. Ja naprimjer svim srcem želim da se uzme neki kredit pa da se kao sledeći korak uzme jedno 6-12 Jak-130 (M-346, ako bi bilo ikakve šanse da se za prvu priliku ovo koristi za air-policing), ali izgleda da stvarno nema para za to. Znači da baš…nema. Polako, doći će vrijeme kada će Srbija ponovo moći da plaća „cool“ opremu. Bitno je da se RV sačuva.

Pe

Slazem se i treba postovati sto su ovi ljudi uspjeli da urade. Samo naprijed.

gi

Svasta bih rekao…
Ej, citava 2 helikoptera i 1 „modernizovan“ An26 i odmah bolje stanje ???!!!
Nema boljeg stanja u RV i PVO bez 10tak srednjih TH, 10tak modernizovanih Gama, helikoptera za EOI (prvenstveno za artiljeriju) i barem produzenja resursa na L17k…
Pored toga, KoV moli i kuka za POVR dometa min 7-8km i koliko sam cuo imaju nezvanicne ponude za modernizaciju/opremanje BVP, pesadije i Gazela sa istim sistemima (Rusija i Izrael) jer sto rece general – Kiowe kada dodju, sa Hellfire ce srusiti Gazele i unistiti M84 a da i ne znamo gde su…
Dobro je sto misle na Orlove, jer mogu leteti jos 15-20god, kao i G4… Samo, bez po 14-16 aviona nema ekonomske isplativosti…

Odgovori
De

Nazalost stanje RV Srbije je toliko lose da 2 helIkoptera I 1 „modernizovan“ An-26 odmah naprave stanje bolje zato sto sad barem imaju nesto sto leti.

Neznam da li je komicno ili tragicno da je ratno zrakoplovstvo (a i kopnene vojske) u mnogim istocnim Evropskim zemljama palo na standard najsiromasnijim dijelova Afrike.

п

Драги Гиле види се да си оптимиста и да посматраш свет кроз ружичасту призму тј.позитивно. И то је добро за тебе. А ово што наводиш било би можда добро и за ваздухопловство. Али ми смо само раја која искрено мисли. Велики играчи имају другчији начин размишљања између два митинга. Све ће они уредити са устима пуним народа и у паузи између свињских коленица, као један бивши генерал са једне наше планине. Четри коленице за доручак, бре. Када су га у отвореном студију као министра одбране питали 2000.године пре избора колико нам је НАТО уништио авиона, он одговори мудро: ми смо предузели све потребне мере радње и поступке да своје борбене потенцијале сачувамо тако да борбена готовост ваздухоловства није умањена. Може се то можда и наћи у некој архиви. Није ни трепнуо. А уништише преко 140 летелица, да не говорим о објектима инфраструктуре. Ни данас се још нисмо опоравили.Тада су већ вршљали по нашим војним објектим по већ потписаним договорима странци по овом и оном споразуму а ми морали да им презентујемо наше потенцијале. Значи ово је био тајни податак само за народ-гласачку машинерију. Последице сносимо и дан данас а на власти су били и ови и они све искрене патриоте, пуни планова, обећања, патриотизма и заклетве у бољу и сигурнију будућност. Алгоритам њиховог успеха, искрености и поузданости је обрнуто пропорционалан стању исправности и доступности ратне технике па и авијације. А пуна су им уста сувереног неба, територијалног интегритета и сл. Немојмо бити деца. Ово са хангаром и оном изложбом је само предизборни маркетиншки потез. Видели сте на свим медијима. А народ поносан барем на тренутак, па се осете људи помало и опасним-поготово овим агресивним и злим сусједима. Тако је и данас, а мислим да ће бити и у будуће.

ta

140 letelica unisteno u NATO agresiji? Pa mi nismo toliko imali sve ukupno u tom periodu, ako se varam voleo bih da me demantujete sa tacnim podacima. Hvala

Ž

То углавном јесте тачан податак. Уништено је на земљи 4 МиГ-29, 33 МиГ-21, 17 Орлова, 23 Г-4, 17 Г-2, 5 Утви-75, 3 Утви-66, 5 Ласти, 3 Ан-2, 3 Ан-26, једна Газела, 10 Ми-8, два Ка-25 и 3 Ми-14. Проверите у књизи генерала Смиљанића тадашњег команданта РБ И ПВО као и и у књизи Ваздушни рат над Србијом, Б. Димитријевића и Ј. Драганића.

gi

Dragi moj “penzioneru“ imam godine, ali optimizam me nije napustao… :)
No ja sam bio prvo ironican, a potom realan, odnosno sto je moguce uraditi sa postojecim resursima i znanjem…, ono sto se nekada ucilo na fakultetima, radilo u praksi, ali eto vise ne…
Sto se tice ‘unistenih’ aviona, pre bih rekao ‘unistenih i ostecenih’ jer smo potom od mnogih aviona sastavljali druge – ma sta ko govorio tvrdio i slicno, npr, od 2 ili 3 Mig21 smo pravili 1 avion (pri cemu sam radio dokumentaciju za vise letelica) i svojim ocima pratio radove, tako da je brojka na kraju bila manja… Pored toga, dosta tih aviona nije ni bilo u upotrebi (npr – Ka25, Utva-66, Mig21…), dok je vecina operativnih sakrivena…
Sto se tice Afrike – vidite koju opremu nabavljaju skoro sve Africke drzave, pa cete ubrzo shvatiti da smo i od njih gori…

Ž

Не бих баш рекао да сте у праву. Страдали су нпр. најбољи и најмлађи примерци Орлова од којих су неки склопљени у СРЈ. А и ако погледамо бројно стање пре и после бомбардовања бројке се слажу. Овде чак нисмо навели број оштећених ваздухоплова већ само уништених или тешко оштећених који су после расходовани.

gi

O tome bi mogli i nadugo i nasiroko…
Za Orlove se slazem, kao i G4, ali ja sam naveo Ka25, Utve-66, starije Mig21…
O ostalom pricam iz prve ruke – od svojih ruku, ociju i secanja… Npr – u jednoj studiji o gubicima smo izasli na 138 otpisana vazduhoplova…

Ž

То се и слаже са бројком коју је изнео пензионер.

ta

Prvi put cujem da smo laste posedovali 1999. godine, ili sam ja nesto prespavao…

Ž

То нису Ласте-95 или Ласте В-54 већ старе Ласте 1 и 2.

ta

Ako se ne varam ni lasta 1 ni lasta 2 nisu bili pogodni za osnovnu obuku pilota, pa otkuda oni onda na spisku medju svim tim silnim avionima? I po vasoj proceni, koliko smo ukupno imali aviona sa svih 140 unistenih?

pa

Smešno… Nije avijacija samo aerodrom Batajnica….toliko…

Odgovori
DE

Koje su ovo rakete V-Z okacene na BPL PEGAZ, na 00:54 ?

Odgovori
Od

Menščini da je raketa na „Pegazu“ barem delimično dete „Groma“, „Bumbara“ i starog projekta ugrađivanja TV GSN u glavu sa „Strele 10“.

bi

lovacka avijacija se gasi u naredne 2 godine! to je ono o cemu mnogi znaju a cute u rv-u. ovo prikazano u na video snimku je isto sto i prokop. gade mi se vise ovi „oficiri“ koji se sepure a prodali su dupe, kao i ovaj zbog kog se sepure. sta on ima da prica o vojnim stvarima i da obilazi?? nije on vrhovni komandant oruzanih snaga! jadna je ova vojska ovakva. da iole imaju casti ne bi dozvolili ovo sto se radi vojsci i narodu.
puu…

Odgovori
Pa

Bravo.Zasto nije dosao nacelnik generalstaba vec poslao svog zamjenika (velikod fana i mecenu roda avijacija). Nije jasno da li zele da stoje u kadru, ili moraju. Izvesne prisutne licnosti u odori su ljudi koje krasi racionalizam i humanizam i bas ne vjerujem da su odusevljeni mjestom. Uvlacenje i iskoriscavanje vojske u medijsku politicku propagandu zaista je najblaze receno degutantno. I onda premijer odgovara sa generalima oko sebe na razno razna pitanja raznoraznih novinara, koja nemaju blage veze sa vojskom, ali generali su tu. Znaci kao nekad drug vrhovni, mada je onaj stvarno i bio vrhovni, a drugovi generali bili mali bogovi koji hode po zemlji i veca gospoda nego ovi danas.Mozda bi po koji general i otisao da sme ali sve ide uzivo. A i premijer im je pruzio podsku posle pada helikoptera, mada im disciplinske mere po nalogu ex ministra objavise javno pred celim narodom i svim podcinjenima mimo svih vojnih pravila i propisa o vojnoj disciplini. Zato su sada u kadru za sjecanje i lepu uspomenu.

mi

Najbolji komentar.A nacelnik general staba se nigde ne pojavljuje jer nije siguran u pobedu aktuelne vlasti.Treba obezbediti mesto i u sledecem sazivu.Takvi nam unistavaju vazduhoplovstvo(izvini Babicu) i svu vojsku.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj