BEG airport status
Poleteo indijski školski avion HTT-40 Detalj sa prvog leta školskog aviona HTT-40

Poleteo indijski školski avion HTT-40

U današnje vreme pojava novih tipova vojnih vazduhoplova je relativno retka, posebno u odnosu na period od pre nekoliko decenija. Stoga se može reći da je svaka novija konstrukcija aviona ili helikoptera prava poslastica ili, da ne preterujemo toliko, barem osveženje na tržištu.

Jedan od tih vazduhoplova je i indijski školski avion HTT-40 koji je prvi put prikazan 2. februara ove godine a svoj prvi let je imao pre desetak dana. Poletanje je izvršeno sa fabričkog aerodroma kompanije Hindustan Aeronautics (HAL) u Bangaloru a let je trajao oko pola sata.

SONY DSC
Model aviona HTT-40 u razmeri 1:1 predstavljen je na vazduhoplovnoj izložbi Aero India 2013.

HTT-40 (Hindustan Turbo Trainer-40) predstavlja avion za osnovnu obuku koji bi, ako sve prođe po planu trebalo da se koristi za selekciju i početnu obuku indijskih vojnih pilota. Pogonjen je američkim motorom Honeywell TPE331-12B (čija se varijanta ugrađuje na transportne avione Do-228 koji se po licenci proizvode u Indiji) a opremljen je i tzv. ’’staklenim’’ kokpitom sa višenamenskim pokazivačima dijagonale 5 i 6 inča.

Kompanija HAL je forsirajući slogan ’’Made in India’’ veoma aktivno lobirala za ovaj projekat da bi njegovo finansiranje od strane indijskih vlasti bilo odobreno oktobra prošle godine.  Biće izrađeno 5 prototipova od toga dva za statička ispitivanja a razvoj bi, po optimističnom predviđanju HAL-a trebao da traje do kraja 2018. godine dok bi 2019. trebala da usledi sertifikacija.

Iste godine u jedinice bi stigla i prva dva aviona, potom bi 2020. usledila isporuka 8 HTT-40 a zatim 2021. još 11. Potom bi tempo proizvodnje porastao na 20 primeraka godišnje.

Smatra se da bi RV Indije naručilo bar 68 aviona koji bi u školovanju trebalo da nadopunjuju švajcarske avione PC-7 Mk II a Ratno Vazduhoplovstvo je pre nekoliko godina iskazalo potrebu za 181 avionom za osnovno školovanje.

Indija je još 2012. godine izabrala PC-7 Mk II kao zamenu za domaće školske avione HPT-32 ’’Deepak’’ koji su se u upotrebi pokazali kao veoma problematični. Isporuka 75 naručenih PC-7 Mk II trajala je od februara 2013. do novembra 2015. a uskoro bi trebalo da bude odobrena i nabavka još 38 primeraka koji su u prvom ugovoru bili opcija.

Modernizacija vojnih vazduhopovnih snaga Indije opremanjem najsavremenijim borbenim avionima kao i modifikacijama postojećih tipova nije bila praćena pravovremenim nabavkama modernih školskih aviona pa se u obuci pilota pojavio problem zbog velikog generacijskog jaza.

Neizbežna zamena flote školskih i trenažnih aviona koja je nekoliko puta odlagana, započela je novembra 2007. kada je u jedinice stigao prvi školsko-borbeni avion Hawk Mk 132 koji su u naprednoj obuci zamenili zastarele HJT-16 ’’Kiran’’. Razvoj domaćeg mlaznog trenažera HJT-36 ’’Sitara’’ je nakon mnogo problema zapeo u ćorsokak pa je Indija narućila čak 140 britanskih Houkova.

Video sa prvog leta HTT-40.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Señor na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Za laike, koja je sustinska razlika izmedju ICAO i EASA dozvole? Da li jedna organizacija me priznaje dozvole druge?

29. Nov 2023.Pogledaj

Stojko na: Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

Da nisu imali onu katastrofu sa gradjevinskim radovima, bilo bi 10 miliona.

29. Nov 2023.Pogledaj

car na: Slovenija potpisala ugovor o kupovini šest višenamenskih helikoptera AW139M

Nije. Hr će od 12 platiti defacto samo 6 i to vjerojatno manje po komadu od AW139M. Inače Hr policijski AW139 su bili po 12 milijuna € 2015-16.

28. Nov 2023.Pogledaj