BEG airport status
Razmišljanja jednog Srpskog pilota

Razmišljanja jednog Srpskog pilota

Sedim na obali mora i razmišljam kakva je budućnost srpske civilne avijacije?
Gde se denusmo, mi piloti iz Srbije, ovih dana. Ima nas širom sveta. Nema kontinenta
gde nećes natrčati, bar na jednog. Što bi rekao Radovan III: „Rasejali se, kao lipa seme“.

Iz moje klase, desete, bilo nas je 20, a trenutno je manje od 5 u Srbiji.
Od Severne Amerike do Dalekog Istoka. Pitam se, da li smo bili predodređeni za ovaj
gastarbajterski zivot? Kažu da je šoferska kuća, putujuća. Ma, da li je moralo tako biti?

Početkom devedesetih godina prošlog veka, nastade furtutma na Balkanu.
Prvi koji su osetili svu žestinu „nepravednih i ničim izazvanih sankcija“ bili su piloti.
S’ prvim danom sankcija, JAT se sveo na let do Podgorice i let do Tivta. Mašala!!!!

Od stanovnika sveta, do stanovnika mesne zajednice. Kakva geneza!!!

Prvo su, stidljivo, JAT napustili kolege iz Bivših Republika SFRJ. Kakav naziv, izem ga!
Otišli, svako svome jatu. A onda, polako, trbuhom za kruhom i ovi ovdašnji, Srbi.
Ili slični njima.

Neki u Singapur, neki u Bivše Republike SFRJ da budu gastarbajteri, a neki bogme,
ko zna kuda i koje kude. Neki su čekali da svane nad Balkanom. A kad je svanulo, shvatili su
da bolje i da nije. Nastao je opšti lom, otimačina i razno, razna podmetanja i spoticanja.
Mali kolač, a mnogo gladnih. Tada je otišla, do tada, najbrojnija grupa pilota.
Mahom u UK. U Ryanair.

Od tada je prošlo skoro 11 godina. Danas su u Ryanair-u, Emiratima, Etihadu,
Singapore Airlines-u, Oman Air-u, Gulf-u, Air India Express-u i gde sve ne.

Ovoliki odliv kadrova ne bi podnela ni mnogo veća zemlja, no što je Srbija.
Ko je ostao u JAT-u, svaka mu čast. Za to je trebalo biti ili zaista lud ili zaista hrabar.
Ta kompanija opstaje na svetskoj sceni, čini mi se, samo zahvaljujući srpskom inatu.

Ni Anštajn ne bi umeo da objasni kako je opstala nakon svih događanja na Balkanu tokom
devedestih i ovih prvih devet godina ovog veka. Budućnost, ako je ima, za tu kompaniju
je sve, samo ne ružičasta.

Lako je na obali mora sedeti i divaniti. Lakše je iz daleka biti pametan. Ali ja se i dalje pitam :

„Kakva je budućnost srpske civilne avijacije“???!!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ra

HRISTOS VASKRSE !
Postovani prijatelji, ljubiteli civilne avijacije, nazalost buducnost Srbske civilne
avijacije je izgubljena, bar za dvadeset iducih godina. Prvensveno su politicari krivi za to. Drugo nasa Otadzbina je bila i jeste siromasna, odnosno nas narod je si-
romasan da bi mogao vise puta godisnje leteti. Ogroman broj stanovnistva ni aerdrom
nije video. Koliko ljudi van Beograda leti putnickim avionom godisnje?. Uglavnom se prica o avijaciji bivse drzave. Razbijena Srbija, propala avijacija. Od uspomena ni
buducnosti nema. Koce uloziti u Srbsku avijaciju? Ne mislim na JAT sa dugovima preno-
senim bar zadnjih 35 godina i B737 starih do cetvrt veka.Kada dode vreme, bice promenjen naziv kompanije, izvrseno rebrendiranje. Napustiti partijsku, kompaniju ne-
potizma… i poceti ispocetka privatnim kapitalom. Nece dati politicari!?
Za ista HRISTOS VASKRSE !
Spostovanjem, R.Marinkovic, Aircraft Mechanical Engineer. Qantas Airways SYDNEY.

Odgovori
Pe

Drago mi je sto se blog cita i u (relativno) dalekoj Australiji.

Pozdrav R. Marinkovicu i obecanje da cu u ovom delu (civilnoj avijaciji) pricati takodje o onim stvarnim i sramnim stvarima koje su vladali i vladaju u nasoj civilnoj avijaciji.

Sve sto kazete stoji. Sve su to bazni uzroci. Ali bilo je i onih subjektivnih gluposti koji su neke sektore i potencijale unazadili. Sto nema nikakve veze sa objektivno teskom startnom pozicijom.

Naravno, hvalicu sve pozitivne primere.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj