BEG airport status
„Novi Sad 2013“ – aeromiting koji je (bukvalno) iznenadio

„Novi Sad 2013“ – aeromiting koji je (bukvalno) iznenadio

NOVI SAD – Organizatori aeromitinga „Novi Sad 2013“ poklonili su vazduhoplovnim entuzijastima, karakteristično za Novosađane, nešto novo i egzotično. Ipak, ono po čemu će ovaj događaj ostati upamćen je odsustvo njegove promocije i kao rezultat toga – potpuno iznenađenje.

 
IMG_6367
 
 
Nedelja je, jednom rečju, bila fantastična. Aero-klub „Novi Sad“ ponovo je organizovao zanimljiv, originalan i jednostavno drugačiji događaj u trajanju od dva dana. Pored nedelje (trka i unlimited program) entuzijasti i publika dobili su i subotu u formi treninga.

Organizacija je bila besprekorna ali nikako, kao što su neki mediji konstatovali, to nije bio „prvi novosadski aeromiting“. Udaljenost sportskog aerodroma „Čenej“ od Novog Sada ne može biti razlog da se prethodna dva, podjednako originalna GA događaja, ne okarakterišu kao „novosadski aeromitinzi“. Sećamo se 2007. i 2009. godine. Pilona, „akrobata“, vojske. Više od fly-ina, maštovitije od Batajnice i svega što vojska može i što je organizovala, a nekako manje od nekog „Velikog Aeromitinga“. Sećamo se osveženja i raznovrsnosti koje samo generalna avijacija može priuštiti. Negacije megalomanskih tradicija, obeležavanja i istorije koje znamo napamet i kojih nam je preko glave . Jednostavno avijacija u svom najlepšem pojavnom obliku.
 
IMG_6438
 
IMG_6265
 

Šarenilo

 
Priredba u nedelju nije smela da bude brendirana kao „Air Race“ (sve i da je bilo komplikovanijih ruta između pilona) jer autorsko pravo na taj naziv za ovu vrstu događaja drži Red Bull.

Kada smo oko 11 časova u nedelju stigli na Čenej videli smo verovatno najzanimljiviji miks letelica koji je mogao biti okupljen na „travi“. Ukupno sedam akrobata iz inostranstva. Preciznije šest „unlimited“ ptica i Pitts koji spada u „advanced“ kategoriju. Dva puta Extra 330 SC, jedan „običan“ Extra 300 S, jedan dvosed Extra 300L, zatim Giles G-202 i MX-S Zoltana „Objasnio je“ Vereša. Robinson koji je uspostavio Čenej – publika shuttle, „Starsi“ (u G-2A se provozao i Andrej Perc, nekadašnji član „Letećih Zvezda“), 2 x G-4 ViPVO, 3 x C-172S iz SMATSA Vazduhoplovne akademije i jedan crnogorski Fire Boss (!).
 
IMG_6427
 
IMG_6386
 
IMG_6357
 

Efekat iznenađenja

 
Zašto nisu izreklamirali to bolje, kako da tek sada čujem za ovo? – pisali su po mrežama i forumima vazduhoplovni entuzijasti, populacija koja, ironije li, nije glavna ciljna grupa za održavanje bilo kog aeromitinga.

„Normalna“ publika saznala je za događaj nedelju dana pre njegovog održavanja što je zaista neuobičajeno za ovu vrstu manifestacije. To na kraju nije bio problem jer je posećenost, objektivno, bila odlična. U čemu je onda bio problem?

Problem je u tome što su organizatori entuzijastima uskratili možda najlepši deo aeromitinga – iščekivanje. Prvi put u novijoj istoriji ove vrste dešavanja u Srbiji za aeromiting nismo znali nekoliko nedelja u napred. Nismo planirali, nismo pričali o njemu, nismo se radovali i jednostavno nismo imali taj ključni deo iskustva. Jer aeromiting traje samo nekoliko sati a priča o njemu, ta jaka emocija i želja da ga posetite često i nekoliko nedelja.

Nedostatak adekvatne promocije oprostili smo Novosađanima kada smo vidli prvi negative G pull-up iz leđnog leta iznad vodene površine. „Fly low, go fast, turn left“ rutina na prelepoj lokaciji u podnožju Petrovaradinske tvrđave. Svaka čast na odličnoj predstavi!
 
IMG_6799
 
IMG_6644
 
IMG_6540
 
IMG_6526
 
IMG_6464
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Svi su zaista pozitivno iznenadjeni ovom manifestacijom, pogotovu sto Aero Klub Novi Sad po informacijama koji ja imam vrlo klimav a pogotovu sto sami njegovi clanovi nisu znali da ce ovo da se desi! DAkle ko je uopste ovo organizovao?? Ali ako treba da bude jos vise ovakvih manifestacija koje lice jedna na drugu i dobar su nacin da se promovise neki deo zemlje!

Odgovori
AT

Meni zaista nije bitno ko je sve ovo organizovao….
Odradili su sve profesionalno, i Zlokas i Ristic i Dragan i svi ostali, da ne nabrajam…
Bar se nesto dogadjalo i nad nasim nebom…
Kad bi bilo cesce..

Ne

Što se tiče samog aero-mitinga, više sam nego zadovoljan.
No, nadležni za saobraćaj u gradu se nisu baš pokazali doraslima za taj posao. U široj okolini keja, gde je bilo za očekivati da će biti najviše posetilaca, ni svakodnevno nema dovoljno mesta za parkiranje. A auitomobili su stizali sve do dela keja koji je bio zatvoren za saobraćaj pa je oko keja i mosta nastao kolaps. Verujem da su mnogi koji su krenuli automobilima i odustali od posmatranja sa najboljih pozicija. Da je bilo blagovremeno najavljeno i dato neko suvislo uputstvo potencijalnim gledaocima, sigurno bi ih bilo znatno više.

Go

Ovo bi trebalo da bude reper za sve koji se upustaju u organizaciju aeromitinga,otvorenih dana i slicnih vazduhoplovnih manifestacija.
Bez obzira koliko volim avijaciju…gledanje aviona,prvenstveno,ne odlazim na aeromitinge gde se vrsi smotra podzvucnih,nadzvucnih i ostalih cudovista koja su namenjena sejanju ….nezadovoljstva.To za mene nije avijacija.Tome ne mogu i pored sve moje ljubavi da se divim i da gledam.Vojni piloti,oprostite i ne zamerite.Ovo je misljenje o avionima koji me plase.Vas ne odvajam ni po cemu od onih koji prevoze po 200 dusa,ili onih koji me uveseljavaju cupajuci nemoguce iz elise.

Ali zato……Aeromitin Novi Sad 2013.,kao i ona dva prethodna na Ceneju su nesto za cime cu ceznjivo da uzdisem…i cekam neki sledeci.
Po neki diskretan prelet vojnih aviona i mnostvo onih drugih,malih,kako ih svi nazivamo,koji su zapravo kruna svakog aeromitinga….Bez obzira na neke karakteristike,mogucnosti….
Novosadjani…Cestitke za ovakav dogadjaj.I jedno veliko HVALA.

Odgovori
fr

Ovo je samo mogao da napravi amidza, posto u gradu niko nema pelju za to.

Odgovori
Ne

Posle negog vremena u gledanju aeromitinga iznad Dunava, otišao sam na Čenej – da vidim ljude.

'KONTROLNI TORANJ' http://img266.imageshack.us/img266/9150/7as5.jpg

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj