BEG airport status
[MEBA 2014] Piaggio EVO linija – Italijanska ekspertiza, Arapske pare

[MEBA 2014] Piaggio EVO linija – Italijanska ekspertiza, Arapske pare

DUBAI – Jedna od većih novosti objavljenih na sajmu dolazi od kompanije Piaggio Aerospace. Uspešno je završen proces EASA sertifikacije novog Avanti EVO modela, treće generacije P180 turbo-prop poslovnog aviona.

 
 
p18vvoo1tos88oau5h21r071b9ib
 
 
Iako ni na koji način ne spada u kategoriju velikih mlaznih aviona velikog doleta koji su predmet interesovanja lokanlih kupaca, ovaj model izaziva veliku pažnju. Prvo, zbog veoma neobičnog dizajna (svakako italijanski originalnog) u vizuelnom i u tehnološkom smislu. Drugi razlog je svakako i činjenica da je većinski vlasnik Piaggio Aerospacea lokalna Mubadala grupa (Mubadala Aerospace) koja je značajno investirala u nastavak razvoja ovog modela. Rezultati tih investicija sada su vidljivi na novom EVO modelu koji je upravo sertifikovan u Evropi.
 
360_2048_018
 
Iako su svi željno očekivali da vide uživo novi avion, on ipak nije bio izložen zbog procesa sertifikacije u Evropi koji je trajao duže od očekivanog. Ali su zato sada imamo potvrđene performanse novog aviona. Ono što je definitivno jedinstveno kod njega su velika kabina za kategoriju u kojoj se nalazi i motori „naopačke“ montirani koji potiskuju avion poput mlaznih motora za razliku od konvencionalnih turbo-propova. Kabina je po mnogo čemu u klasi poslovnih mlaznjaka, performanse su mu na granici mlaznih aviona ali sa drastično manjom potrošnjom i cenom održavanja.

Novi Avanti ima značajno unapređenu aerodinamiku, nova krila sa vingletima, unapređenu i pre svega jaču a tišu kombinaciju Pratt & Whitney PT6A-66B motora snage 850 konja i novih petoelisnih Hartzell propelera. Maksimalna brzina sada je 403 čvora (745 km/h) a dolet je povećan na 1770 nautičkih milja (3200 km). Operativna visina letenja povećana je na 41.000 fita. Standardna avionika je Rockwell Collins Pro Line 21 kao kod većine poslovnih mlaznjaka. Posebno je zanimljiv novi enterijer, sa Italijanskim Iacobucci sedištima. Prima komotno 8 putnika a očekivana cena je oko 7.5 miliona dolara.
 
mpa-zoom1
 
Piaggio-Aero-PHH-HammerHead-Roll-Out
 
Upredo sa uspešnom sertifikacijom u Evropi realizuje se i deo investicije u infrastrukturu. Izgradnja potpuno nove Piaggio fabrike pored mesta Villanova d’Albegna u severnoj Italiji uspešno se privodi kraju. U novim proizvodnim pogonima sklapaće se novi EVO ali i vojni hibridi: bespilotni P.1HH HammerHead kao i ISR i MPA varijante.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

Bravo. Odavno pričam i da su PR DC i drugi morali da razvijaju komercijalne kargo dronove. Treba i vojsci i civilima a tržište mastodontsko. Gde je roba tu su čiste pare.

06. Nov 2025.Pogledaj

Perki na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

@Stojko Vade iz depoa i drugi... Ameri vadili B-52, "voze" ih unuci prvih pilota... I jos ga ne povlace. Ali sve predlozene modernizacije G4 su sve bile razumne i G4M i G4MD pa i neka kasnije predlozena laka modernizacija. Greota za taj avion. Posebno sto su i sve modernizacije bile dovedene skoro do kraja. G4M…

05. Nov 2025.Pogledaj

Stojko na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

Pala je na pamet modernizacija Orla, to mu dodje na isto. Ali nikome sem Srba nije pala na pamet modernizacija Orla iz muzejskog depoa.

05. Nov 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

Hocu da kazem da U.S (Tramp) nece nista platiti. Platice Evropljani jer je naoruzavanje Ukrajnae razlog za „force majeure clause“

05. Nov 2025.Pogledaj