BEG airport status
POSLEDNJA VEST: Udes PA-28 u reonu Požarevca, pilot poginuo YU-DMY u letu

POSLEDNJA VEST: Udes PA-28 u reonu Požarevca, pilot poginuo

Kako Tango Six saznaje danas je oko 16 časova u okolini Požarevca pao privatni jednomotorni klipni avion PA-28-140C Cherokee Cruiser. Tom prilikom poginuo je pilot. Blic javlja da se radi o Zoranu Petroviću „Petriki“ na čije ime je letelica i registrovana.

Avion je registarske oznake YU-DMY (proizveden 1965. godine), u DCV-u je zaveden kao privatno vlasništvo Petrovića i bio je baziran na sportskom aerodromu „Kostolac“.

Glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju (nekada Glavni istražitelj za istraživanje vazduhoplovnih udesa i ozbiljnih nezgoda) izjavio je za Blic da let prilikom kojeg je poginuo Petrović nije bio najavljen Kontroli letenja, da se uzroci nesreće istražuju i da će istragu dodatno otežati činjenica da nije bio obavezne najave (za let van aerodromske zone):

– Moraćemo da istražujemo sa kog aerodroma je avion uzleteo, kao i da li se ceo let odvijao odjednom ili su postojala privremena sletanja – rekao je Petrović za Blic, dok je RTS na svom portalu preneo informaciju koja ide u sličnom pravcu:

„Avion je najverovatnije preleteo Veliko Gradište i Srebrno jezero, nakon čega se spustio na neku vrstu malog aerodroma. Pilot je kratko boravio tu nakon čega je poleteo i srušio se.“

Prva fotografija udesa / Foto: RTS/ Aleksandra Marković
Prva fotografija udesa / Foto: RTS/ Aleksandra Marković
Širi plan lokacije udesa / Foto: RTS/Aleksandra Marković
Širi plan lokacije udesa / Foto: RTS/Aleksandra Marković

Prethodni incident

Zoran Petrović bio je vinovnik, u vazduhoplovnim krugovima poznatog incidenta, 2005. godine kada je sa istim Piperom 140 zajedno sa još trojicom putnika po odlepljivanju sa piste sportskog aerodroma „Kostolac“ uleteo u Dunav. Sve osobe u avionu tada je spasla posada broda koji je srećom plovio nedaleko:

– Avion je prošao sve tehničke i rutinske provere, znali smo vremensku prognozu, let je bio odobren, sve je bilo normalno, ne znam zašto je pao u Dunav – izjavio je tada Aleksandar Loladinović, rukovodilac letova na sportskom aerodromu u Kostolcu, za Novosti, – Boban Nikolić, Prvoslav Pavlović i Srđan Živadinović, sva trojica iz Majilovca, sela kod Požarevca, zamolili su Zorana Petrovića, iskusnog, sportskog pilota da ih svojim avionom odveze do Tivta.

Niko, srećom, nije nastradao, tako da su požarevački piloti, koji organizuju turističke ture i prevoz čitavih porodica do Crnogorskog primorja, na svaki način pokušali da sakriju nesreću. Kada su se na noge podigli ribari, ronioci, brodari, policija, inspektorat za civilnu zaštitu, kao i kompletna Kapetanija „Veliko Gradište“ ništa više nije moglo da se sakrije. Svi su se okupili kod restorana “Dragulj” u Kostolcu, ne bi li izvadili avion od 25.000 evra, težak 680 kilograma. – pisale su tada Novosti.

– Taj let bio je najavljen dan pre poletanja. Obavio sam tehničke pripreme, brzina vetra bila je pola metra u sekundi. Ušli smo sva četvorica u avion. Kao i uvek poterao sam avion na početak piste, okrenuo ga, zatražio dozvolu, dobio odobrenje i krenuo… Procedura na mom avionu je da na 65 milja rotira motor, što je i urađeno, ali u trenutku, 70 metara od kraja piste, dobio sam crveno svetlo za gubitak brzine. Odjednom je počeo da duva jugoistočni vetar. Ispravio sam avion, ali leđni vetar me je svukao na površinu vode.“ – ispričao je 2005. godine Petrović za Novosti.

Ovaj post će biti ažuriran kako nove informacije budu pristizale.

Piper je proizveden 1965. godine
Piper je proizveden 1965. godine

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Волео бих да ми г-дин Војновић одговори ко је у саставу тзв. дежурног тима који је отишао на место несреће.

Такви назови дежурни тимови су одлазили и за SKYLEADER 600 (YU-A030) са 2 погинула и за CESSNA 310C (HA-CIF) са још 2 погинула и за падобран „Safire-2“ са 1 погинулим и за низ других удеса и озбиљних незгода са повређенима, али од половине 2013. године није објављен НИЈЕДАН завршни извештај!

Одлична референца за главног истражитеља и његов тим како их назва г-дин Војновић!

Odgovori
S

Kako se samo usudjujete da pricate tako o takvim vazduhoplovnim velicinama. To su sve dokazani profesionalci u svojim oblastima, vrsni strucnjaci odabrani za te funkcije pozitivnom selekcijom na javnim konkursima od strane jos strucnijih komisija, i nikako drugacije.
Najbolji sinovi koje Srbija ima!

M

A ti saves(t)ni, ukoliko nisi jedan od njih mnogo znas kako se biraju i koliko su strucni!!!

Ahhahahaha, u.r.cu se

S

…..i da se ne zaboravi da je jos jedan zivot izgubljen.

Ne postoji (normalna) drzava na svetu koji ima ovoliki broj pogibija na toliko mali broj izvrsenih letova/padobranskih skokova.

Zvono za uzbunu!? (ako ima kome….)

S

Nemojte lupati, niko nije hteo da sakrije udes.
Hvala pilotu sto nas je spasao.
Pepi vecna ti slava.

Odgovori
M

Sada kada se desila strašna tuga i otišla velika legenda ,prevelikicovek velikog srca koji je od svega najviše voleo pilotiranje .Vi pričate sta se desilo 2005 strašno .Ljudi u Pozarevcu su šokirani takvim gubitkom o tako dobroj osobi prevelikog srca i uvek nasmejan
Neka mu je vecna slava,i pamticemo ga kao legendu Pozarevca.

Odgovori
M

Sram te bilo gospodine Vojinoviću za iznošenje ovakvih neistina. Bolje obriši laži koje si pisao i obrati se medijskim kućama kao npr. Blic da ove neistine ne objavljuju na svojim portalima. Pišeš neistinu i o jednoj i o drugoj nesreći. Čak je lošu kritiku dao i vinovnik prve nesreće. Još jednom neka ide ebi na čast! Ovo će sahraniti tvoj portal!!!

Odgovori
T

Bio je zaista legenda Pozarevca. Ja sam se vozila s njim u tom avionu pretprosle godine u jesen, na snimanju emisije koju reziram i bilo je to fantasticno iskustvo. :( Pricao mi je tada da njegovi unuci najvise vole da lete s njim… Jako mi je zao.

Odgovori
R

Molim novinare bez preranog zakljucivanja. Ovo je divan i precizan covek bio citavog svog zivota. Ako smatrate biznismenom coveka kome je citava porodica zaposljena
po drzavnim firmama a on drzao jedan kafic, onda ste pravi profesionalci. Na osnovu aviona koji kosta 25,000e , ne mozete zakljuciti , jer ne znate kako je dosao do istog. Zato se ostavite profesionalci svoje profesije, jer nanosite bol onima koji su ga znali i uzivali u njegovom druzenju. Poslednji pozdrav, velikom borcu protiv nepravde, prijtelju, drugo, roditelju. Zoranu Petrovicu Petriki

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Sve varijante moguće modernizacije srpskih MiG-ova 29

Колико разумем, targeting platform је авион који означава циљ а firing platform авион који лансира наоружање.

23. Feb 2017.Pogledaj

Petronije na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Beli ti bas imas problem. Niko marsala vucica nije spominjao. Mala na kasicicu stize nora zato sto ne daju pare za.nabavku, inace odlicna haubica za te pare. po pitanju lazara sam jako skeptican, ali necu da prejudiciram. Alas, jos je nepoznanica...maketarstvo sam spomenuo jer su na standu skoro sve makete, marsala ni jednom. Na ovom…

23. Feb 2017.Pogledaj

Joca na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Patria je 100% licenca tako da to Hrvatska ne moze da reklamira kao svoj proizvod,nesto slicno kao fiat 500l kod nas samo u vojnoj indistriji,nisam siguran u kojim kolicinama smeju da prodaju.Sto se tice m95 degman postoji samo prototip napravljen jos krajem 90-tih,on vise zivi kao projekat modernizacije m84 kao verzije m84as i ab kod…

23. Feb 2017.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Nema ih na sajmu! Djuro Djaković je fabrika a ne proizvod. Ta fabrika pravi Patriju po licenci. Patrija je Finski proizvod i koliko ja znam Hrvati smeju u njevoj fabrici samo za sebe da proizvode a nemogu da izvoze! Degman? Čuo sam za njega, ali gde je on, kome je ponudjen, koji su planovi? ...prazna…

23. Feb 2017.Pogledaj