BEG airport status
Vlada predložila zakon kojim se predviđa davanje aerodroma u koncesiju "Nikola Tesla" korak bliži koncesiji / Foto: Tango Six

Vlada predložila zakon kojim se predviđa davanje aerodroma u koncesiju

Vlada Srbije predala je Narodnoj skupštini Predlog zakona o upravljanju aerodromima kojim se predviđa mogućnost davanja srpskih vazdušnih luka u koncesiju. On se ne odnosi na vojne i mešovite, civilno-vojne, aerodrome koje koristi Ministarstvo odbrane i Vojska, kao i na „vojne komplekse – аerodrome koji su odgovаrаjućim аktimа Vlаde uvršteni u Mаster plаn rаspolаgаnjа nepokretnostimа“. Donošenje zakona predloženo je po hitnom postupku.

U predlogu zakona piše da će aerodromima moći da upravljaju javna preduzeća, društva kapitala i preduzetnici, a predviđeno je da predmet koncesije budu sve ili pojedine aktivnosti upravljanja aerodromima.

Operater bi, shodno ovakvom zakonu, bio dužan da obezbedi kontinuitet rada aerodorma i bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja, da zaštti infrastrukturu aerodroma, stara se o zaštiti životne sredine i ispunjavanju svih obaveza predviđenih Zakonom o vazdušnom saobraćaju.

U suprotnom, Vlada, nadležni organi autonomnih pokrajina ili jedinice lokalne samouprave moći će da intervenišu. Oni će, između ostalog, moći i „da promene unutrašnju organizaciju aerodroma kao i da odrede druge predstavnike u organima operatera aerodroma„, odnosno domaće vlasti će moći da promene rukovodioce vazdušnih luka ukoliko uvide da ne posluju prema zakonu. Međutim, obe ove odredbe neće važiti u slučaju da aerodrom ode na koncesiju:

– Ako koncesionаr nije više u mogućnosti dа obezbedi uslove zа kontinuirаno obаvljаnje vаzdušnog sаobrаćаjа, dаvаlаc koncesije preduzimа mere u sklаdu sа zаkonom kojim se uređuje jаvno-privаtno pаrtnerstvo i koncesije i ugovorom o koncesiji.-

U predlogu zakona piše da ugovor o koncesiji može da sadrži odredbe „kojimа se utvrđuje nаjveći dozvoljeni iznos аerodromskih nаknаdа, аli tаko dа se time ne utiče nа obаvezu određivаnjа visine аerodromskih nаknаdа u sklаdu sа zаkonom kojim se uređuje vаzdušni sаobrаćаj“.

U obrazloženju za donošenje ovakvog zakona stoji da se „odredbe Zаkonа o jаvno-privаtnom pаrtnerstvu i koncesijаmа u ovom trenutku ne mogu primeniti nа sve аerodrome koji se koriste zа jаvni аvio-sаobrаćаj u Republici Srbiji“. Osim toga, navodi se i da je njime „uvedenа kаtegorijа аerodromskog kompleksа kojа obuhvаtа područje аerodromа i zemljištа potrebnog zа rаzvoj аerodromа“.

„Nikola Tesla“ korak bliži koncesiji

Ukoliko se usvoji, zakon bi već sledeće godine mogao da se primeni i u praksi, s obrzirom na to da se Aerodrom Nikola Tesla trenutno nalazi u postupku privatizacije. Iako još uvek zvanično nije poznat privatizacioni model, premijer Srbije, Aleksandar Vučić, je prilikom predstavljanja ekspozea izjavio da je „Vlada najbliža da se odluči za koncesioni model upravljanja“ kao i da bi početna vrednost tendera bila 310 miliona evra.

Istog meseca, gradonačelnik Beograda i predsednik Upravnog odbora Er Srbije, Siniša Mali, najavio je procenu vrednosti beogradskog aerodroma do kraja 2016. godine i naveo:

– Kompanija „Lazard“ zajedno sa nama priprema dokumentaciju koja je neophodna da bi se kontaktirali potencijalni investitori, kako bi se što pre i krenulo u taj proces pronalaženja partnera za koncesiju aerodroma „Nikola Tesla“. –

Najave su stigle i od čelnih ljudi beogradskog aerodroma.

–  Ja sam danas imao sastanak sa predstavnicom Lazarda, gospođom Nikol, pa smo malo popričali i definisali neke stvaru u vezi sa privatizacijom. To će verovatno biti koncesija ili javno-privatno partnerstvo. Potreban je svež kapital i povezivanje da bi aerodrom „Nikola Tesla“ doživeo još veću ekspanziju. – izjavio je izvršni direktor „Nikole Tesle“,  Raša Ristivojević, na skupu u okviru Samita o zapadnom Balkanu u Parizu početkom jula.

Sredinom novembra, premijer Srbije je u Ćupriji izjavio da „ako to bude koncesija na 25-30 godina u državnu kasu će od aerodroma ući od 550 do 600 miliona evra“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

ne

Koja provala, cuj, „malo popričali i definisali neke stvaru u vezi sa privatizacijom“. Kao da na pijaci prodaje balon rakije. Ej, dokle smo dogurali……

Odgovori
Mi

„Za 25 godina 550 miliona evra… „… isptavite me ako gresim, ali tih 20ak miliona evra mislim da aerodrom i sada pravi, ili je makar blizu. Kad ne bi oprastali dugove verovatno bi ta cifra bila dostizna. Molim eksperte da izvine ovako laicko izlaganje, ocekujem od upucenijih konkretno cifru, plus cifru bez oprostenih dugova- godisnje. Mislim da poklanjamo zlatnu koku.

Odgovori
Ne

Ne,jos je gore. Zlatnu koku cemo da ispecemo i odmah pojedemo,a posle…?

Pe

Da, poslednjih godina aerodrom pravi dobar profit ali on u najvećIm delom ide u budzet a ne u razvoj aerodroma. Slicno kao sa Telekomom. To se zove cedjenje. Drzava krpi deficit budzeta, ne ulaze ili malo ulaze u razvoj, sve dok na trzistu ta dva preduzeca ne izgube trku sa jakom konkurencijom i izgube na vrednosti.

Pe

Nebojsa, koncesija nije prodaja. Drzava dobija jednokratno veliki kes i fiksnu godisnju proviziju u visini sadasnjeg profita za svo vreme trajanja koncesije.

Ru

Pedja, kako mozes da pricas nesto sto ne znas? Kako to da ti znas uslove za nesto sto tek treba da se desi. Covece ti pricas o visini iznosa neceg sto si cuo iz novina.

Pe

@Rumun objasnih coveku sta je koncesija. Gde sam spomenuo visinu koncesijone nadoknade?

Ne

Pedja,na zalost znam sta je koncesija….i sta je kod nas a sta je u teoriji. Dati NT u koncesiju, u najmanju ruku ce nas vratiti 10 g.nazad. Mozda bi trebalo da se NT nazove aerodrom Aleksandar Veliki

Ro

Potpuno korektan nacin buduceg razvoja aerodroma Nikola Tesla!.
Koncesioni ugovor je sada najprihvatljiviji nacin buduceg razvoja ove Srpske vazdusne luke.
Rodney Marinkovic
Kraljevo

Odgovori
BB

Reče nam jednom profesor marketinga:
Samo jedna stvar raste u tuđoj ruci, a i to ima granice rasta…

Mi

Elaborirajj finansije Rodney

Sr

Radovane sta bi sa Moravom? Ti mi rece (napisa na ex yu portalu) pre jedno 10-tak meseci da pocinje sa radom za 70-tak dana.

Pe

A kad ce vlada da da saglasnost za prijem u stalni radni odnos prvih 200 radnika? Ugovori isticu za 3 nedelje. Bilo bi dobro da svi radnici budu zaposleni na aerodrom i da kad stigne koncesionar imaju neku buducnost, a ne neko ko je radio 20 godina na aerodromu i ko je jos „omladinac“ da dobije sut kartu od novog gazde.

Odgovori
Ne

Grci imaju dobru uzrecicu: prodao sam kravu, da bi kupio mleko!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj