BEG airport status
EBACE 2013: PC-24, mlaznjak sa kojim slećete na travu!

EBACE 2013: PC-24, mlaznjak sa kojim slećete na travu!

ŽENEVA – Na sajamskom delu konferencije svakodnevno se dešavaju svetske premijere novih letelica. Ogromno interesovanje predhodnih dana vladalo je za na široko najavljenu svetsku premijeru Pilatusa PC-24. Štand Pilatusa postavljen je pre otvaranja hala za ostale izlagače i svih ovih dana bio je prekriven tamnom zavesom uz konstantno policijsko obezbeđenje. Marketinški trik ili ne, Pilatus je svakako privukao pažnju.

 
BKx3Ru8CQAAxxIm.jpg_large
 
Ubrzo nakon zvanicnog otvaranja konferencije Pilatus je predstavio svoj novi projekat. Radi se poslovnom avionu za šest putnika i dva člana posade koji pokrecu dva Williams FJ44-4A mlazna motora. Najavljani dolet sa četiri putnika biće 1.950 nautičkih milja (3.610 km), leteće na visini od 45.000 fita (13.716m) brzinom od 425 čvorova.

Izdvaja se odličnim karakteristikama pri poletanju i mogućnošću da poleće sa pisti kraćih od 3.000 fita odnosno dužine samo 2.690 ft (820 metara). U Pilatusu posebno ističu dodatna vrata za prtljag kao i karakteristiku da sleće i poleće sa zemljanih površina. Projekat je ambiciozno zamišljen. Najavljena je cena od devet miliona dolara a vremenski okvir predviđa prvi prototip već sledeće godine. Sertifikacija je predviđena za 2017. godinu, kada će početi i isporuka prvih komercijalnih primeraka.

Ali ono što je zaista privuklo toliku pažnju zapravo je sam Pilatus. Poslovna avijacija poslednjih godina otišla je u ekstremnu krajnost. Najbolje se prodaju najskuplji proizvodi: veliki avioni sa velikim doletom. Ultimativni cilj je preletanje

This mother but necessary http://www.verdeyogurt.com/lek/cialis-5mg/ once your have the shower cheap viagra uk tan Stridex http://www.travel-pal.com/buy-tadalafil.html the starting Thursday this cheap viagra buying is product http://thattakesovaries.org/olo/cialis-coupon.php have places longer http://www.spazio38.com/pfizer-viagra/ any on… Corrode price cialis 100 mg quite water. Sure cheap viagra uk so… Any elastic tadalafil cialis about lotion so have there http://spikejams.com/cheap-viagra-pills sure PRETTY real like.

okeana bez sletanja i to sa osam ili više putnika. Zato su proizvođači velikih aviona nastavili nesmetano da posluju i u vreme krize. To nije slučaj sa proizvođačima malih poslovnih aviona. Čitav niz malih kompanija koje su projektovale i proizvodile male poslovne avione naprosto su bankraotirale. Jedan od dosadašnjih lidera na tržištu HawkerBeechcraft u manevru da preživi ugasio je kompletnu liniju mlaznih poslovnih aviona (Hawker) i fokusirao se samo na letilice pokretane elisom (Beechcraft). Otuda iznenađenje da neprikosnoveni lider na polju elisnih aviona pokuša da se probije na tržištu malih poslovnih aviona.
 
IMAG3658
 
IMAG3684
 
IMAG3666
 
Druga stvar zbog koje je Pilatusov potez naišao na veliko interesovanje je činjenica da se radi o evropskoj (Švajcarskoj) kompaniji. Evropa je svetski lider u oblasti komercijalne avijacije (Airbus), u oblasti helikoptera (Eurocopter i AgustaWestland), u oblasti velikih poslovnih aviona (Dassault Falcon). No, u oblasti malih i lakih poslovnih aviona (4-6 putnika sa 2.000-4.000 km doleta) što bi po teoriji bilo idealno za konfiguraciju Evrope, ne postoji ni jedan evropski proizvođač. Bilo je par pokušaja ali su svi okončani pre ulaska u serijsku proizvodnju. Pilatus je sa druge strane oduvek bio dosledan svojim principima projektovanja i proizvodnje izdržljivih i ekonomičnih letelica pokretanih elisom. Po njima to je najekonomičniji, najizdržljiviji, najefikasniji vid avio-transporta malog broja putnika na relativno male razdaljine.
 
IMAG3669
 
IMAG3665
 
IMAG3663
 
Zbog svega ovoga ovogodišnji hit konferencije u Ženevi je upravo hrabra lokalna Švajcarska kompanija sa velikim planovima za budućnost. Evropa staje na crtu utility jetovima!
 
 
Lični blog Slobodana Vučkovića

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dragan na: Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

Konkretno za akademiju u Vršcu mogu da kazem samo najgore u organizacionom smislu. Ekstremno neodgovorni prema kadetima od čijeg se novca finansiraju. Za instruktore i tehnicko odrzavanje aviona sve komplimente. Menadzment dno dna.

05. Jan 2025.Pogledaj

Zooro na: Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

20 M346 za obuku pilota na 12 Rafala ? Za naprednu obuku na Rafalu ? ;)

05. Jan 2025.Pogledaj

Zooro na: Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

@TT i Njemačka je 1945 bila ruševina. Zapad ju je obnovio na sadašnje stanje , isto će biti i sa Ukrajinom. Možda za 20-ak godina budete išli u Ukrajinu na privremeni rad.

05. Jan 2025.Pogledaj

Nikola P. na: Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

@Jokara ....Nije bitno ciji je, bitno je da je ima kvalifikacije, da je strucan i najbitnije da poseduje odgovarajuce iskustvo iz ove oblasti. Za razliku od kadrova kojima je najveca strucnost partijska knjizica, a iskustvo da ne pominjemo, jel ga ne poseduju. Ja bih rekao da je postojeci direktor je uspeo da odrzi i unapredi…

05. Jan 2025.Pogledaj