[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025
Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce
Vazduhoplovna akademija u okviru centra u Vršcu više decenija poseduje i Part-145 organizaciju / Foto: Vazduhoplovna akademija

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

Direktorat civilnog vazduhoplovstva oglasio se danas povodom delova medijskog izveštavanja smene direktora Gorana Cvijovića, dosadašnjeg direktora Vazduhoplovne akademije.

Kako smo preneli u nedelju, Cvijovića je nakon dve decenije na funkciji, smenilo Ministarstvo obrazovanja.

Jutros je priča dobila svoj nastavak kroz izveštavanje portala N1.

Jedan od ranijih tekstova lokalnog vršačkog portala pominje (pored jednog od instruktora) i rukovodioca Odeljenja za održavanje vazduhoplova Gorana Rakića. Rakić je citiran u današnjem izveštavanju N1:

– Kada je u pitanju njegovo „postavljenje“ na čelo Odeljenja za održavanje vazduhoplova, Rakić kaže da na mesto rukovodioca takozvanog „avioservisa“ niko ne može da vas postavi, već samo predloži. Odluku i odobrenje ko će voditi Odeljenje, posle intervjua sa kandidatima, donose Direktorat za civilno vazduhoplovstvo i evropske vazduhoplovne vlasti. – piše N1.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva to u svom večerašnjem saopštenju demantuje:

– Povodom natpisa koji su se pojavili u pojedinim medijima, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije informiše javnost o sledećem:

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, ne predlaže i ne postavlja kandidata koji će obavljati funkciju rukovodioca za održavanje vazduhoplova, već proverava da li kandidat ispunjava sve neophodne uslove propisane regulativom Republike Srbije i regulativom Evropske unije za obavljanje pomenute funkcije, na koju ga imenuje odgovorni rukovodilac odobrene organizacije za održavanje vazduhoplova. – stoji u saopštenju DCV-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Mozete li mi pojasniti zašto Direktorat proverava da li predloženo odgovorno lice ispunjava uslove predvidjene regulativom EU? Odgovorno lice je dužno da ispuni isključivo uslove predvidjene nacionalnim propisima. Formulacije koje koristi Direktorat zbunjuju industriju i nisu tačne.

Odgovori
YP

nacionalni propisi se oslanjaju na međunarodne konvencije, ugovore, deklaracije, rezolucije…

Pe

Nacionalni propisi moraju biti usaglaseni sa evropskim jer inace mozemo da letimo samo do Nisa i Kraljeva i to samo vrlo nisko…
Salim se malo, ali ne previse.
Medjutim veoma me zanima kako je Direktorat utvrdio da su Lepir i Rakic strucno kvalifikovani da budu rukovodioci Vazduhoplovne Akademije i Odrzavanja Vazduhoplova. Mozda ih je nadlezni organ propitao da li avion mase krilima kada leti? Opet se salim, ali u nacionalnoj i EU regulativi je jasno oznaceno koje uslove gorepomenuti kadar mora da zadovolji.
Po mom skromnom iskustvu ti nedovoljno kvalifikovani se od strane izvrsne vlasti proglase rukovodiocima koji vedre, oblace i primaju visoke plate, a u zvanicne EASA Part 147 i Part 145 dokumente se kao menadzeri upisuju drugi ljudi sa potrebnim kvalifikacijama da bi se zadovoljila forma po nasim i EU zakonima.
Pa posle 5-10 godina sefovanja i ovi partijski postavljeni skupe staz, skole i kurseve u vazduhoplovstvu i postanu strucnjaci bez kojih se ne moze.
I naravno to je recept i ove, svih prethodnih vlasti i narvno onih buducih.

Sl

Mislim da je izjava kolege Rakica nesretno i nespretno prenesena. Kolega je verovatno pricao o uslovima DCV-a koji moraju da se zadovolje da bi lice sa Obrazcem 4 bilo prihvaceno od strane DCV-a.
Uslovi su objavljeni na sajtu DCV u delu propisi https://cad.gov.rs/upload/Propisi/2024/Zakon%20i%20podzakonski%20propisi/2024/PRAVILNIK%20o%20obezbedjivanju%20kontinuirane%20plovidbenosti-%201.10.2024_%20(002).pdf u Prilogu 7.

Odgovori
Ac

Ranije je SPO, u stvari Dana Drašković vedrila i oblačila u Direktoratu. Ne znam da li je i kada SNS preuzeo. SNS-u je teško da Direktorat preokrene pošto tamo zbog EU i EASA regulativa ne mogu da prismrde njihovi mega-giga i ostalih dopisnih škola kadrovi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs