BEG airport status
[LIVE POST] Bespilotna letelica Pegaz

[LIVE POST] Bespilotna letelica Pegaz

Premijera Takticke bespilotne letelice dugog dometa Pegaz

20110628-084953.jpg

20110628-085027.jpg

20110628-085101.jpg

20110628-085140.jpg

20110628-085326.jpg

20110628-085420.jpg

20110628-085508.jpg

20110628-085602.jpg

20110628-085710.jpg

20110628-085951.jpg

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vu

Izgleda odlicno, ali cevke (auspuh) sa gornje strane kvare utisak (i prave otpor), trebali su to bolje da urade. Jos jedna stvar koja kvari utisak je ovo cudo ispod motora, zar nisu mogli da ga normalno montiraju (pa makar trpali balast u prednji deo), nego stavljaju podupirace ? Ove dve stvari deluju neprofesionalno, osim toga sam zadovoljan iako je ovo, izgleda, samo mockup.

Odgovori
Pe

Neprofesionalno? Mozes li molim te reci koje su tvoje kvalifkacije za ovu tvrdnju? Takodje se bavis projektovanjem i razvojem kompozitnih bespilotnih letelica? Pojasni onda malo bolje to "neprofesionalno". Hvala unapred!

Vu

Kao avio inzenjer smatram da imam sasvim dovoljne kvalifikacije, no masis poentu, jer ono sto sam rekao se ne tice samog projektovanja (tj. cevke/auspuh se ticu, definitivno bitno povecavaju otpor, uz odredjene prednosti koje donose, npr. znatno tisi rad, te se oko toga moze diskutovati), vec prezentovanja uradjenog. Letelicu nisam video uzivo, te je ovo receno na osnovu tvojih fotki (na kojima zahvaljujem). Prvenstveno sam mislio na ovo cudo kojim je motor poduprt, izgleda neprofesionalno i nedovrseno da to tako stoji, a uz pricu da ce sredinom jula leteti to postaje jos nerazumljivije. Zbog cega podupirati motor "motkom" ? Ako je sve bilo u pripremi za sajam pa jos nije sve 100% montirano, a sajam je vec poceo, to je neprofesionalno, ako trenutno nedostaje oprema u letelici sa prednje strane pa je teziste suvise pozadi i to je neprofesionalno (mogli su bar da stave par kila bilo cega unutra napred i resen problem), u oba slucaja sa prezenterske strane, svakako nisam mislio da su promasili proracun tezista za toliko ili nesto slicno, bio bih lud kad bih to mislio.

Kao sto sam rekao, sama letelica izgleda odlicno, aerodinamika mi se jako dopada ovako na prvi pogled. Najavljene preformanse su odlicne, najavljene mogucnosti su odlicne i glupo je da generalno fenomenalan utisak kvari tako neka bezvezarija. Za mokup priznajem da sam odvalio, to povlacim. xD

Pe

Hvala na detaljnijem obrazlozenju!
Prilicno sam upucen u napore i tim ljudi koji je realizovao posao, kao sto si lepo primetio, fin projekat po mnogo osnova.
Ljudi znaju svoj posao, veruj mi. Prate blog pa ako budu zeleli odgovorice ti.
U svakom slucaju zadovolji i profesionalnu znatizelju i dodji u petak, verujem da ce ljudi iz VTI-ja biti raspolozeni za pricu.

Pa

ma dajte ljudi. Pa ovo je jos jedno igranje ljudi iz VTI. Ovi studenti su im jos pre vise od pet godina objasnili neke stvari kako se prave bespilotne letelice. http://www.ema-uav.org/

Ma

nisun samo studenti radili Teslu (Heroja)

Iv

nije kljucan dizaj spolja, već sva elektronika i oprema koja se nalazi unutra. samo da poleti i u normalnim uslovima napravi par slika može svaki radio model aviona koji prave hobisti, potrebno je da vojna bespilotna ima malo bolje letne karakteristike i da ima opremu koju je teže ometati.

Iv

nije kljucan dizaj spolja, već sva elektronika i oprema koja se nalazi unutra. samo da poleti i u normalnim uslovima napravi par slika može svaki radio model aviona koji prave hobisti, potrebno je da vojna bespilotna ima malo bolje letne karakteristike i da ima opremu koju je teže ometati.

Ma

Ja garantujem zivotom da ce letelica imati prve probne letove u julu, a sto se tice podupiraca: Petar je fotografisao letelicu nekoliko sati pre pocetka sajma tako da na sajmu nije bilo niceg ispod motora.

Iv

pri brzinama na kojima leti ova bespilotna rezervoari sa gornje strane prave zanemarljiv otpor. letva pridržava motor koji je neko tog jutra oštetio pa je u stvari prva pomoć jer nije bio delova da se odmah izvrsi popravka.

Ni

Lepe fotke Petre…..Sta se prica,ako nije tajna?Planira li se uvodjenje ili je jos uvek sve u ispitivanjima?Pozzz…

Odgovori
Mi

Dobfro izgleda a sto bi Amerikanci rekli "If it looks good, it probably flys good". Ona "motka" malo kvari utisak ali verujem da ce to resiti. S obzirom na gabrite letelice i poletnu masu koja dozvoljava dodatnih 70kg tereta, nadam se da ova letelica nece biti samo "izvidjac" nego ce moci da ponese i neko naoruzanje. To bi bila sjajna stvar i izuzetno mocno orudje a nadam se da postoji neka ozbiljna raketLa od 70 kg. :) Nije to malo

Odgovori
Iv

Motka je tu jer je neko bio dovoljno trapav da odvali pola motora par sati pre otvaranja. Ljudi morali nekeko da se snadju dok ne donesu opremu da poprave stvar :)

Ni

Sjajno izgleda i siguran sam da ce tako i leteti.

Odgovori
Vu

Naravno, zao mi je ako sam pogresno shvacen, nisam govorio nista zlonamerno. A da ljudi znaju svoj posao to sam siguran, ima dosta kvalitetnih ljudi kod nas (samo sto cesto oni drugi pre dodju do izrazaja). No vidjao sam razne brljotine kod nas (cak i ja sa vrlo malim iskustvom), pa verujem da dobronamerna primedba vise vredi nego hvala uz zmurenje na jedno oko, a hvalu je ova letelica ionako pokupila i zasluzila.

@Ivan: Zahvaljujem na pojasnjenju, dakle neprofesionalnost pada na dusu tog nekoga (sa sajma ili fizikalci, pretpostavljam), nije kriv VTI i to mi je vrlo drago. Sto se cevki tice to je dato kao manja primedba, generalno letelice ovog tipa imaju prljavu konfiguraciju sto se motora tice, mada i dalje mislim da bi bolje bilo da su postavljene makar malo drugacije (bocnije ili uvucenije u trup).

Sto se predloga za naoruzanje tice, premala je ovo letelica za tako nesto, a bilo bi neskromno u nasoj trenutnoj situaciji pricati o UCAV, mozda za nekoliko godina ako Vrabac i Pegaz zivnu kao sto im zelim! :-)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj