BEG airport status
Žirokopteri ponovo lete

Žirokopteri ponovo lete

ZEMUN POLJE – Tango Six je prošlog vikenda na Zemun Polju prisustvovao prvim letovima novog žirokoptera mađarske firme Apollo tipa AG-1. Upoznajte ovu veoma zanimljivu letelicu.

 
Apollo
 
Mart 2013. godine biće upamćen kao početak jedne nove letačke sezone koja u samom startu nagoveštava dosta novih dešavanja. U jednom od predhodnih postova bilo je reči o novoj vrsti letelice koja ponovo počinje svoju letačku karijeru u Srbiji.

U pitanju je žiroplan koji je zvanično „kršten“ od strane Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva pod registarskom oznakom YU-G001. Uspešno je prošao sve provere ovlašćenih probnih pilota i kontrolu od strane DCV-a i od pre par dana se zvanično nalazi u našem vazduhoplovnom registru!

Što se dimenzija i letnih karakteristika tiče napomenućemo sledeće: Duzina letelice je 4,8m, visina 2,7m, prečnik rotora 8,4m, maksimlna masa pri poletanju iznosi 540kg, maksimalno dozvoljeno pozitivno opterećenje je 3,5g. Maximalna brzina koja se ne sme prelaziti „Vne“ iznosi 160 km/h, bezbedna brzina pri svim uslovima je 130 km/h, brzina manevra 105 km/h, minimalna bezbedna brzina leta 55 km/h. Broj obrtaja rotora u pred-rotaciji 200 do 220 o/min, opseg trajnih obrtaja rotora 220 do 540 o/min, maksimalan broj obrtaja rotora 600 o/min. Motor je tipa „Rotax 912 uls“ snage 100 ks.

Potrebno ja naglasiti da je potrošnja goriva dosta specifična i kreće se od 12 do 20 l/h. Po svojim karakteristikama ova vrsta letelice odlikuje se znatnom otpornošću na turbulentnu atmosferu i sposobnošću kratkog sletanja (što možete videti na kraju naše video-reportaže). Ne zahteva veliki prostor za skladištenje i lako se „pakuje“ pored drugih vazduhoplova.

Što se obuke tiče ona je specifična jer kod pilota koji već lete neku vrstu ultra-lakih vazduhoplova postoji mogućnost negativnog transfera znanja i konkretnih postupaka prilikom letenja pa se pojedinim delovima obuke mora posvetiti posebna pažnja. Za sada kod nas ne postoji ni jedan centar za obuku pilota ovog tipa vazduhoplova ali u narednim godinama kako se ova grana vazduhoplovstva bude razvijala sigurno možemo očekivati i prve školske centre kod nas. Jer ako postoji porast broja sati u vazduhu i broja letelica u Srbiji onda je to sigurno u ultra-lakoj grani vazduhoplovstva.

U saradnji sa ekipom pilota sa letelišta 13. Maj dobili smo ekskluzivno pravo da snimimo prve letove ove letelice.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj