BEG airport status
Mladi srpski diplomci na specijalnoj obuci u kompaniji „Etihad Airways Engineering“ Dve godine teorije i dve godine prakse uz dobijanje EASA licence / Foto: Etihad

Mladi srpski diplomci na specijalnoj obuci u kompaniji „Etihad Airways Engineering“

Devet studenata iz Beograda prošlo je prvu fazu inženjerske obuke u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i sada će započeti novu fazu praktičnog učenja u kompaniji Etihad ervejz endžiniring (Etihad Airways Engineering), saopštio je nacionalni prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Polaznici – Aleksa Ivanišević, Filip Vešović, Zdravko Ivetić, Nemanja Lasica, Stefan Srdanović, Lazar Jovančević, Nikola Stevanović, Andrej Gavrilović i Miloš Ivanović – nastaviće da se obučavaju u ogranku za inženjering Etihad ejviejšn grupe (Etihad Aviation Group – EAG).

Programi obuke diplomaca u oblasti inženjeringa odvijaju se u saradnji sa Višim koledžima tehnologije (Higher Colleges of Technology) u Abu Dabiju. Program obuke podrazumeva dve godine teorijske obuke na koledžu, koja obuhvata oblasti kao što su održavanje letelica i razvoj inženjeringa, posle koje polaznici kreću u dvogodišnji program praktične obuke pri kompaniji Etihad ervejz inženjering kako bi stekli licencu. Licencu odobrava Evropska agencija za bezbednost saobraćaja (EASA) i Generalna agencija za civilno vazduhoplovstvo UAE (GCAA).

Polaznici će provesti prvih šest meseci praktične obuke u rotaciji na različitim pozicijama u hangaru Etihad ervejz endžiniring na Aerodromu u Abu Dabiju, unapređujući svoje veštine i učeći od iskusnih profesionalaca ove divizije. Posle toga će raditi na različitim avionima u floti Etihada i steći praktično iskustvo u različitim oblastima održavanja, što će im omogućiti da unaprede svoja znanja i da zaokruže ceo program obuke, kažu iz Etihada.

Govoreći o svom iskustvu, Miloš Ivanišević, jedan od polaznika obuke, je rekao:

– Obuka je do sada bila izvanredna, od ljudi sa kojima radimo do najsavremenije tehnologije koju koristimo. Imamo veliku podršku, a iskusni inženjeri i tehničari uvek su spremni da nam pomognu i da nam objasne kako određeni alati i sistemi funkcionišu.

Ovo je iskustvo o kome sam sanjao od kada sam 2013. prvi put video prezentaciju Etihad ervejza u svojoj srednjoj školi. Ovaj program obuke pružio mi je mogućnost da radim na najsavremenijim letelicama na svetu, koristeći najbolje inženjerske alate u savremenim i dobro opremljenim postrojenjima. –

Pored toga što omogućava obuku građana Srbije koji su zaposleni u avio-kompaniji Etihad ervejz, Etihad ervejz endžiniring je imao značajnu ulogu u uvođenju aviona erbas A330 u flotu Er Srbije u junu 2016. godine. Ovaj ogranak je bio zaslužan za renoviranje enterijera aviona, farbanje spoljašnjosti i konfigurisanje sistema za bežičan pristup internetu na letu.

Etihad ervejz endžiniring trenutno pruža usluge održavanja konstrukcije i delova letelica, kao i usluge upravljanja lancem nabavke i projektovanja avio-kompaniji Etihad ervejz, partnerskim avio-kompanijama u kojima ima udeo u vlasništvu i drugim avio-kompanijama.

Džef Vilkinson, generalni direktor kompanije Etihad ervejz endžiniring izjavio je ovom prilikom:

– Razvijamo Etihad ervejz endžiniring tako da postanemo prepoznatljivi kao globalni lider u oblasti održavanja, remonta i operacija (MRO). To znači da su mogućnosti koje su polaznicima na raspolaganju jedinstvene u ovoj oblasti.

Etihad ervejz i njegovi partneri sa udelom u vlasništvu imaju jednu od najvećih i najbrže rastućih flota u svetu avijacije, a program obuke im omogućava da steknu bogato iskustvo sa brojnim tipovima aviona, kao što su erbas 320, boing 777, novi B787 ‘drimlajner’ i naši avioni A380. – stoji u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pr

„Licencu odobrava Evropska agencija za bezbednost saobraćaja (EASA)“

Netacno. EASA ne izdaje/odobrava licence za (bilo koju vrstu) osoblja. EASA odobrava (i nadzire odobrene) organizacije za odrzavanje vazduhoplova (EU Part 145) i obuku osoblja (EU Part 147) – koje se ne nalaze u EU.

U EU (i van EU), licence/dozvole osoblja izdaju iskljucivo nacionalne vazduhoplovne vlasti.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj