BEG airport status
Ministarstvo odbrane Crne Gore: Svi helikopteri VCG biće prizemljeni do daljnjeg "Što se tiče ispravnosti Gazela, dve su potpuno ispravne - jedna je u Sloveniji, jedna je bila danas na zadatku" / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Ministarstvo odbrane Crne Gore: Svi helikopteri VCG biće prizemljeni do daljnjeg

Na mestu pada crnogorskog helikoptera već su izašli državni tužilac i stručne ekipe koje vrše uviđaj. U toku je i formiranje stručne komisije za utvrđivanje uzroka nesreće, a izveštaj se očekuje 26. juna, rečeno je na konferenciji za medije koju je održalo Ministarstvo odbrane Crne Gore povodom udesa helikoptera u Podgorici.

– Helikopteri koji se nalaze na međunarodnoj vežbi „Adriatic Strike“ u Sloveniji, kao i ostali helikopteri Vojske Crne Gore biće do daljnjeg prizemljeni – izjavio je admiral Dragan Samardžić, načelnik Generalštaba VCG.

Reč je o helikopteru Gazela HN–45M, „12941“ proizvedenom 8. aprila 1991. godine u fabrici „Soko“ u Mostaru. Kompletni pregled na ovom helikopteru obično se vrši nakon 4000 sati ili nakon 12 godine korišćenja – što je i bio slučaj sa crnogorskom letelicom, rečeno je na konferenciji.

– Poslednji pregled koji podrazumeva pregled čitavog helikoptera i svih podsistema izvršen je 28. maja 2012. godine u avio-servisu „Ikar“ u Banja Luci. Ukupni nalet helikoptera je 840 časova i 20 minuta. Od poslednjeg C2 pregleda ostvario je nalet od 153 sata i 15 minuta. Ukupni nalet motora je 1558 časova i 35 minuta, a njegov remont se vrši na 1750 časova. Između glavnih pregleda vrši se i redovno održavanje u skladu sa tehničkom dikumentacijom proizvođača, a helikopteri se redovno pregledaju pre poletanja u sklopu pretpoletnog pregleda koji je urađen danas pre leta – naveo je pukovnik Živko Pejović, komandant Vazduhoplovstva VCG.

On je istakao i da su crnogorske Gazele potpuno ispravne.

– Vi znate da će tračeva uvek biti. Što se tiče ispravnosti Gazela dve su potpuno ispravne – jedna je u Sloveniji, jedna je bila danas na zadatku, a prethodno je obavila dva zadatka. Cele ove nedelje je letela i naravno da je bila u ispravnom stanju. – objasnio je Pejović i istakao da ne želi da prejudicira iskod rada Komisije.

Još jednom je potvrđeno da su u helikopteru bili zamenik komandanta vazduhoplovstva VCG, potpukovnik Namik Arifović i potpukovnik Miroljub Antanasijević, referent u referatu za letačke poslove.

– Pukovnik Kalifović i potpukovnik Antanasijević teže su povređeni i hospitalizovani su u Kliničkom centru. Pilot pukovnik Arifović instruktor je letanja u službi Vojske od 25. aprila 1992. godine. Do sada je ukupno ostvario 1800 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti, ima najviša letačka zvanja i osposobljen je za sve profile letenja, a takođe je i probni pilot na avionima i helikopterima.

Potpukovnik Anastasijević je u službi Vojske takođe od 25. aprila 1992. godine. Ostvario je 1200 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti i kao pilot aviona i helikoptera osposobljen je za sve profile letenja – objasnio je Mehmedin Tahirović, načelnik službe za odnose sa javnošću i protokol VCG.

On se osvrnuo i na trenutno zdravstveno stanje pilota.

– Nažalost, imamo informaciju da je pukovnik Namik Arifović još u komi. Potpukovnik Anastasijević je u svesnom stanju. – naveo je Tahirović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ku

Posle ove nesrece ,VCG morace da uzmu nove helikoptere sto jos vise opterecuje budzet, a svi znamo od koga ce da kupe……
Ako hocete u Nato ,morate da izdvojite 2% iz svog budzeta…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

"Ne daju prelet civilnim avionima"? Civilni avioni lete svaki dan, za Moskvu i da li bese Petersburg...

10. May 2025.Pogledaj

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Jeste da su u ratu ali ovo je više nego bedno. Vojska im je razvaljena i bez mogućnosti za popravku. Tehnike nemaju dovoljno i to je očigledno, Tornado recimo imaju svega par komada i to svi koji prate rat u UA znaju. Tenkova su spržili u hiljadama, skladišta sovjetske tehnike su im gotovo prazna jer…

10. May 2025.Pogledaj

Бивши Гастос na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

@brutalna istina па није протраћено, изгубљено у борби против НАТО. Ако неком и даље то није јасно, NYT је објавио оно што смо сви причали овде већ годинама. САД је све време укључена у kill chain. Трамп то имплицитно потврђује тиме што води преговоре. Зашто би неко ко не учествује у сукобу водио преговоре ?…

10. May 2025.Pogledaj

Бивши Гастос na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Победили су Немце и сателите, зар не? поднели су највећу жртву јер су Францизи дигли ноге на кец, а остатак Европе се придружио Хитлеру, укључујући и цео комшилук.

10. May 2025.Pogledaj

Arhivar na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

Besmisleno. Komotno se mogao kupiti neki model iz ruskih ili kineskih fabrika. Stavise, do sada bi i stigao u Srbiju AV je platio Makronu mito avionima.

10. May 2025.Pogledaj