BEG airport status
Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova Vreme potrebno za dobijanje dozvola glavna zamerka trenutne regulacije u Hrvatskoj / Droneselect

Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova

Najveću pažnju upravo završenog „DRONEfesta“ privukao je panel o regulaciji dronova, incidentima i nesrećama pri padu bespilotnih letelica na ljude, imovinu kao i njihov sudar sa avionima i protivzakonito snimanje, saopštio je organizator konferencije, softverska kompanija „IN2“.

Procedure i zakonske odredbe prezentovali su „Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo“ (HACZ), „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ (HKZP) i „Državna geodetska uprava“ (DGU).

– Marina Fekonja Dragan iz HACZ-a prezentirala je pravila i praksu vezanu uz označavanje sustava od strane operatora, pravila letenja, postupak koji operator mora proći kako bi regulirao izvođenje operacija, uvjete kada je letenje zabranjeno i slično. Hrvatska je podijeljena u četiri zone, pri čemu se dozvole za letenje u tri zone izdaju u kratkome roku, dok je zakonski rok za odobravanje dozvola za let u urbanim područjima 30 dana i zahtijeva i polaganje teorijskog ispita.

Ivan Landek iz DGU-a prezentirao je razvoj uredbe o snimanju iz zraka od 1993. godine do danas. Četvrta verzija trenutno se nalazi na e-savjetovanju, kako bi se omogućilo poboljšanje brzine poslovanja i uvođenje reda za dobivanje odobrenja. Prema trenutnim zakonima, svi koji žele snimati bespilotnim letjelicama moraju podnijeti zahtjev DGU-u, koji je dužan i pregledati snimljene materijale ako nisu snimljeni za privatne svrhe – saopštila je „IN2“.

Na panel raspravi čiji je moderator bio bivši ministar saobraćaja i bivši čenik hrvatskog Telekoma, Ivica Mudrinić, najveći broj pitanja i komentara publike odnosio se na ubrzavanje procedure za dobijanje različitih dozvola iz ove oblasti.

– Marinko Keser iz HKZP-a rekao je kako hrvatski zračni prostor nema tendenciju zatvaranja, nego otvaranja. Odgovarajući na pitanje iz publike docent dr Mišo Mudrić s Pravnog fakulteta pojasnio je hrvatsku i europsku praksu vezanu uz osiguranje od odgovornosti – navodi organizator.

Robert Repinac i Mario Teskera iz kompanije „Žito“ održali su prezentaciju o korišćenju bespilotnih letelica u poljoprivredi – projektu koji je „IN2“ napravio za tu njih.

– Posljednja dva mjeseca oni dronom kontroliraju stotinjak hektara poljoprivrednih površina dnevno, prateći vegetacijski indeks, nadgledajući kulture i stanje usjeva na terenu, kako bi na osnovu tih podataka donijeli bolje odluke o upravljanju navedenim poljima – navodi „IN2“.

Osim predavanja i panela, učesnici su pohađali i radionice o snimanju dronom i izradi vlastitog drona, a u sklopu konferencije održana su i posebna dešavanja za developere i dečija radionica.

– Izuzetno sam zadovoljan interesom za konferenciju koji je nadmašio naša očekivanja i kapacitet prostora u kojem je održana. Zbog velikog odaziva i pozitivnih reakcija razmišljamo i o dvodnevnom izdanju konferencije sljedeće godine – rekao je direktor konferencije Tihomir Šašić iz „IN2“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj