Direktorat civilnog vazduhoplovstva oglasio se danas povodom delova medijskog izveštavanja smene direktora Gorana Cvijovića, dosadašnjeg direktora Vazduhoplovne akademije.
Jutros je priča dobila svoj nastavak kroz izveštavanje portala N1.
Jedan od ranijih tekstova lokalnog vršačkog portala pominje (pored jednog od instruktora) i rukovodioca Odeljenja za održavanje vazduhoplova Gorana Rakića. Rakić je citiran u današnjem izveštavanju N1:
– Kada je u pitanju njegovo „postavljenje“ na čelo Odeljenja za održavanje vazduhoplova, Rakić kaže da na mesto rukovodioca takozvanog „avioservisa“ niko ne može da vas postavi, već samo predloži. Odluku i odobrenje ko će voditi Odeljenje, posle intervjua sa kandidatima, donose Direktorat za civilno vazduhoplovstvo i evropske vazduhoplovne vlasti. – piše N1.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva to u svom večerašnjem saopštenju demantuje:
– Povodom natpisa koji su se pojavili u pojedinim medijima, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije informiše javnost o sledećem:
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, ne predlaže i ne postavlja kandidata koji će obavljati funkciju rukovodioca za održavanje vazduhoplova, već proverava da li kandidat ispunjava sve neophodne uslove propisane regulativom Republike Srbije i regulativom Evropske unije za obavljanje pomenute funkcije, na koju ga imenuje odgovorni rukovodilac odobrene organizacije za održavanje vazduhoplova. – stoji u saopštenju DCV-a.
Saša
Mozete li mi pojasniti zašto Direktorat proverava da li predloženo odgovorno lice ispunjava uslove predvidjene regulativom EU? Odgovorno lice je dužno da ispuni isključivo uslove predvidjene nacionalnim propisima. Formulacije koje koristi Direktorat zbunjuju industriju i nisu tačne.
YPT
nacionalni propisi se oslanjaju na međunarodne konvencije, ugovore, deklaracije, rezolucije…
Pera Kontras
Nacionalni propisi moraju biti usaglaseni sa evropskim jer inace mozemo da letimo samo do Nisa i Kraljeva i to samo vrlo nisko…
Salim se malo, ali ne previse.
Medjutim veoma me zanima kako je Direktorat utvrdio da su Lepir i Rakic strucno kvalifikovani da budu rukovodioci Vazduhoplovne Akademije i Odrzavanja Vazduhoplova. Mozda ih je nadlezni organ propitao da li avion mase krilima kada leti? Opet se salim, ali u nacionalnoj i EU regulativi je jasno oznaceno koje uslove gorepomenuti kadar mora da zadovolji.
Po mom skromnom iskustvu ti nedovoljno kvalifikovani se od strane izvrsne vlasti proglase rukovodiocima koji vedre, oblace i primaju visoke plate, a u zvanicne EASA Part 147 i Part 145 dokumente se kao menadzeri upisuju drugi ljudi sa potrebnim kvalifikacijama da bi se zadovoljila forma po nasim i EU zakonima.
Pa posle 5-10 godina sefovanja i ovi partijski postavljeni skupe staz, skole i kurseve u vazduhoplovstvu i postanu strucnjaci bez kojih se ne moze.
I naravno to je recept i ove, svih prethodnih vlasti i narvno onih buducih.
Slobodan Savic
Mislim da je izjava kolege Rakica nesretno i nespretno prenesena. Kolega je verovatno pricao o uslovima DCV-a koji moraju da se zadovolje da bi lice sa Obrazcem 4 bilo prihvaceno od strane DCV-a.
Uslovi su objavljeni na sajtu DCV u delu propisi https://cad.gov.rs/upload/Propisi/2024/Zakon%20i%20podzakonski%20propisi/2024/PRAVILNIK%20o%20obezbedjivanju%20kontinuirane%20plovidbenosti-%201.10.2024_%20(002).pdf u Prilogu 7.
Aco Bubalo
Ranije je SPO, u stvari Dana Drašković vedrila i oblačila u Direktoratu. Ne znam da li je i kada SNS preuzeo. SNS-u je teško da Direktorat preokrene pošto tamo zbog EU i EASA regulativa ne mogu da prismrde njihovi mega-giga i ostalih dopisnih škola kadrovi.