BEG airport status
Počelo je, počelo !!!

Počelo je, počelo !!!

Open Sky je stigao u Srbiju. Dobro nam došao. Bilo je krajnje vreme.
Malev, Montenegro i Niki su prve laste koje stižu, ne s’ proleća, već ove zime. Davno su trebali biti ovde, na našem nebu. I ne samo oni. Ko god ume, zna i može je dobrodošao. Bolje ikad, no nikad. Sad samo da pratimo razvoj događaja i da vidimo kom opanci, a kom obojci. Može i Manolo Blahnik cipele. (Moja žena ne bi imala ništa protiv!!!)

Siguran sam da će za njima i drugi doći i da će to biti podsticaj da se kod nas ustalasa žabokrečina, koja se taložila godinama. JAT će morati da prihvati loptu na svom terenu i da zaigra igru po svetskim pravilima. I ako je sposoban da ubeleži bodove na domaćem terenu. A ako nije, onda sorry but …!
Jedino što moram da primetim, je sledeće: JAT će morati da igra sam, bez saigrača.

Već duže vreme, (skoro pet godina), grupa naših profesionalaca u avio saobraćaju pokušava da podigne na noge prvu srpsku privatnu avio kompaniju, baziranu na low cost ideji. I kao što moja recenica kaže – pokušava.
Ne uspeva. Iz jednog prostog razloga. Dabogda komšiji crkla krava. To što neće imati niko koristi od mrtve krave, nema veze. Važno da se podmeću klipovi pod noge.
Do sada su više stranih i domaćih investitora pokušali, u više navrata, da osnuju avio kompaniju u Srbiji. Bez uspeha. A razlozi za spoticanje?
Od “… nemojte, nije još vreme!”, do “… da vama dozvolimo, pa da odmognemo JAT-u!!!!”. Ovi odgovori nisu sa Kalenić pijace. Ne, to su odgovori dobijeni u relevantnim institucijama Republike Srbije. Od zvaničnika države, koja kaže da se zalaže za razvijanje srpske privrede i tržišta!!!!???
Zadnja inicijativa o kupovini Aviogenex-a i investiranja u isti, svežeg novca, novih aviona i razvoja srpskog civilnog vazduhoplovstva je propala, zato što Republika Srbija nije htela da otvori tender za privatizaciju istog, pod parolom, tako ćemo odmoći JAT-u. A i zato što je Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva odbio da održi važnost AOC-a koji Aviogenex ima, pri preuzimanju od strane novog vlasnika. Zamislite investitora koji uloži svež novac, kupi avio kompaniju, a Direktorat kaže: “Puj, pike, ne važi!”. Znači kupiš aviokompaniju sa AOC-om, a onda DCV oduzme isti i ajd’ ispočetka, a potrošio si milione!!!!! Budalaština na kvadrat!

Umesto da srpska avio kompanija krene u pravom trenutku sa pravom idejom, zaposli domaći kadar, osvoji deo tržišta i nađe svoje mesto na nebu Srbije, mi Open Sky počinjemo sa stranim avio kompanijama. Fenomenalno!!! Izvanredan biznis potez!
I dalje stojim iza stava: Odlično je da su počeli sa primenom Open Sky, makar i sa zakašnjenjem. Nego, zašto sami sebe spoplićemo?
ZAŠTOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bo

Created by : Drasko Vujovic, Dragoljub Trgovcevic, Nebojsa Stracevic…..
Supported by : Serbian Government experts since 2001. `till today

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj