BEG airport status
Zlatko Rendulić: Ne bismo napravili Novi Avion sve i da se Jugoslavija nije raspala

Zlatko Rendulić: Ne bismo napravili Novi Avion sve i da se Jugoslavija nije raspala

BEOGRAD – Profesor dr. Zlatko Rendulić (92) živi je spomenik jugoslovenskog vazduhoplovnog čuda. Izuzetno vitalan i u desetoj dekadi života ne prestaje da prenosi svoja sećanja, mišljenja i utiske o periodu kada ne samo da je bilo želje i resursa već kada je naređivano da se prave avioni. U dužem intervjuu novinarki magazina Odbrana Miri Švedić profesor Rendulić rekapitulira zlatno vreme ovdašnjeg vazduholovstva kroz svoj više nego zanimljiv životni put.

 

Zlatko Rendulić Intervju by

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Co

Врло занимњив поглед на нашу не тако давну прошлост!

Види се да су многе ствари (и одлуке везане за каснија догађања!) у одређеном односу зависности.
Тај однос није могао да се мења простом вољом појединаца, већ одлукама на највишем нивоу!

Орао је кренуо даље тек са усватањем технике фрезовања и надоградњом мотора. Само да потсетим читаоце – ми смо платили половину развоја допунског сагоревања за орлов мотор!
То је на крају и успело,али је повећање потиска процентиално мало, а потрошња врло велика! Орао носи 3100 литара у унутрашњим резервоарима!

Није се тада имало другог избора! Без тог додатног потиска Орао је био на доњој граници употребе за ношење убојних средстава.
Господин Рендулић није рекао колико нас је коштала коперација са Румунима, односно подизање Румунске ваздухопловне индустрије из пепела. И времена и новца..!

Надзвучни авион је ипак био само један сан и нереална амбиција руковдеће структуре…

Цобалт 50

Odgovori
St

Програм Новог авиона је покренуо ген Рендулић, а његов противник је постао по одласку у пензију. Орла смо више пута вадили из "мртвих" програма, по питању лоше изабраног погона, технологије структуре и концепције команди лета и стабилизације.

Odgovori
Do

Pa kolko se daju pronaci tekstovi po netu, NA je trebalo da bude radjen u saradnji ( moze se reci pomoc) Francuskog Dasault-a.. Pa i izgled veoma podseca na Rafala. Znaci tehnoloski bi, verujem, verovatno i uspeli . Imala je SFRJ kapaciteta.. Finansijski ko zna , mozda opet sa Rumunijom da se dele troskovi . Cak se provlacilo da je uslov Francuza u razvoju bio da mogu i oni da ga uvedu u svoje RV ako pozele – verovatno i da ubiru deo profita od eventualne prodaje – sto sve u svemu opet nije lose s obzirom da bi dobili transfer Francuske tehnologije onu sa razvojnog programa Rafala – A iz danasnjeg ugla mozemo videti sta bi to cudo bilo , s obzirom da je Rafal mozda i najbolji avion sto ga ima zapadna alijansa… Dakle NA bi bio ozbiljan konkurent Gripenu ( osim mozda po STOL )

Odgovori
Ж

Треба прочитати анализу која је изашла у Аеромагазину где је констатовано да СФРЈ сама никако сама не би могла да направи НА а можда ни у сарадњи са другом државом. Анализа је између осталог имала и акценат на економске могућности државе.

Odgovori
ta

licno sam upznat da su 4 kamiona iz srbije dan pre napustanja fabrike soko u mostaru izvukla neku robu i prebacili do luke Ploce.Ne znam gde je to dalje otislo ali se posle dve godine digla velika frka oko navodnog nestanka mikrofilmova sa dokumentacijom o avionu koji je radjen pre raspada Jugoslavije.Kao kod 007 filmova upletene su sluzbe Srbije,Bugarske i Nemacke a igru je vodio Mosad.Sve se to desavalo na relaciji Sofija-Nis a upleteni su ljudi iz vrha policije u Nisu. Glavu je izgubio i glavni covek izraelske sluzbe,navodno umro od trovanja alhoholom a covek nikad nije ni okusio alkohol.

Odgovori
Vl

Boze!!!!!!!!!!!! Ima li te!!!!!!!!!?????????

Lichno sam upoznta da YU NA leti aktivno u Marsian Air Force u trecoj galaktichkoj eskadrili.

Odgovori
Br

Uz sve postovanje Gospodina Rendulica. Svojevremeno je, kao prvi covek vojne industrije izjavio da ona YU industrija nemoze napraviti avionski top GS-23. Cak da ce ga pojesti ako ga napravi BNT-Novi Travnik. Napravili smo ga i poslali prvi primerak njemu na sto. Ni tad , i ako uvazen strucnjak nije verovao u moc industrije nauruzanja. Vi ste se bavili teorijom a niste bili svesni koji je potencijal imala industrija kako u savremenoj opremi tako jos vise u kadrovima. Uvek su nam falile pare a znanja je u to vreme bilo.
Branko, nekadasnji inzenjer RO-TMiH , BRATSTVO- Novi Travnik.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj