BEG airport status
Otvoreno pismo Gorana Pavlovića ministru odbrane: Hvala ti Srbijo, voli te tvoje rezervno srce!

Otvoreno pismo Gorana Pavlovića ministru odbrane: Hvala ti Srbijo, voli te tvoje rezervno srce!

BEOGRAD – Tango Six danas u celosti objavljuje otvoreno pismo bivšeg kadeta Vojne Akademije Gorana Pavlovića ministru odbrane Aleksandru Vučiću. Kako Pavlović piše, lekarska komisija mu na kraju treće godine školovanja pronalazi zdravstvenu manu koju definiše kao „bolest nastalu pre upisa na Vojnu Akademiju“. Time mu efektivno prekidaju školovanje i svaku šansu da se bavi pozivom za koji se spremao gotovo celi život. Da li je u pitanju providan i prilično nespretan način da vojska sama sebe abolira stručne i materijalne odgovornosti? Kako je moguće da kadet bude primljen na školovanje da bi mu se u trećoj godini ustanovila „urođena“ mana, stanje prisutno od rođenja stoga i prilikom prvog pregleda na selekciji? Zbog čega se VMA igra sudbinama ljudi bez ikakvog profesionalnog obzira?

Gospodine ministre,

Pišem Vam isključivo iz poštovanja prema vašim očiglednim naporima da se u ovakvoj Srbiji bar nešto promeni, potpuno svestan da Vi nemate nikakve veze sa ovim što se meni dogodilo jer ste sa položajem ministra odbrane nasledili i sve probleme tog ministarstva.

Kao đak generacije u osnovnoj školi, 2006. godine dobio sam stipendiju Rusije i upisao srednju školu pri Ambasadi Ruske Federacije u Beogradu. U trogodišnjoj srednjoj školi na ruskom jeziku bio sam najbolji učenik generacije i za postignuti uspeh dobio najveće priznanje, zlatnu medalju Ruske Federacije “za posebne uspehe u školovanju“. Postojala je mogućnost da nastavim školovanje u toj zemlji, ali ja sam poželeo da budem vojnik, pilot, u Vojsci Republike Srbije…

Smatrao sam da i ovde, u Srbiji, mladi ljudi imaju pravo na svoje snove i da uspeh najviše od njih zavisi. Pogotovo kad govorite dva svetska jezika, ruski i engleski. Prijavio sam se na konkurs za prijem u Vojnu akademiju školske 2009/2010. godinu, smer avijacija, i bez ikakvih problema prošao sve predviđene zdravstvene preglede i prijemne testove, padobransku obuku i selektivno letenje.

Kao kandidat sa odličnim ulaznim kvalitetima, nakon verifikacije diplome Ruske Federacije od strane ministarstva prosvete R. Srbije, bio sam jedini kadet u istoriji Vojne akademije koji je nakon trogodišnje srednje škole primljen na školovanje.

Sledeće tri godine školovanja bio sam najbolji kadet Vojne Akademije Vojske Srbije (sa srednjom ocenom 9,80) za šta sam dobio spomen – medalju ministra odbrane “za doprinos sistemu odbrane Republike Srbije”.

Tri godine uzastopno, na redovnim pregledima, Vojno lekarska komisija za letače potvrđuje moju zdravstvenu sposobnost za bavljenje letačkim pozivom, a ja se pored uspeha u školi bavim sportom (fudbalom, plivanjem, orjentiringom, trčim beogradski polumaraton…), sanjam moj avion na mom nebu, i očekujem da za godinu dana završim školovanje i otpočnem časnu vojničku karijeru, u mojoj Srbiji…

I onda, na kraju treće godine školovanja, na istom redovnom godišnjem pregledu, ista lekarska komisija ustanovljava da imam urođenu srčanu “specifičnost” koju potvrđuje kardiologija VMA i donosi ocenu – nesposoban za profesionalnu vojnu službu. Znači da po važećem Pravilniku i spisku bolesti za kadete nisam ni mogao biti primljen na akademiju. Na sasvim obično ljudsko pitanje „Kako je to moguće, šta sad?“, dobijam još jednostavniji odgovor potpomognut sleganjem ramena: „Ništa, idi kući, mi nemamo obaveza prema tebi“.

I otišao sam, sredinom oktobra 2012. godine, sa nevericom, kao najbolji kadet Vojne akademije, potpuno poražen od vojske kojoj sam dao sebe, od svoje države koja ima vojsku u kojoj je to moguće. Tada je moja generacija bila u četvrtoj, završnoj godini školovanja, a ja, najbolji među njima, kažnjen bez krivice, otpušten sa akademije da počnem nešto drugo, iz početka….

Gde sam pogrešio gospodine ministre, gde su moje tri godine života i školovanja, ko se igrao sa mojim zdravljem i snovima? Svuda sam bio najbolji, ja nisam mogao više od toga. I nije bilo dovoljno da uspem, jer su drugi pogrešili zbog svoje nesposobnosti i površnosti, jer su loše odabrani oni koji biraju nas.

Gospodine ministre, ja ni od koga ništa ne tražim i ne očekujem jer verujem u sebe. Nema potrebe da svoje dragoceno vreme trošite na uobičajene odgovore „žao nam je, dešava se, i to je život, ispitaćemo, preduzećemo mere da se više ne ponovi“ . Ja sam sada izvan ministarstva odbrane, potpuno svestan da svi žele da se slučaj što pre zaboravi jer je problem konačno isporučen meni i sada je samo moj.

Ali pre nego što svi zaboravite šta se dogodilo sa najboljim kadetom 134. klase Vojne akademije Republike Srbije, želim da ministarstvu odbrane R. Srbije, Vojnoj akademiji, Vazduhoplovnom medicinskom institutu i svima nama javno postavim sledeća pitanja:

Da li je moguće da institucije ministarstva odbrane i pojedinci postupaju na tako neodgovoran i neprofesionalan način bez posledica

Mogu li ova država i njena vojska na tako besmislen način rasipati svoje intelektualne kapacitete?

Hoće li opet, neko drugo dete koje upiše neku od vojnih škola, jednog dana na isti način – tuđom greškom, biti odbačeno i uzalud izgubiti nekoliko godina života i školovanja?

Hoće li i dalje ista lekarska komisija procenjivati zdravstvenu sposobnost kandidata za kadete-letače?

Posle svega što sam doživeo, uveren sam da će odgovor na svako slično pitanje još dugo biti nažalost – DA.

Samo par dana nakon odlaska sa Vojne akademije uredno mi je stiglo Rešenje RC MO Beograd o prevođenju u rezervni sastav Vojske. Hvala ti Srbijo, voli te tvoje rezervno srce!

Beograd, 20.11.2012. godine

S poštovanjem,

Goran Pavlović

————–
Ažurirano posle brojnih komentara podrške:

Postoje stvari koje u pismu nisam naveo, a koje su mozda interesantnije od svega navedenog….
1. Ja nemam nikakvu srcanu manu, vec „specificnost“ koja je danas sasvim normalna. U pitanju je inkompletni blok desne grane, sa kojim bi bio sposoban ( kao kandidat ) za ruske vojne skole…Sami doktori sa VMA su mi rekli da me ne obaraju zbog zdravstvenog problema, vec zbog zastarelog pravilnika….
2. Ovo moje pismo nije prvo ministru odbrane…Jedno je vec poslato mejlom u avgustu, dok sam jos bio kadet na VA. Zavrsilo je u studentskoj sluzbi Vojne akademije.
3. Vrh Vojne akademije zna za moj slucaj. Kad sam odlazio sa akademije, nije mi bio obezbedjen ni prevoz sa aerodroma do VA da razduzim vojne stvari, vec sam ih teglio sopstvenim prevozom. O ostalim krupnijim stvarima ne vredi raspravljati.

Pozdrav i hvala svima na podrsci!

Goran.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Л

Ахх…каква штета за момка а са друге стране већ виђени сценарио…војска/држава се поигра тако са младим људима, узме им ту младост кад су у пуној снази и доброг здравља. Кад младост прође а здравље се наруши, отпуст из службе…ниси добар за активну службу али зато рачунај на позив за ''војну вежбу''…и опет неком мајка а неком маћеха…знам из личног искуства да су појединци доведену у ту исту војску да би узели пензију…него ајд сад…све су то наши ''братанчићи''…а за овог дечка, ма ко зна зашто је то добро што је отишао са ВА…има и бољих места од Војске, веруј ми!

Odgovori
ip

eeee propala zemljo….ne zasluzujemo nista….i nikoga

Odgovori
Mi

Da je ovo bar zadnja bruka i sramota ove nase vojske i drzave lakse bi mi bilo. Hiljadu i prvi put se, evo pitam kako smo i dovde dogurali kada se ovako odnosimo prema ljudima koji od sebe daju 100%, a vracamo im ovakvim izivljavanjem i nepostenjem. Znam da ce se ovako sposobno i vredni snaci i bez drzave jer su najbolji gde god se pojave, ali mi nije jasno da se najboljih tako lako odrice sistem koji toliko zavisi od dobrih pojedinaca. Valjda zato i jesmo ovde gde smo, kad li cemo se dozvati pameti i krenuti gore i gde je vise to dno. Hrvatska se brine za svoje ratne zlocince, a mi ni za nase navrednije. E moja Srbijo ko te vodi i kuda…

Odgovori
ko

ma koliko ti to sada izgledalo nemoguce… jednog dana ces biti srecan sto ti se to desilo… veruj mi… nema leba u toj prici u srbiji… samo bi se jos vise razocarao… uzdravlje!

Odgovori
Li

Eh….mlad momak pa mozda i da razmislja o buducnosti tj o prekomponovanju na drugi kolosek. Sta da rade dugogodisnji piloti kojima posle 15-20 godina sluzbe "otkriju" problem koji postoji godinama i kazu da vise ne mogu leteti. Gospodin dr Antic isto tako slegne ramenima i kaze "to nije moj problem". Dokle!? A ko je onda odgovoran za sve ove godine? Sta da radi covek sa 45 godina? Nema 25 godina i nije kod mame i tate da ga finansiraju dok on ponovo upisuje fakultet! Ali, "nismo mi krivi" se i dalje cuje!

Ne

Tugo od drzave…odbacujete najbolje….nije ni cudo sto mladi ljude beze odavde…eeee Srbijoo

Odgovori
De

Gogija poznajem licno, momak kakav se retko srece. Stvarno mi je zao da je ovako prosao, ali ovo je Srbija i sve je moguce.

Odgovori
al

Obeshrabrujuce! Sta ocekuju od buducih generacija?!

Odgovori
D.

Pojedine srčane mane je jako teško otkriti i zato je moguće da se ovo desilo. Na žalost, kada se tako nešto ipak utvrdi, kao u njegovom slučaju nakon tri godine provedene na školovanju, jedina moguća odluka koja je u interesu pacijenta jeste da se da ocena "nesposoban za vojnu službu".
To je tužno, ali ne može biti razlog da se okrivi bilo ko. Jasno je da je momak ogorčen i razočaran, srušio mu se životni san, ali iz svega napisanog vidi se da je u pitanju veoma inteligentna osoba koja može i mora da digne glavu i nastavi drugim putem na kojem će sigurno biti jednako uspešan kao i tokom školovanja na VA.
Želim mu puno sreće u prevazilaženju ovog udarca koji mu je život zadao, i siguran sam da će uspeti da se oporavi i nastavi jači nego pre.

Odgovori
Zo

Nazalost u pravu ste, ima prosek 9,80, medalje, pohvale i slicno ali da li je to dovoljno, ipak je potrebno da bude zdrav tj. kompletno sposoban za vojnog pilota. Nazalost nije zdrav. Nemamo razloga da sumljamo u nalaze nekoliko lekarskih komija. Nije u pitanju samo jedan lekar, tri ili cetiri komisije sastava po 4-5 ljudi-lekara. Pa i te komisije nisu pale sa marsa. pavlovicu prihvatite cinjenicu i idite hrabro napred……

J.

Pa možda i jeste u pitanju jedan "glavni stručnjak" koji se razume u sve i koji se za sve pita. Ostali 4-5 ljudi-lekara možda samo klimaju glavom i parafnu odluku komisije – "glavnog stručnjaka" koliko da se vidi da su učestvovali. Neki članovi komisije možda tu samo sede i ne smeju ništa da kažu protiv "glavnog stručnjaka" da i oni sami ne bi imali problem kada dođu na redovne godišnje preglede. Sve u svemu izgleda da se radi o nekoj komisiji koja i ne zaslužuje da sedi tu gde sedi, jer VAZDUHOPLOVNO LEKARSKA KOMISIJA treba da bude perjanica vazduhoplovng i vojnog zdravstva a ova komisija "glavnog stručnjaka" to, sasvim sam sigurna, NIJE!!!

J.

Gospodine "kvazi" doktore, u ovom trenutku nije ni bitno da li za tu Vašu profesiju imate ili nemate diplomu sa nekog med. fakulteta, prestanite više da štitite doktore kada su već zaštićeni kao beli medvedi. Ljudski je grešiti, kao što se desilo i u ovom slučaju od strane komisije, ali je ljudski i priznati da su pogrešili. Kod naših doktora se veoma retko do nikako dešava da priznaju da su pogrešili i naravno veoma retko do nikako ne odgovaraju za svoje greške. Videćemo šta će se desiti u ovom slučaju, da li će neko od doktora snositi posledice, vrema je pred nama…

Ne

Dokle god mi budemo govorili: "Ovo je Srbija i sve je moguce", dotle ce nam se i desavati ovakve bruke. Potrebno je poimence prozvati odgovorne, traziti da odgovaraju za svoje propuste a ovom momcini nadoknaditi stetu. Na kraju krajeva mogli su da mu dozvole da zavrsi cetvrtu godinu i da uzme diplomu saobracajnog inzenjera, pa ne mora biti vojno lice posle toga. Toliko mu bar duguju.

A ti ljudino, ne ocajavaj. Prebaci se na civilni saobracajni fakultet, zavrsi BSc pa pali negde u inostranstvo na postdiplomske studije. Posle posao u ozbiljnoj kompaniji u inostranstvu naravno i normalan zivot. To ti je najbolje resenje. A po tvojoj prici za tebe nece biti zime, jer ovde se veoma ceni talenat, znanje, postenje i spremnost na rad. Veruj mi – to ti kazem kao nosilac dve Vukove diplome, najbolji ucenik generacije u osnovnoj i srednjoj skoli, prvi diplomac u generaciji na jednom od tehnickih fakulteta na Beogradskom Univerzitetu, a koji vec 10 godina zivi u inostranstvu i radi u jednoj od vodecih firmi u avio industriji. Samo da ti kazem da sam ja dobio vizu za USA dva dana po diplomiranju, a u mojoj voljenoj Srbiji pitanje je bilo da li bih i posle godinu dana dobio priliku da negde volontiram ili kad bih imao srece da odradim negde pripravnicki kroz program Prva Sansa. Tako ja lepo odlucih da sednem u avion pa preko velike vode. A da samo znas koliko sam tamo tek upoznao ljudi sa slicnim pricama. Pitam se da li ce se narod u toj nasoj napacenoj zemlji ikada opametiti? Ostaje nam samo da verujemo.

Odgovori
St

Trinaest ipo godina posle bombardovanja ova država i vojska nisu utvrdili broj žrtava za ta tri meseca, na svojoj teritoriji, u toj "blistavoj pobedi". Ovde ljudi nikad i nisu bili bitni, osim kada ih je bilo potrebno podmetnuti da poginu, kako bi neko sakupio poene…

Odgovori
Ž

Čak i da je stvarno reč o srčanoj mani koja ga diskvalifikuje za vojnu karijeru, trebalo bi ga pustiti da završi akademiju i postane pilot, pa ga onda, kao pilota, uvrstiti u rezervni sastav. Sa završenom akademijom bi lako nastavio karijeru u civilnom vazduhoplovstvu (tu su medicinski kriterijumi mnogo, mnogo blaži, dozvoljeno je čak i nošenje naočara do neke dioptrije, a minorne srčane devijacije svakako ne predstavljaju problem).

Odgovori
At

Gorane, uz tebe smo!!!!!!!!!!

Odgovori
Dr

Горане уз тебе смо, искрено ми је жао због свега. Могли су да смисле начин да те пребаце на транспортну авијацију, хеликоптере, ПВО.. било шта али да те задрже у војсци. Па докле више да се ова наша земља одриче школоване омладине?

Odgovori
zr

Dokle god se cene KUPLJENE DIPLOME I DOPLOME SA MEGATRENDA, FONA I SLICNE…….A oni nemaju elementarna znanja o bilo cemu……

Ra

Vazno je da '' neki'' kadeti polazu ispite i kada se ne pojave na njima ( jer su im ocevi, ujaci, stricevi- ministri, pukovnici, generali itd. ), vazno je da neki pojedinci upisuju VA iako daleko prelaze broj godina koji je dozvoljen za skolovanje na istoj. Vazno je da staresine konstantno zmure pred ''nekim'' kadetima (problematicnim, ne disciplinovanim, aljkavim) jer neko veceg polozaja (od tog staresine) stoji iza njih … I mogu ovako da napisem roman bahatosti na VA, jer sam i sam bio u njoj (i isto, na ne posten nacin odbacen).. A kad treba nekome da se istinski pomogne i izadje u susret onda to nije vazno ….

Odgovori
Li

Nista novo. Nase prve zene piloti su polagale neke ispite cak 7 puta i po naredjenju prosle, a neke su plakale jer zbog lose uradjenog testa sigurno ne prolaze a onda bile iznenadjene devetkom! Nekome sve, nekome nista….

zr

APSLUTNO TACNO I SLAZEM SE

Vi

Gorane, uz tebe smo. Porodica Kaseric!

Odgovori
Mi

Ja bih zeleo da svima koji ovo citaju skrenem paznju na par stvari koje cesto previdjamo u reakcijama na dogadjaje slicne ovom. Kada komentarisemo (kritikujemo) rad drugih ljudi u nasoj zemlji vrlo je vazno da u obzir uzmemo i to kako se mi odnosimo prema svom poslu. Vrlo je cesta pojava kod nas da ljudi olako kritikuju druge trazeci savrsenstvo u obavljanju njihovih duznosti a pogotovu ako kritikuju lekare ili pripadnike drzavnog aparata. Treba biti svestan da su i ta zanimanja po mnogo cemu ista kao i bilo koja druga zanimanja i da svako od nas pravi greske u svom poslu (pa i lekari koji su u ovom slucaju mozda i trebali da uvide srcanu manu autora pisma, bez zelje da ovim opravdavam njihove lose poteze).
Druga veoma vazna stvar je biti svestan uslova u kojima zivimo ali ne zbog toga da bismo iskoristili svaku priliku (od sedenja u kafani do internet sajtova) da maliciozno kritikujemo drzavu i drustvo, vec da bismo mogli da ispravimo i pozitivno uticemo na sve ono sto je lose. Jedino tako cemo postici da u ovoj drzavi u kojoj zivimo (ili u kojoj smo rodjeni) dodje do nekog boljitka.

U sebi prepoznajem odredjene slicnosti sa autorom ovog pisma. Bio sam jedan od najboljih studenata u svojoj generaciji na Beogradskom univerzitetu na osnovnim studijama, i upravo sam zavrsio master studije na jednom od najprestiznijih svetskih univerziteta i vratio sam se u Srbiju. Ali svakako sam svestan situacije u zemlji i smatram da bi bilo lose sa moje strane ocekivati savrsenstvo sistema i da se neprijatne situacije poput ove ne mogu dogoditi. Naprotiv, treba ih ocekivati i biti spreman da na njih reagujes i doprineses kakvom-takvom boljitku.
Ako svi budemo postupali kao i neki ljudi koji ovde komentarisu, tako sto cemo otici iz Srbije i izbeci suocavanje sa problemima onda se situacija moze menjati samo na gore. Cak i to je legitiman stav, ali onda je jako neposteno sedeti u USA (ili gde god) i biti strasno "pametan" po pitanju negativnih dogadjaja ovde.

Postovani Gorane, zelim ti da sto pre prevazidjes ovaj period i spretno se docekas se na noge.

Odgovori
Pe

Ovoga je uvek bilo i verovatno ce i nadalje biti. Najtuznije je da ljude, koji odlucuju o tome ko je sposoban za nesto a ko ne, ne zanima koliki prosek ima taj o kome se radi, koliko je strukovno obrazovan, koliko jezika zna, itd itd, a svakako da ih ne zanima koliko voli svoju zemlju i hoce da radi u njoj… I tu nastaje problem, sto je moc u rukama pogresnih ljudi…

Odgovori
С

Овде промене не могу да обезбеде Памет и Логика …. њих нема, одавно су одавде избегле!

Значи, остају нам само Кука и Мотика …. док се и оне не опамете :((((

Odgovori
Mi

Spreman

Go

Ljudi pa ovo je sramota. Gde je prošlo tri godine života i školovanja. Pomozite Gospodine Ministre ovom mladom čoveku i rešite ovaj problem, a celu komisiju raspustite, penzionišite i kaznite jer je neko sistematski grešio. Nadam se da ljudi koji su pričali o promenama mogu nešto i da promene.

Odgovori
Pe

Razumem Goranov gnev, gnev svih vas i sopstvenu…ali medicinska komisija ima odgovornost da proceni zdravstveno stanje i tu je kraj… Drugo je pitanje što Goranu nije ponuđena mogućnost prekvalifikacije… Ali veruj mi kao stariji kolega oficir, vojni doktor da ma koliko god tebi izgledalo tragično….Učinili su ti uslugu….

Naša vojska je danas servisna institucija kao i sve vojske malih država…. nema tu mogućnosti za nekih inovacija sem čistog uhlebljenja…. Upiši neki fakultet, završi…daćeš ti doprinos ovoj državi mnogo veći nego voženjem olupina aviona…:-))) Srećno

Odgovori
Ka

Postoje stvari koje u pismu nisam naveo, a koje su mozda interesantnije od svega navedenog….
1. Ja nemam nikakvu srcanu manu, vec "specificnost" koja je danas sasvim normalna. U pitanju je inkompletni blok desne grane, sa kojim bi bio sposoban ( kao kandidat ) za ruske vojne skole…Sami doktori sa VMA su mi rekli da me ne obaraju zbog zdravstvenog problema, vec zbog zastarelog pravilnika….
2. Ovo moje pismo nije prvo ministru odbrane…Jedno je vec poslato mejlom u avgustu, dok sam jos bio kadet na VA. Zavrsilo je u studentskoj sluzbi Vojne akademije.
3. Vrh Vojne akademije zna za moj slucaj. Kad sam odlazio sa akademije, nije mi bio obezbedjen ni prevoz sa aerodroma do VA da razduzim vojne stvari, vec sam ih teglio sopstvenim prevozom. O ostalim krupnijim stvarima ne vredi raspravljati.

Pozdrav i hvala svima na podrsci!

Odgovori
Pe

žao mi je što ovaj portal postaje "žut" i tabloidan u trci za senzacijama.

Podrška Goranu u svakom slučaju ali izbor tema, stil i rečnik autora su neprimereni portalu koji pretenduje da se ozbiljno bavi vazduhoplovstvom..

Odgovori
De

Mislim da posle objavljenog obrazlozenja o zdravstvenom stanju nema potreba za polemikom oko sposobnosti za obavljanje duznosti i da su ga doktori spasili. Pravilnik je zastareo, niko ga ne menja, niti planira, jer nesto gadno smrdi u drzavi…..
Na zapadu bi mogao da tuzi vojsku i da trazi povratak na VA, moze i ovde al' dzaba kad nesto smrdi….
Nasi cenjeni doktori posecuju sve sponzorisane seminare farmaceutskih kuca itd sve za licnog interesa a niko ne unapredjuje sistem.
Goran najbolje zna sta mu je ciniti, otvorene su mu mnoge opcije u zivotu. Ostaje samo da li baciti snove i 3 godine skolovanja ili se sa vojskom i drzavom terati do kraja.

Odgovori
Gu

Gorane ako citas nase komentare zeleo bih prvo da ti cestitam na dosadasnjim odlicnim rezultatima u tvom skolovanju i na junackoj ljubavi prema nasoj jedinoj zemlji. Na zalost zbog lisenosti svake licne odgovornosti, nacionalne svesti i mnogo nemorala takve se stvari dogadjaju u nasojs otadzbini. Kao neko ko se detaljno bavi kardiologijom (Specialista za Elektrofiziologiju) nije mi jasno kako je moguce da se takva anomalija ( ako je ti posedujes) nije otkrila ranije. Da si ovde (u Americi) sigurno nebi ostvario san da letis u sastavu ratnog vazduhoplovstva ali bi mogao da upravljas sa bespilotmim letelicama (koje sada ima i nasa vijska) ili da se preusmeris na naku drugu duznost. Ne bi bio otpusten sigurno. Ja se ovde na svakom koraku trudim da predstavim svoj narod kao posten, radan, plemenit i dobrodusan a onda procitam nesto ovako pa se onda "pokrijem usima" jer ova zemlja koja je nanela toliko zla covecanstvu ne postupa tako sa svojim kadetima.

P.S. Pre nekoliko decenija i ja sam imao san da budem pilot RV ali nisam prosao. Nisam bio dovoljno dobar.Ko god me je izbacio ucinio mi je dobro. Poginuo bih sigurno u ratovima devedesetih jer ja nisam neko ko bi trpeo da mu zlikovci proteraju 250000 hiljada sunarodnika.

Odgovori
le

Ovo nije usamljen slucaj…moj nekadasnji kolega i cimer bavio se letackom sluzbom punih 6 godina a onda odjednom jednog dana dobio infarkt mozga…ocena vojne lekarske komisije je sledeca:infarkt se dogodio zbog ugruska krvi koji ne bi ni postojao da moj kolega nema PAZITE SAD,URODJENU SRCANU MANU iliti Sant na srcu gde dolazi do mesanja arterijske i venske krvi…sve do tog dogadjaja bio je hiper aktivan,uvek prvi na sportu kojim se aktivno bavio i van kruga kasarne,sve vreme izvrsavao letacke zadatke…visa vojno lekarska komisija dolazi do zakljucka da on sa takvom srcanom manom NIKADA NIJE NI BIO SPOSOBAN ZA BILO KAKAV POSAO U VOJSCI…operacija na srcu mu je uradjena godinu dana kasnije,on otisao u invalidsku penziju iako je sada totalno zdrav covek koji nema nikakve posledice…e tu se postavlja pitanje kao i u ovom slucaju: KO GA JE PUSTIO U VOJNU I POGOTOVO LETACKU SLUZBU ??? Zbog ovoga je cak i tuzio vojsku i predpostavljate izgubio slucaj po principu kadije te tuzi,kadija ti sudi…a kad odemo gore na letacke preglede znaju da nam trube o 2kg viska ili manjka telesne mase i o povisenom holesterolu za 0,3…STRASNO

Odgovori
Ve

Gorane, moja podrska i respekt.

Odgovori
Ve

Za 18 godina na VA, imala sam cast da upoznam, radim, saradjujem sa samo nekoliko momaka slicnih Goranu Pavlovicu. Gorane, jos jednom, moja podrska i postovanje..

Odgovori

Gospodo oficiri. izgleda da niste džentlmeni.

Odgovori
al

sta reci… imas srece ako ti nisu jos i trazili da platis troskove dosadasnjeg skolovanja, ne bi me cudilo da se i toga sete

Odgovori
pi

Gorane,kao ponosni bivsi pripadnik naseg Srpsgog vazduhoplovstva, u potpunosti te razumem i shvatam u tvojoj borbi Davida i Golijata sa sadasnjim rukovodecim (ne)ljudima VMI. Pomoci ti ne mogu ali zato zelim da ti iskazem svoje duboko postovanje i podrsku sa zeljom da istrajes i uspes u svome cilju. Zalosno je sto prvo Komanda Vazduhoplovstva dozvoljava da se VMI ponasa tako prema njenim pilotima i sto ne preduzima nista prema odgovornim ljudima VMI-a. O ostalim drzavnim institucijama necu ni da pricam. Ne gledaj sve crno. Tesko je prevazici kada ti neko unisti tvoj san samo zato STO MU SE MOZE. Oni misle da su ti naudili i hrane se time. U biti, oni su ti ucinili uslugu. Neces biti PONOSNI PILOT FAJTER bez naleta, novca za pristojan zivot, veciti postanar koga neobrazovani gazda ismeva i ponizava, neces strepeti citav zivot da ce te postaviti na neko mesto koje nema blage veze sa letenjem, da ce te (ne)posteni VMI skinuti sa letenja nakon 10-15 godina i ukinuti letacki dodatak i letacke blokove koje im bodu oci kao da je najvece bogadstvo ovoga sveta. Neces imati platu od cak 50.000,00dinara sa svim dodacimai, mozes misliti. Dragi nesudjeni kolega, mozda ce neka druga zemlja(na moju veliku zalost) prepoznati tvoje kvalitete i uciniti te ponosnim i ostvariti tvoje snove. Puno srece, radosti i zdravlja!

Odgovori
Da

Moje ime je Darko Cvetkovic, student sam iz Kragujevca, trener Juniorske reprezentacije Srbije u americkom fudbalu, igrac Seniorskog nacionalnog pogona i skoro odlikovan MVP titulom na Evropskom Prvenstu odigranom ove godine.Inace, moj kum je pilot Vojske Srbije. Nakon citanja ovog otvorenog pisma, dozivljavam zanos koji se moze opisati ako fuzija besa i sramote. Nadam se Gorane da ces uspeti u svojim snovima, nadam se da ce tvoje pismo promeniti neke stvari u nasoj drzavi.

Odgovori
sa

ni naoruzanje nije tako lose :)

Н

Ево лични пример НЕ способности тима кардиолога на ВМА.
Пре 5 година сам био на лекарским прегледима за контролу летења где је један од тестова био и ЕКГ срца. Након извршеног ЕКГ мени кардиолог говори како не могу да наставим даљу селекцију јер имам шум на срцу и то од рођења и да не могу да се бавим послом конторлора летења никад. Можда бих и ја то прихватио да ми је то био први ЕКГ у животу, али као активни спортиста од своје 6-7 године где сам тренирао Карате, Рагби, Фудбал… где су сваке године обавезни лекарски прегледи са ЕКГ-ом да се установи да не постоји неки проблем са срцем или других здравствених проблема због којих не бих могао да се бавим спортом. Наравно да нисам хтео да прихватим налаз кардиолога са ВМА и тражио сам друго мишљење, чак сам носио и Холтер 24 сата (уређај који прати рад срца и са којим може најпоузданије да се утврде неправилности) где би се на крају утврдило да имам савршено здраво срце без икаквих урођених физичких мана.
Чињеница је да нисам тражио друго мишљење ту бих завршио процес селекције за Контролу летења, грешком кардиолога којем се "Учинило" да имам шум на срцу.

Иначе летачко особље и особље за контролу летења или ваздухопловно особље уопште имају своје посебне лекаре на ВМА који прегледају само њих по одређеним критеријумима прилагођеним струци.

Odgovori
kr

Brate,boli te kita,nije ti to za brigu.

Odgovori

Kazes tek treci put posle 3 godine su ti kao nesto nasli. Ja ti savetujem da ides u neku privatnu kliniku i proveris sve te nalaze jer u nasem korumpiranom drustvu ne bi me cudilo da ti je sve ovo neko napakovao mozda da bi on postao najbolji u klasi i mozda zato sto je tatin i mamin sin pa ima vezice.

U svakom slucaju mozes tuziti drzavu i vojsku i traziti visemilionsku odstetu za 3 godine izgubljenog vremena za koje si mogao da uradis nesto bitno u zuvotu ili da zaradis brdo novca. Teraj to do ustavnog a ako ne budes bio zadovoljan presudom i nadoknadom uvek mozes da odes na sud u Strazburu jer tamo sigurno dobijas ovaj spor protiv drzave.

Puna podrska kralju od obicnih potlacenih ljudi koji imaju slicne muke i bore se sa birokratijom citav zivot.

Odgovori
vl

Citajuci ovo pismo,zamalo nisam zaplakao…Stvarno mi je zao ovog mladog coveka,mogu slobodno reci ljudine.Gorane,posto vec znas ruski jezik,a i zavrsio si skolu na ruskom,toplo ti preporucujem da probas kod njih da zavrsis ostatak skolovanja.Verujem da ce oni umeti vise da cene tvoje kvalitete,a i ti bi mogao da se bavis pozivom koji toliko volis.

Odgovori
Vl

Majstore, pakuj se i pravac za Rusiju! jedan si od retkih koji ima tu privilegiju, da se meni javi takva situacija, jer sam na Masinskom fakultetu smer za Naoruzanje, sutra bih otisao bez razmisljanja!

pozdrav!

Odgovori
dj

Тужна и помало невероватна прича! Просто невероватан пропуст Ваздухоповно-медицинског института и Комисије за летаче која се налази у саставу наведеног института!
Но добро је за Горана, што је здравствени проблем уопште откривен, како би се бавио неком новом професијом која неће урозити његово здравље и живот.
Невероватан је маћехински однос Војне акаденије према свом кадету у овој прилици! Шта раде и шта размишљају његове старешине, психолози,андагози и силна "буљумента" који имају професионалну и етичку обавезу да буду уз своје кадете и у оваквим приликама!?
Изгледа да је етика давно напустила кадар који смо задужили ( и плаћамо) да брину о нашим кадетима да израсту у психолошки зреле и стабилне личности, како би и веће невоље превазишли у животу.
Поштовани Горане, сам завршетак Академије, не гарантује никоме, да ће се до краја живота бавити позивом који је изабрао. Па добро знаш, да опстати пилотом, тражи и селекција кроз сложеније видове обуке која се спроводи у јединицама ваздухопловства.
Буди одличан студент на цивилном факултету и сутра одличан и референтан стручњак и тиме ћеш знатно допринети Србији, за коју никад нећеш сигурно бити "резервно срце".

Odgovori
И

2008. године сам дипломирао на Војној академији, да би 3 дана пред промоцију у официра ВС добио решење од ВВЛК да сам неспособан за службу у ВС. Разумем те и бодрим у свакој твојој одлуци, јер шта ти друго може рећи неко ко је добио свечану официрску униформу ВС и гледао је пуних 10-ак минута у својој соби, да би по наређењу команданта батаљона дошли, узели и однели. Оставио сам својих 5 пуних година младости (завршио сам Војнотехничку академију) на Жаркову и Бањици. Свој сан још из дечачких дана да постанем официр ВС, који сам довео до пред сам финиш, до пред самог остварења, једноствно је тек тако само нестао… Уништена ми је свака нада, жеља и избачен сам буквално на улицу. Укратко да не дужим, јер је причао јако дуга и има ту да се исприча још много тога што се издешавало у тих последњих месец дана пред искључење, био је то прави пакао. Поједине старешине са којима сам живео пуних 5 година понашале су се према мени као према неком клошару кога су срели на улици.

Odgovori
Vu

Brate koliko ovakvih postova ce mo citati…Koliko nas je izbaceno odande i sjebano, a brate srcem smo otisli tamo….Covek je kralj sto je izasao u javnost sa ovim slucajem,a sta ce mo sa ostalim ljudima koji su prosli slicno,dokle bre to..Pitam se oce neko skupiti muda da menja nesto u drzavi tj vojsci jer vecina ne shvata da nam je drzava jaka koliko i vojska i da nikad necemo stati na noge ni u kom smislu dok ne promenimo nesto drasticno…Skenjao sam se kad sam procitao tvoju pricu,jao mi je zao zbog svega a ako mene pitas trebalo bi da se okupimo svi koji smo prosli ovako i da zajednicki opalimo tuzbu…I da izadjemo u javnost o tome… (moju pricu mozes procitati dole,post je pod imenom Vule)

И

Поред моје превелике борбе и жеље да добијем било какав одговор на постављена питања, добио сам исти шаблонски одговор као и ти “Ништа, иди кући, ми немамо обавеза према теби”. А да не причам о томе да сам касније сазнао да док сам био на ВМА на разно-разним испитивањима, доктори су само чекали да после свега неко од мојих старешина их контактира и стане иза мене, управо због застарелог правилника списка болести, јер и они људи свесни ситуације, нису знали шта да раде. Никакве реакције са ВА није било, време пролазило и добио сам отпусну листу са пресудом. Ма нико се није сетио ни да назове телефоном да пита шта се дешава! Али зато када сам изашао са ВМА и дошао на академију још на ходнику моје чете ме је дочекао старешина и тражио налазе лекара са ВМА-а. Журило се људима да завршавају своје обавезе према мени које су имали… Горане, држим ти палчеве и не дозволи да ти то убије сваку наду у твом даљем животу!

Odgovori
Sa

"Sami doktori sa VMA su mi rekli da me ne obaraju zbog zdravstvenog problema, vec zbog zastarelog pravilnika"
Spremala sam prijemni i želela da upišem Medicinski fakultet, pri Vojnoj akademiji. Na zdravstvenim pregledima sam uredno prošla sve, osim oftalmologa. Zbog dioptrije od -3 sam proglašena nesposobnom. I meni je objašnjenje lekara bilo isto, zastareli pravilnik. Pravilnik je sastavljen pre 50-ak godina, kako mi je lekar rekao. Sada kada postoje meka kontaktna sočiva i mogućnost laserskog skidanja dioptrije potpuno je besmisleno pridržavati se tadašnjih odredbi. Ali papir je papir, ako tako piše, tako moraju da postupe. Lekare razumem. Hitno moraju da se menjaju zastarela pravila.

Odgovori
Vo

Gorane porodica Vostic je uz tebe!!!

Odgovori
Vu

Ja sam slicno prosao..poznajem momka licno,bili smo ista klasa i stvarno je bio izuzetan kadet..Meni se desila povreda kicme na Pasuljanskim livadama.koja je medicinski okarakterisana kao "bol u ledjnim misicima" Nakon povratka sa terena tri nedelje nisam osecao posledice a zatim su me jedne noci probudili jaki bolovi i trnjenje noge.Od toga dana pa nadalje sam u prvih mesec ipo dana smrsao 12 kg,a tek posle mesec i nesto dana sam izmolio da mi daju da snimim to na VMA.Posle brojnih snimanja i terapija mi je ustanovljena radiculopatia i lumboisialigija.Poslat sam na kliniku neurologije i tek nakon pet dana sam dobio NESPOSOBNOST ZA KADETA VA,ali pazite ovo tek nakon sto su mi napisali da mi je POVREDA NASTALA PRE STUPANJA na VA.Super rekao sam,ali mi objasnite kako sam mogao da preodjem test fizicke spreme sa 15 0d 15 (da ne pominjem da sam imao bolje rezulate nego sto su postavljali kao maksimalne norme). Doktor koji je bio zaduzen za moj slucaj me je odveo na stranu da bi prekinu moju raspravu sa "PUKOVNIKOM" tj. nacalnikom Neurologije VMA i rekao:"ovo je jedini nacin da dobijes nesposobnost". Bio sam zgrozen i samo cutke otisoa u svoj krevet,a pre toga mi je jedan stari lekar sa Fizikalne medicine dole kod njih (primao sam terapije) rekao:"Kad buse uzimao keks u prodavnici,bolje cucni nego da se sagnes).Da,lepo mi je zvucalo posle 12 godina bavljenja sportom pre toga.Kasnije sam skinut kao nesposoban za VA i vojni poziv sa isttom recenicom kao sto je i kolega Pavlovic dobi: "Mi nemamo obaveza prema tebi,idi kuci i leci se,to je sad tvoja stvar".
Inace sam hteo da odem u Kobre posle zavrsetka VA,to mi je bio zivotni san…Ali eto moram da nastavim da zivim sa ovom povredom cije posledice osecam i dan danas i osecacu ih ceo zivot jer se to moze samo zaleciti i odrzavati da se ne bi pogorsalo. Pozdravljam kolegu Pavlovica i porucujem mu da hvali Bogu svaki dan sto je bez vecih posledica otisao odande jer je to masinerija u kojoj dobar pojedinac ne moze da napreduje ako nije podoban u potpunosti.

Odgovori
ki

Koliko ja znam država je u obavezi da pojedincima koji obole za vreme školovanja ili je bolest otkrivena za vreme školovanja da pristojnu penziju od koje mogu da žive ( za to su ulazni testovi tako rigorozni):Prosto sam siguran da će momak, ako bude tužio, lako dobiti penziju ili neku mesečnu naknadu od države, šta god to bilo, i ja mu predlažem da se malo raspita, nadje advokate i krene u sudski spor ( u ovoj zemlji ne postoji čovek koji nije dobio spor protiv države) jer su nam i sudije i pravosuđe šuplji bezmozgovići.pozdrav za momka i napred u sudski postupak,pozdrav

Odgovori
ni

Gorane , svaka tebi čast! Veruj ni ne slutis koliko si zapravo sret an š to si otišao iz te propale vojske , koja se i pre tebe reš ila svojih najboljih ljudi. O nesposobni osti ljudi sa VM I posebno njenog predsednika ne treba trošiti reči. To je i više nego poznato svima koji odlaže na preglede tamo, tako da i nije čudo što si i ti prošao tako. Ministar vojni bi morao da zna to stanje i odmah potcenjuje sve odgovorne. Ne daj se junače i idi tamo gde će te drzati kao malo vode na dlanu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj