BEG airport status
Svi sindikati radnika „Nikole Tesle“: Podržavamo odluku direktora o zapošljavanju; „Pištaljka“ da se izvini Više zaposlenih na Aerodromu, 170 miliona dinara više potrošeno na zarade u 2015. godini, plate 15 % manje nego 2014. / Foto: Media Centar

Svi sindikati radnika „Nikole Tesle“: Podržavamo odluku direktora o zapošljavanju; „Pištaljka“ da se izvini

Svih pet reprezentativnih sindikata radnika aerodroma „Nikola Tesla“ podržalo je odluku vršioca dužnosti direktora ovog preduzeća, Saše Vlaisavljevića, o zapošljavanju 778 radnika u 2015. godini navodeći da među njima ima i ljudi koji 20 godina rade na Aerodromu preko uslužnih organizacija ili omladinskih zadruga.

Na konferenciji za medije održane u Medija centru, sindikati su u ime zaposlenih na beogradskom aerodromu naveli da je tekst na portalu „Pištaljka“ netačan i da vređa zaposlene u beogradskoj vazdušnoj luci. Oni su više puta naglasili važnost bezbednosti i sigurnosti na Aerodromu navodeći da radnici koji se o tome brinu zaslužuju da imaju stalno zaposlenje.

Prema rečima predstavnice sindikata „Sloga“, Vesne Vilotić, 628 radnika bilo je angažovano preko uslužne organizacije –  društva za promet i usluge „O.Z.B. Komerc“. Njih 290 preko omladinske zadruge i određeni broj putem ugovora o privremenim i povremenim poslovima.

Aerodrom je za plate ljudi angažovanih preko društva „O.Z.B. Komerc“ novac izdvajao iz sopstvanog budžeta kao „trošak preduzeća“. Novac je, prema njenim rečima, na taj način umesto u budžet Srbije odlazio u privatne ruke, što je jedan od razloga zašto sindikati i podržavaju odluku o promeni statusa zaposlenih.

Nakon odluke direktora Saše Vlaisavljevića da to učini radnicima je ponuđen ugovor na određeno – na dve godine. Njega su potpisali 1. januara 2015. godine. Od tada njihove plate se zavode kao „lični dohodak“.

Još jedan od razloga zašto sindikati podržavaju ovakvu odluku njihovog direktora odnosi se na kršenje zakona. Prema rečima Dejana Popovića iz „Nezavisnog sindikata Aerodroma Nikola Tesla“ ugovori o privremenim i povremenim poslovima, kakvi su između ostalog potpisivani i sa preduzećem „O.Z.B. Komerc“,  mogu da se sklapaju samo za angažmane u trajanju od 120 dana. Prema rečima Vesne Vilotić, mnogi radnici su pod ovakvim ugovorima bili više godina.

Promena statusa radnika, međutim, samo je privremeno rešila njihove probleme, navodi Vilotić.

Nakon isteka ugovora 2017. godine u januaru ne zna se kako će se dalje regulisati njihov radni odnos u ovom preduzeću. Sindikat je u vezi sa ovim pitanjem slao dopise Ministartsvu saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, Ministarstvu finansija i Ministarstvu privrede, ali su svi odgovori, preme njenim rečima, bili „bez ideje i konkretnog rešenja“.

Sindikati zbog toga upućuju javni poziv ovim institucijama, ali i kako sami kažu, budućem premijeru, Aleksandru Vučiću, da reše njihov problem, a sajtu „Pištaljka“ da se izvini zbog teksta.

Zapošljavanje bez konkursa

Dejan Popović je u ime „Nezavisnog sindikata Aerodroma Nikola Tesla“ objasnio da poštuje rad istraživačkih novinara, ali da tekst koji je objavio sajt „Pištaljka“ nije istinit.

051716-aerodrom-07-
„Aerodrom kao privredno društvo po zakonu ne treba da raspisuje konkurse“/ Foto: Media Centar

On je istakao i da je beogradski aerodrom privredno društvo i da po zakonu ne treba da raspisuje konkurs. 

Dodao je i da je radnike nemoguće zaposliti preko konkursa zbog školovanja i obuka koji oni moraju da prođu.

– Oni nakon obuka rade pod nadzorom od jedene do tri godine. U suprotnom može da se naruši bezbednost i sigurnost na Aerodromu – izjavio je Popović i dodao da ljudi koji bi se zaposlili preko konkursa ne bi imali potrebna znanja kao radnici koji su na Aerodromu već proveli neko vreme radeći.

Broj zaposlenih i troškovi „Nikole Tesle“

Prema podacima iz marta ove godine na aerodromu „Nikola Tesla“ trenutno je zaposleno ukupno 1880 ljudi, navela je Vilotić.

Od ukupnog broja, njih 1271 ima direktan ugovor sa beogradskom vazdušnom lukom – 498 za stalno i 791 na određeno. Preostalih 609 radnika angažovano je preko omladinskih zadruga i ugovora o privremenom i povremenom radu („pp ugovora“).

– Poređenja radi, prvog januara 2014. godine imali smo ukupno 1699 radnika, 481 je bio zaposlen direktno kod Aerodroma – od toga 478  za stalno i tri na određeno, a pored tog broja 1218 ljudi je bilo angažovano preko omladinske zadruge i „pp ugovora“ – navela je Vilotić.

Kada je reč o izdacima Aerodorma ona je navela da su u periodu od januara do decembra 2014. godine ukupni troškovi u vidu izdvajanja za plate zaposlenih na Aerodromu i za plate onih koji su bili angažovani preko „O.Z.B. Komerca“, omladinskih zadruga i „pp ugovora“ iznosili 2.059.594.000 dinara.

Nakon restruktuiranja statusa zaposlenih, u periodu od januara do decembra 2015. godine, ukupna svota novca koja je izdvajana za iste potrebe je 2.232.500.000 dinara.

– Važno je da napomenem da je plata u ovom periodu (2015.) bila za 15% manja od prosečne plate u istom periodu 2014. godine – navela je Vilotić.

Ona objašnjava i da su veći troškovi, kao i broj zaposlenih posledica povećanja saobraćaja na beogradskom aerdormu.

Da podsetimo, Aerodrom „Nikola Tesla“ je pre četiri dana demantovao navode iz teksta „Pištaljke“ i saopštio da je za sve novozaposlene dobio saglasnost Vlade Srbije, kao i da je tom preduzeću potrebno još najmanje 60 radnika u ovoj godini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Cr

U nasoj zemlji stvarno ima neodgovorni ljudi koji sve pokusavaju da sruse, bilo to lose ili dobro.
Imam utisak da je ovo organizovan napad na strukturu i vladu Srbije.

Aerodrom i Air Serbia posluju bolje nego sto je to ikad bio slucaj, ali opet postoje nekve „pistaljke“ koje pisu gluposti.

Ako imaju dokaze ili potpise nezadovoljnih zaposlenih, neka ih objave. Ovo „natezanje“ netreba nikome!

Odgovori
vl

Postovani sindikalci nemojte da zavaravate zaposlene istina je da je ovo poslovodstvo dovelo preko 700 ljudi i kriju se iza OZB komerca. Demantovao je danas direktor OZB komerca da poslodavac nije primio sve zaposlene iz OZB-a. Kako ne brinete o tim ljudima sto vec drugu godinu vec rade bez godisnjeg odmora i bez bolovanja. Gledate iskljucivo svoje interese a poznato je da ste svi dobili pojedinacne privilegije pa se borite za sebe ,gde ste do sada bili za zaposlene.Ne folirajte javnost ,medije izaposlene kazite sta ste dobili od poslodavca svi pojedinacno i neka vas cuje javnost koje privilegije imate i koliko vam poslodavac daje novca mesecno. Sigurno znam gde god su sindikati placeni nema tu borbe za zaposlene.

Odgovori
E

Istina! Bravo!

Ba

Dali vi stvarno verujete da su svi sindikati dobili novac ili privilegije da lazu pred kamerom?

Ja ne verujem!

…mi Srbi uvek verujemo u neke zavere.

Bo

@Bandos, evo ja verujem. ni u savrsenom sistemu nisu svi saglasni,vec bar neko ima neku primedbu. svi se slazu samo ako sve kupite.

A sto se Pistaljke tice, nema porebeda se izvnjavaju i hvala im naukazivanju da se nesto cudno desava. Radije bih da ponovo dignu alarm, pa da se objasni sta se desava, nego da ne dignu alarm a nesto lose se desi. Hvala im jos jednom.

da

Uh al su revnosni sad…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj