BEG airport status
FAA doneo odluku: Dozvoljeno koršćenje elektronskih uređaja u svim fazama leta

FAA doneo odluku: Dozvoljeno koršćenje elektronskih uređaja u svim fazama leta

BEOGRAD – Federalne vazduhoplovne vlasti juče su objavile odluku kojom se aviokompanijama daje pravo da na svojim letovima dozvole upotrebu prenosivih elektronskih uređaja (PED-portable electronics devices), u svim fazama leta, ali sa određenim izuzecima.

 
 
BYBIeIUCAAAenUG.jpg_large
 
Kako je Tango Six preneo u intervjuu sa Dejvidom Karsonom, Federalne vazduhoplovne vlasti  imale su u planu da do kraja tekuće godine donesu odluku kojiom se svim putnicima u SAD dozvoljava korišćenje određenih elektronskih uređaja u svim fazama leta. Karson, član američkog Savetodavnog federalnog komiteta za istraživanje problema elektronskih smetnji, rekao nam je da u modernim avionima nema bojazni da bi mobilni telefon ili tablet mogao na bilo koji način da naškodi nekom elektronskom sistemu na samom avionu, jer su svi uređaji i instrumenti na njima veoma dobro zaštićeni od zračenja i smetnji, i da očekuje da odluka bude donešena do kraja godine.

Kako se navodi u saopštenju FAA, imajući u vidu različitost flota, vreme implementacije odluke će varirati od kompanije do kompanije, ali vlasti očekuju da će im većina kompanija do kraja godine dostavitii dokaze o tome da njihovi avioni dozvoljavaju bezbednu upotrebu PED uređaja, što je slučaj sa svim avionima novije generacije. Ova odluka bazirana je na mišljenju grupe eksperata koju su činili predstavnici aviokompanija, proizvođača aviona, piloti, kabinsko osoblje, IT stručnjaci i putnici.

Putnicima će biti dozvoljeno da čitaju knjige na e-book čitačima, igraju igre na prenosvim konzolama, koriste tablete i slično, i to u svim fazama leta. Ograničenja definisana ovom odlukom, odnose se na uređaje veće težine kao što su laptopovi, kao i na sve ostale uređaje koji bi za vreme turbulencija i incidentnih situacija, mogli da izazovu fizičke povrede kod putnika. Na zahtev kabinskog osoblja, koje donosi procenu, ove uređaje biće neophodno odložiti u pregrade na sedištima ili u kasete za ručni prtljag, za vreme poletanja, sletanja kao i za vreme turbulencija. U svim ostalim situacijama, odnosno u mirnim fazama leta,  njihovo korišćenje biće dozvoljeno. Takođe, sve uređaje, nezavisno od veličine, biće dozvoljeno koristi samo u airplane modu, što znači da upotreba mobilnih 3g mreža, odnosno mobilnih telefona, i dalje neće biti dozvoljena. Upotreba interneta će biti dozvoljena, ali samo preko WiFi sistema instaliranog u samom avionu, što je, logično, jedini mogući način u ovom slučaju.

Za kraj, interesantno je napomenuti da glasovni pozivi neće biti dozvoljeni čak ni preko dostupnog interneta, putem servisa kao što je npr. Skype, Viber i sl.  Iako se to ne pominje u saopštenju FAA, Dejvid Karson rekao je u intervjuu za Tango Six da ta zabrana postoji iz jednog specifičnog razloga. Naime, ti razlozi su isključivo praktične prirode, jer se postavlja pitanje kako bi let avionom izgledao kada bi svi putnici naglas pričali telefonom tokom leta.
 
 
25913-infographic-large
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Dobra vest za mladje osobe, koje ionako bez tehnologije ne mogu. Postavlja se sad pitanje da li ce i dalje postojati zabrana upotrebe PED na starijim tipovima aviona, koji nemaju takvu zastitu. A da je i dalje veoma tesko izvrsiti istrazivanje ove tematike, tesko je.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj