BEG airport status
SMATSA kupila još jedan King Air 350

SMATSA kupila još jedan King Air 350

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nabavila je još jedan avion Beechcraft King Air 350. Pored kalibraže nova letelica biće osposobljena i za hitni medicinski prevoz bolesnika.

Beechcraft_King_Air_350_YU-BTC_SMATSA,_september_01,_2012

Kako su u SMATSI rekli za Tango Six u pitanju je još jedan King Air 350, tip letelice sa kojom SMATSA leti od 2009. godine. Takođe nam je potvrđeno da će letelica biti u stanju da u MEDAVAC konfiguraciji prevozi dva ležeća i tri pokretna bolesnika – funkcionalnost koju, kako kažu u ovoj agenciji, trenutno ne poseduje ni jedan operater u regionu. Letelica će biti na raspolaganju državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji i Crnoj Gori.

Ipak, osnovna uloga novog King Aira biće kalibraža kojom se proverava ispravnost radio-navigacionih sredstava na zemlji, radara, sistema svetlosne signalizacije aerodroma, sistemi veza i provera standardnih instrumentalnih odlazaka i dolazaka aviona na aerodromima.

Do sada usluge kalibraže SMATSA King Aira koristilo je osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija i Slovenija.

Novi avion će u Srbiju će biti isporučen u nekoliko narednih meseci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@a

Mislio sam da je uobicajeno da avioni za kalibraciju imaju onu narandzastu liniju preko trupa – kazem uobicajeno, ne obavezno, ali me interesuje sto su se nasi odlucili da je nemaju.

Odgovori
Te

U vremena kad je polozaj aviona pracen teodolitom sa zemlje postojala je potreba da se avion obelezi kako bi ga teodolista lakse uocio. Sada se koristi sistem faznog dif. GPS, preko VHF tako ispravljeni podaci stizu do operatora u sistem, odnosno referenca vise nije teodolit. Kod nekih je ta nardndzasta boja cisa tradicija ( nemacki FCS). Neki imaju stilizaciju lenjira (COBHAM iz UK), ali nema potrebe vise za tim.

Odgovori
3.

Tesa otac!

mt

Вероватно напредак технологије не захтева више ту линију.

Odgovori
@a

E super, hvala na objasnjenju!

Odgovori
Te
In

Ćao društvo. Imam jednu opservaciju indirektno povezanu sa ovom temom. Nekoliko puta sam u poslednjih nekoliko meseci posetio web site smatsa-e i akademije u Vršcu i ne mogu da se načudim kako to loše i zapušteno izgleda. Vesti su im poslednji put updateovane pre godinu i po dana a dizajn stranice je kao iz ranih dvehiljaditih, što je u internet godinama ravno sa sto ljudskih. Hteo sam da preporučim kolegi iz Engleske da proveri PPL trening u Vršcu i da ga možda uradi u dve-tri tranše po dve nedelje ali me sramota da mu dam taj web site. Petre znam da si ti često pisao o PR amaterizmu i avio biznisu u Srbiji pa mozda ne bi bilo loše skrenuti paznju i na ovo. Kladim se da i kad bi to odradio oni bi unapredili sajt i drzali ga updateovanim par meseci a onda bi sve ponovo palo u zaborav. Aljkavost i sramota su dve reči da se to opise. Nigde vesti o novom avionu za kalibraciju ili o novim cesnama u akademiji. Zaista strasno. Kako ti ljudi misle da funkcionišu i posluju tako meni nije jasno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pajo na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

@Rafal, uopce se nisam referirao i usporedjivao nabavku RH i Srbije. iznio sam golu činjenicu da je vaš tender trebalo raspisati ranije jer bi financijski bolje prošli. Sad proučite koliko su Grci (2,5 mld EUR) platili za 12 poslovnih i 6 novih aviona plus gomila naoružanja (Meteor, Scalp EG, Exocet,...) i usporedite to sa onim…

21. Apr 2025.Pogledaj

Rafal na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

Fishbed Ne govorim napamet i jako mi je poznato da će se naoruzanje posebno platiti. Ne razumem sta ti je sporno? Savremeni avioni ovog tipa su skupi. Vi ste platili dosta jeftinije ali ste dobili proizvod bas koliko i košta. Zato sam i naveo primer grčke koja je svoje polovne Rafale platila značajno skuplje od…

21. Apr 2025.Pogledaj

Vladan Radovanovic na: Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

Moraju da imaju. Air Policing će raditi Grčka ili Bugarska, ali oni ne mogu raditi 3.zadatak RV, Search and Rescue. Mogu, Ali u tom slučaju Država bukvalno prestaje da postoji formalno, što hrišćanski deo be sme da dozvoli. Na žalost, SMKD ima ogromne interne probleme, i mi kao severbi sused moramo da učinimo sve da…

21. Apr 2025.Pogledaj

Stvarnost vs Neznanje na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

@Blue, Istekli su resursi i preko 30 % američkim F22 Raptorima, pa što onda i jesu li zato lošiji od novih? Mađari i Talijani čuvaju nebo samo dok završimo s prvom fazom obuke, a to je do kraja ove godine. Potreba za lovljenjem i presretanjem neke Cesne koja je izgubila komunikaciju nije ništa tako strašno.…

21. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

Sa vazduhoplovne strane sjajno, sa vojne malo, a sa finansijske verovatno neodrzivo. Da je bar broj komada veci. Bila bi fantazija da kupimo one grcke Miraze, pa posaljemo u Daso da nam apgrejduju na RMV. Francusku je to kostalo oko 500 miliona za 50 komada. Znaci nas bi oko 200. (u realnim ne "pomognutim aplikacijom"…

21. Apr 2025.Pogledaj