BEG airport status
Istraga Evropske komisije utvrdila da Etihad nema upravljačka prava u Er Srbiji Završena dvogodišnja istraga Evropske komisije

Istraga Evropske komisije utvrdila da Etihad nema upravljačka prava u Er Srbiji

Istraga Evropske komisije o vlasničkoj strukturi Er Srbije (Air Serbia) utvrdila je da Vlada Srbije drži upravljačka prava nad srpskim avio-prevoznikom, što omogućava kompaniji Etihad ervejz (Etihad Airways) da posluje po standardima EU u Srbiji, pišu Večernje novosti.

Premijer Srbije, Aleksandar Vučić o tome je govorio na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

– Er Srbija je odnela važnu pobedu u Briselu. Mislim da je malo ko na to obratio pažnju. Već mnogo meseci taj postupak traje – izjavio je Vučić

Evropska komisija započela je 2014. godine širu istragu o ulaganjima Etihada u evropske kompanije, uključujući i Er Srbiju.

Predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali, izjavio je za „Tango Six“ da je u više navrata išao u Brisel da razgovara o ovom pitanju.

– Proces pregovora i razgovora sa Evropskom komisijom je bio dug i nije bio jednostavan, nekoliko puta sam lično bio u Briselu kako bi razgovarao sa predstavnicima Evropske komisije koji se bave vazdušnim saobraćajem, ali mi je drago što smo isključivo argumentima uspeli da sačuvamo i odbranimo ovu važnu investiciju.

Ovo je veliki uspeh Vlade RS koji pokazuje ispravnost odluke u vezi strateškog partnerstva sa Etihadom i načina na koji to partnerstvo funkcioniše. Od kompanije koja je bila na ivici bankrota napravili smo profitabilnu kompaniju, najuspešniju u regionu, i time treba da se ponosi svaki građanin Srbije.

Mi ćemo nastaviti da unapređujemo poslovanje Er Srbije, broj putnika za Njujork je veći od očekivanog i to su sve pokazatelji da radimo dobro. Uspešna avio – kompanija je pokretač razvoja jedne ekonomije, a nije slučajno što nakon oporavka ove kompanije i privreda Srbija ostvaruje pozitivne stope rasta. Iz dana u dan imamo nove investicije, investitore, i nova radna mesta širom Srbije.

I u ovom slučaju su se politički protivnici bavili nagađanjima i unapred se radovali našem neuspehu, ali ovo je jasna poruka da Evropska unija i Evropska komisija podržavaju razvoj Srbije – naveo je Mali u pisanom odgovoru podsećajući na podatke o kojima je govorio u intervju za naš portal.

Prema pravilima EU kojih mora da se pridržava i Srbija kao zemlja kandidat, ulagač koji nije iz Evrope može da bude samo manjinski vlasnik i ne sme da preuzme kontrolu nad odlučujućim poduhvatima firme. U suprotnom, bio bi prekršen Sporazum o otvorenom nebu čija je Srbija potpisnica, pišu Novosti i tvrde da je celokupni proces pokrenula nemačka Lufthansa.

– Veruje se da je nemačka Lufthansa odigrala ključnu ulogu u odluci Evropske komisije da istraži ulaganja Etihada u Evropi zbog planova Emiraćana da povećaju svoj kapial u drugom po veličini nemačkom prevozniku – Er Berlinu (Air Berlin), kao i investiranja u Alitaliju (Alitalia) – objašnjava se u Novostima i podseća na izjavu direktora Lufthanse, Karstena Špora, iz aprila 2015. godine u kojoj je rečeno da Etihad treba da poštuje evropske zakone.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

12

Znaci, ovde je trenutno sve cisto kao suza?

Odgovori
Pa

Gde du sada ovi koji uporno dobacuju da Air Serbia nije srpska kompanija, nego je to arapska kompanija?

Stada će Stada reći? da je Vučić uticao na Evropsku Komisiju da ovako odluči!
:-)

Gr

Da li ti zaista veruješ u ovo što si napisao ili si jedan od botova?

Pa

Gospodine/Gospodjo Gruf,

izgleda da smo svi botovi. Oko vas su samo botovi a vi jedini niste.

I evropska komisija je samo jedan Bot koji navija za Vucica da bi dobila jedan sendvic i sok.

:-)

Vl

Najvažnije u celoj priči je da nema problema da se nastavi priča AS/Etihad. Kako će se završiti i ko je čiji, uopšte nije važno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Sve mogu da shvatim ali moje kolege rusofile koji uporno beže od istine i zavaravaju se propagandnim materijalima to nikako. Gospodo, ja više od vas navijam da Rusija bude jaka, ali to nažalost danas nije slučaj. Prevashodno ovaj sukob treba da gledate iz strateške studije kao što je ova: https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB10014.html pogpedajte i pročitajte detaljno sve…

11. May 2025.Pogledaj

Pajo na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Islander, pa vi ste napisali, citiram "Pomorsko dobro gdje je drzava vlasnik svugdje je minimalno od obale 120 metara" što apsolutno NIJE istina. Provjerite na službenim stranicama Ministarstva do kuda seže tzv Pomorsko dobro" . i još nesto, otidjit3 na Google mapa pa se malo prosecite pa obali i provjerite gdje se i sto sve…

11. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@Dejanera Amerike je uvela sankcije Pakistanu zbog nukelarnog programa i preko 15 godina su odbijali da im isporuce gotove i placene F-16, i drzali ih u hangaru.Valjde tek 2006-2007 su im dali neki manji broj aviona, zbog pomoci tokom rata u Avganistanu Prelaz na kinesku opremu ima veze sa tim, Amerika im nije dala.

11. May 2025.Pogledaj

Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

11. May 2025.Pogledaj

Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

11. May 2025.Pogledaj