Da počnemo priču sa podvlačenjem crte proteklog sajma aviona Le Burže. Ukupan broj narudžbina uključujući opcije, razne vrste memoranduma o sporazumevanju donosi sledeći zbir: Erbas – 730 aviona, Boing – 142 aviona, Bombardije – 112 aviona.
Potpuni uspeh Erbasa ali ponajviše na polju uskotrupnih aviona gde dominiraju A320NEO i njegova braća (A318, A319, A321). Sa druge strane pomalo razočaravajući rezltat Boinga osim ako se posmatra širokotrupni sektor 777 i 747 gde stvari ne stoje loše.
Bombardije kao što smo i najavljivali ranije nije ni potpuni pobednik ali ni gubitnik. Prodaja je objavila da su rasporodali skoro sve avione C serije koje će praviti 2014. i 2015. pod uslovom da planovi o prvom letu i podizanju proizvodnje budu tekli kako treba, što u poslednjih par godina obično nije tako i obično kasni kod svih proizvođača više ili manje.
Posle Buržea najnovija udarna vest donosi dve senzacije: Ameriken Erlajnz u jednoj od najvećih narudžbina aviona ikada kupuje prvi put 260 Erbas aviona, kombinacija A320 šarklet verzije i A320NEO. Do pre par godina nezamislivo ali danas jednostano neminovno, avion koji donosi mnogo više dobiti – A320NEO, ne može se više ignorisati.
Amerikan je takođe naručio i 200 Boinga 737 ali varijante sa novim motorom! Ono što je Boing odbijao da uradi, pod pritiskom starog kupca i pretnjom gubitka još 200 aviona, sada je konačno uradio. Videćemo u sledećih par meseci da li će novi Boing 797 ili kako god se bude zvao izgledati slično kao što smo najavili sa poklopcem nosne noge i sa motorima uzdignutim znatno više nego na današnjoj seriji 737.