BEG airport status
Globalni avio-saobraćaj je dobro: Broj putnika u 2015. najveći u poslednjih pet godina Tokom 2015. avio-prevoz koristilo 6,5% više ljudi nego 2014. / Foto: Travel Daily News

Globalni avio-saobraćaj je dobro: Broj putnika u 2015. najveći u poslednjih pet godina

Broj putnika na međunarodnim i domaćim linijama u vazdušnom saobraćaju, kapacitet i procenat popunjenosti na letovima u protekloj godini nadmašili su procene koje su na osnovu istih parametara iznete za 2014. IATA je saopštila da je u 2015. avionsku kartu, globalno, tražilo 6,5 % više ljudi nego 2014. godine. 

– Ovakvi rezultati procenjuju se kao najbolji u poslednjih pet godina. Oni, takođe, nadmašuju i prosečni godišnji rast za proteklih 10 godina koji iznosi 5,5 % – navodi IATA.

Rast je zabeležen u svim regionima, ali se prema izveštaju posebno izdvojila Azijsko-Pacifička regija kojoj je pripala 1/3 ukupnog prošlogodišnjeg učinka.

Godišnji rast kapaciteta tokom 2015. ukupno gledano iznosio je 5,6 %, a popunjenosti 0,6% (iznosila je 80,3%).

Međunarodni saobraćaj

Na međunarodnim linijama je tokom protekle godine bilo 6,5 % više putnika nego 2014. godine. Rast kapaciteta u svetu iznosio je 5,9%, dok je popunjenost bila uvećana za 0,5% – dostigla je ukupno 79.7%.

Azijsko-Pacifička regija postigla je najbolje rezultate na osnovu sva tri parametra, ali se na osnovu rasta broja putnika ubedljivo izdvojio Bliki istok. 

U Azijsko-Pacifičkoj regiji  prevezeno je 8,2 % više ljudi nego 2014. godine. IATA navodi da je ovakav rast stimulisan povećanjem direktnih linija u regiji za 7,3% koje su putnici koristili zbog uštede vremena. Kapacitet je povećan za 6,4%, a uz povećanje od 1,3% popunjenost na linijama iznosila je 78,2%.

IMG_5949
Gašenje Transaera negativno uticalo na evropski avio-saobraćaj / Foto: Dušan Atlagić

Evropa je zabeležila rast broja putnika od 5% i kapaciteta od 3,8%. Popunjenost u 2015. godini bila je za 1% veća u odnosu na 2014. – iznosila je 82,6%. IATA u svom saopštenju navodi da su na evropski rast pred kraj godine nepovoljno uticali štrajk u kompaniji Lufthanza (Lufthansa) i gašenje ruskog Transaera (Transaero).

U Severnoj Americi ostvaren je sličan rast putika kao i 2014. godine – 3,2%. Kapacitet je porastao za 3,1%, dok je popunjenost bila veća za 0,1 % i iznosila je ukupno 81,8%.

Južna Amerika zabeležila je 9,3% više putnika, 9,2 % veći kapacitet, dok je popunjenost, uz rast od 0,1 %, dostigla 80,1%.

Najmanji rast putnika u međunarodnom avio-saobraćaju tokom 2015. zabeležen je u Africi – iznosi 3%. IATA, međutim, navodi da je ovo značajan rezultat, s obzirom na to da je na kraju 2014. on iznosio svega 0,9%. Takav trend nastavljen je tokom prve polovine 2015. da bi se u drugom delu godine naglo poboljšao. Afrička regija ostarila je i rast popunjenosti od 1%, odnosno ukupno 68,5%.

CaXQ8opUsAA6CrY
2015. po svim parametrima bolja od 2014. / Foto: IATA

Domaći saobraćaj

Broj putnika u domaćem avio-saobraćaju povećan je za 6,3% u 2015. godini. Kapacitet u ovom domenu porastao je za 5,2%, dok je popunjenost bila za 0,9% veća nego 2014. i iznosila je 81,5%.

Najbolje rezultate na ovom planu postigla je Indija sa rastom od 20%. Na listi su se izdvojile i SAD sa rastom od 4,9% koji je okarakterisan kao najbrže postignut još od 2004. godine. Ovaj broj ujedno je nadmašio rezultate SAD-a postignute u međunarodnom avio-saobraćaju 2015. godine, navodi IATA.

–  Protekla godina bila je veoma jaka kada je reč o putničkom avio-saobraćaju, ali i daleko slabija u pogledu „cargo“ prevoza – naveo je Brajan Pirs u ime IATA-e.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Nursing Nismo. Razmena sa SAD nam je vrlo mala. Da je to što kažete tačno bila bi daleko veća. Mi za to uopšte nismo pogodni. Čak su i EU zemlje u boljem položaju od nas po tom pitanju. Svi pljuju po nama zbog saradnje sa Kinom ali njihova je astronomski veća. Mi sarađujemo malo više…

09. Apr 2025.Pogledaj

Dionizije na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Ponavljate Trampovu propagandu, EU ne naplacuje nikakve carine na 70% proizvoda koje uvozi iz USA, na automobile se placa 10%, PDV se obracunava na sve robe, i na auto iz Nemacke i na vozilo iz USA, pa tu ne vidim da postoji razlika koja US proizvodjace stavlja u losiju poziciju. Koje su to vece carine…

08. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Ide se van po robu/proizvode ukoliko su jeftiniji, da bi dobili jeftiniji/konkurentniji proizvod. Ukoliko se ta roba/proizvod optereti carinama, proizvodjac ce biti primoran da isti kupuje unutar granica SAD-a, ili, ukoliko je vanjskom proizvodjacu stalo do biznisa i kolicina ima smisla, isti ce otvoriti fabriku u SAD-u, i prodati isto musteriji za 0% tarife. Dakle…

08. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Petrovic Dusan Carine bi u teoriji trebalo da zaštite domaću proizvodnju, te i jeste poenta da uvozni proizvod poskupi. Da bi domaći bio cenovno privlačniji. Mada, više mislim da je to samo glupi pregovarački čip da bi se izboksovali ustupci od inostranih država. A to što je Amerika kao napredovala u poslednjih koliko godina.... Sve…

08. Apr 2025.Pogledaj