BEG airport status
FAA doneo odluku: Dozvoljeno koršćenje elektronskih uređaja u svim fazama leta

FAA doneo odluku: Dozvoljeno koršćenje elektronskih uređaja u svim fazama leta

BEOGRAD – Federalne vazduhoplovne vlasti juče su objavile odluku kojom se aviokompanijama daje pravo da na svojim letovima dozvole upotrebu prenosivih elektronskih uređaja (PED-portable electronics devices), u svim fazama leta, ali sa određenim izuzecima.

 
 
BYBIeIUCAAAenUG.jpg_large
 
Kako je Tango Six preneo u intervjuu sa Dejvidom Karsonom, Federalne vazduhoplovne vlasti  imale su u planu da do kraja tekuće godine donesu odluku kojiom se svim putnicima u SAD dozvoljava korišćenje određenih elektronskih uređaja u svim fazama leta. Karson, član američkog Savetodavnog federalnog komiteta za istraživanje problema elektronskih smetnji, rekao nam je da u modernim avionima nema bojazni da bi mobilni telefon ili tablet mogao na bilo koji način da naškodi nekom elektronskom sistemu na samom avionu, jer su svi uređaji i instrumenti na njima veoma dobro zaštićeni od zračenja i smetnji, i da očekuje da odluka bude donešena do kraja godine.

Kako se navodi u saopštenju FAA, imajući u vidu različitost flota, vreme implementacije odluke će varirati od kompanije do kompanije, ali vlasti očekuju da će im većina kompanija do kraja godine dostavitii dokaze o tome da njihovi avioni dozvoljavaju bezbednu upotrebu PED uređaja, što je slučaj sa svim avionima novije generacije. Ova odluka bazirana je na mišljenju grupe eksperata koju su činili predstavnici aviokompanija, proizvođača aviona, piloti, kabinsko osoblje, IT stručnjaci i putnici.

Putnicima će biti dozvoljeno da čitaju knjige na e-book čitačima, igraju igre na prenosvim konzolama, koriste tablete i slično, i to u svim fazama leta. Ograničenja definisana ovom odlukom, odnose se na uređaje veće težine kao što su laptopovi, kao i na sve ostale uređaje koji bi za vreme turbulencija i incidentnih situacija, mogli da izazovu fizičke povrede kod putnika. Na zahtev kabinskog osoblja, koje donosi procenu, ove uređaje biće neophodno odložiti u pregrade na sedištima ili u kasete za ručni prtljag, za vreme poletanja, sletanja kao i za vreme turbulencija. U svim ostalim situacijama, odnosno u mirnim fazama leta,  njihovo korišćenje biće dozvoljeno. Takođe, sve uređaje, nezavisno od veličine, biće dozvoljeno koristi samo u airplane modu, što znači da upotreba mobilnih 3g mreža, odnosno mobilnih telefona, i dalje neće biti dozvoljena. Upotreba interneta će biti dozvoljena, ali samo preko WiFi sistema instaliranog u samom avionu, što je, logično, jedini mogući način u ovom slučaju.

Za kraj, interesantno je napomenuti da glasovni pozivi neće biti dozvoljeni čak ni preko dostupnog interneta, putem servisa kao što je npr. Skype, Viber i sl.  Iako se to ne pominje u saopštenju FAA, Dejvid Karson rekao je u intervjuu za Tango Six da ta zabrana postoji iz jednog specifičnog razloga. Naime, ti razlozi su isključivo praktične prirode, jer se postavlja pitanje kako bi let avionom izgledao kada bi svi putnici naglas pričali telefonom tokom leta.
 
 
25913-infographic-large
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Dobra vest za mladje osobe, koje ionako bez tehnologije ne mogu. Postavlja se sad pitanje da li ce i dalje postojati zabrana upotrebe PED na starijim tipovima aviona, koji nemaju takvu zastitu. A da je i dalje veoma tesko izvrsiti istrazivanje ove tematike, tesko je.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

    pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

    11. May 2025.Pogledaj

    Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

    jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

    11. May 2025.Pogledaj

    Ivan Uzice na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

    Sama raketa sam po srbi nista negarantuje.Pitanje ja kakvu pregled i stanje situacije ima na nebu rafa.Kakve mere zastite ima,koliko je "zilav" u neprijateljskom okruzenju.Kakve protivraketne manevre moze da odradi da se zastiti i hiljadu faktora.Da je samo raketa bitna uzmem okacis rafal na mirag 3 i imas super avion..Vidjali smo a10,f-15,su 25 koji su…

    11. May 2025.Pogledaj

    Cinik na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

    Potpisujem sve što je rečeno . Zamislite hipotetički da je umesto Indije bio Izrael sa svojim pilotima, obaveštajnim službama... Ne verujem da bi im i jedan avion bio oboren!

    11. May 2025.Pogledaj