„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024
Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce
Vazduhoplovna akademija u okviru centra u Vršcu više decenija poseduje i Part-145 organizaciju / Foto: Vazduhoplovna akademija

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

Direktorat civilnog vazduhoplovstva oglasio se danas povodom delova medijskog izveštavanja smene direktora Gorana Cvijovića, dosadašnjeg direktora Vazduhoplovne akademije.

Kako smo preneli u nedelju, Cvijovića je nakon dve decenije na funkciji, smenilo Ministarstvo obrazovanja.

Jutros je priča dobila svoj nastavak kroz izveštavanje portala N1.

Jedan od ranijih tekstova lokalnog vršačkog portala pominje (pored jednog od instruktora) i rukovodioca Odeljenja za održavanje vazduhoplova Gorana Rakića. Rakić je citiran u današnjem izveštavanju N1:

– Kada je u pitanju njegovo „postavljenje“ na čelo Odeljenja za održavanje vazduhoplova, Rakić kaže da na mesto rukovodioca takozvanog „avioservisa“ niko ne može da vas postavi, već samo predloži. Odluku i odobrenje ko će voditi Odeljenje, posle intervjua sa kandidatima, donose Direktorat za civilno vazduhoplovstvo i evropske vazduhoplovne vlasti. – piše N1.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva to u svom večerašnjem saopštenju demantuje:

– Povodom natpisa koji su se pojavili u pojedinim medijima, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije informiše javnost o sledećem:

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, ne predlaže i ne postavlja kandidata koji će obavljati funkciju rukovodioca za održavanje vazduhoplova, već proverava da li kandidat ispunjava sve neophodne uslove propisane regulativom Republike Srbije i regulativom Evropske unije za obavljanje pomenute funkcije, na koju ga imenuje odgovorni rukovodilac odobrene organizacije za održavanje vazduhoplova. – stoji u saopštenju DCV-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Mozete li mi pojasniti zašto Direktorat proverava da li predloženo odgovorno lice ispunjava uslove predvidjene regulativom EU? Odgovorno lice je dužno da ispuni isključivo uslove predvidjene nacionalnim propisima. Formulacije koje koristi Direktorat zbunjuju industriju i nisu tačne.

Odgovori
YP

nacionalni propisi se oslanjaju na međunarodne konvencije, ugovore, deklaracije, rezolucije…

Pe

Nacionalni propisi moraju biti usaglaseni sa evropskim jer inace mozemo da letimo samo do Nisa i Kraljeva i to samo vrlo nisko…
Salim se malo, ali ne previse.
Medjutim veoma me zanima kako je Direktorat utvrdio da su Lepir i Rakic strucno kvalifikovani da budu rukovodioci Vazduhoplovne Akademije i Odrzavanja Vazduhoplova. Mozda ih je nadlezni organ propitao da li avion mase krilima kada leti? Opet se salim, ali u nacionalnoj i EU regulativi je jasno oznaceno koje uslove gorepomenuti kadar mora da zadovolji.
Po mom skromnom iskustvu ti nedovoljno kvalifikovani se od strane izvrsne vlasti proglase rukovodiocima koji vedre, oblace i primaju visoke plate, a u zvanicne EASA Part 147 i Part 145 dokumente se kao menadzeri upisuju drugi ljudi sa potrebnim kvalifikacijama da bi se zadovoljila forma po nasim i EU zakonima.
Pa posle 5-10 godina sefovanja i ovi partijski postavljeni skupe staz, skole i kurseve u vazduhoplovstvu i postanu strucnjaci bez kojih se ne moze.
I naravno to je recept i ove, svih prethodnih vlasti i narvno onih buducih.

Sl

Mislim da je izjava kolege Rakica nesretno i nespretno prenesena. Kolega je verovatno pricao o uslovima DCV-a koji moraju da se zadovolje da bi lice sa Obrazcem 4 bilo prihvaceno od strane DCV-a.
Uslovi su objavljeni na sajtu DCV u delu propisi https://cad.gov.rs/upload/Propisi/2024/Zakon%20i%20podzakonski%20propisi/2024/PRAVILNIK%20o%20obezbedjivanju%20kontinuirane%20plovidbenosti-%201.10.2024_%20(002).pdf u Prilogu 7.

Odgovori
Ac

Ranije je SPO, u stvari Dana Drašković vedrila i oblačila u Direktoratu. Ne znam da li je i kada SNS preuzeo. SNS-u je teško da Direktorat preokrene pošto tamo zbog EU i EASA regulativa ne mogu da prismrde njihovi mega-giga i ostalih dopisnih škola kadrovi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs