BEG airport status
[MEBA 2014] Piaggio EVO linija – Italijanska ekspertiza, Arapske pare

[MEBA 2014] Piaggio EVO linija – Italijanska ekspertiza, Arapske pare

DUBAI – Jedna od većih novosti objavljenih na sajmu dolazi od kompanije Piaggio Aerospace. Uspešno je završen proces EASA sertifikacije novog Avanti EVO modela, treće generacije P180 turbo-prop poslovnog aviona.

 
 
p18vvoo1tos88oau5h21r071b9ib
 
 
Iako ni na koji način ne spada u kategoriju velikih mlaznih aviona velikog doleta koji su predmet interesovanja lokanlih kupaca, ovaj model izaziva veliku pažnju. Prvo, zbog veoma neobičnog dizajna (svakako italijanski originalnog) u vizuelnom i u tehnološkom smislu. Drugi razlog je svakako i činjenica da je većinski vlasnik Piaggio Aerospacea lokalna Mubadala grupa (Mubadala Aerospace) koja je značajno investirala u nastavak razvoja ovog modela. Rezultati tih investicija sada su vidljivi na novom EVO modelu koji je upravo sertifikovan u Evropi.
 
360_2048_018
 
Iako su svi željno očekivali da vide uživo novi avion, on ipak nije bio izložen zbog procesa sertifikacije u Evropi koji je trajao duže od očekivanog. Ali su zato sada imamo potvrđene performanse novog aviona. Ono što je definitivno jedinstveno kod njega su velika kabina za kategoriju u kojoj se nalazi i motori „naopačke“ montirani koji potiskuju avion poput mlaznih motora za razliku od konvencionalnih turbo-propova. Kabina je po mnogo čemu u klasi poslovnih mlaznjaka, performanse su mu na granici mlaznih aviona ali sa drastično manjom potrošnjom i cenom održavanja.

Novi Avanti ima značajno unapređenu aerodinamiku, nova krila sa vingletima, unapređenu i pre svega jaču a tišu kombinaciju Pratt & Whitney PT6A-66B motora snage 850 konja i novih petoelisnih Hartzell propelera. Maksimalna brzina sada je 403 čvora (745 km/h) a dolet je povećan na 1770 nautičkih milja (3200 km). Operativna visina letenja povećana je na 41.000 fita. Standardna avionika je Rockwell Collins Pro Line 21 kao kod većine poslovnih mlaznjaka. Posebno je zanimljiv novi enterijer, sa Italijanskim Iacobucci sedištima. Prima komotno 8 putnika a očekivana cena je oko 7.5 miliona dolara.
 
mpa-zoom1
 
Piaggio-Aero-PHH-HammerHead-Roll-Out
 
Upredo sa uspešnom sertifikacijom u Evropi realizuje se i deo investicije u infrastrukturu. Izgradnja potpuno nove Piaggio fabrike pored mesta Villanova d’Albegna u severnoj Italiji uspešno se privodi kraju. U novim proizvodnim pogonima sklapaće se novi EVO ali i vojni hibridi: bespilotni P.1HH HammerHead kao i ISR i MPA varijante.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pilot320 na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Razlika je sto je EASA dozvola napravljena za Evropsko tržište, time ga štite, dok kod nas u Srbiji dobijes ICAO dozvolu koja je priznata u Aziji, Arici. ( Svuda osim u Evropi) Za konverziju polažeš 13 indentičnih predmeta. Samo uzimanje para.

02. Dec 2023.Pogledaj

Star_tr na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Feline Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije... A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

02. Dec 2023.Pogledaj

Borna na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

ICAO je medjunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo, te sve zemlje koje su clanice ICAO-a, moraju imati dozvole uskladjene sa ICAO regulativom, a EASA je EU organizacija( nasljednica JAA, koje je Srbija bila clanica). Recimo da ICAO propisuje neki "minimum" kojih se sve zemlje clanice moraju pridrzavati. EASA ima jos nekih dodatnih uvjeta, slicno je i…

02. Dec 2023.Pogledaj

Marko na: Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

Čisto sumnjam da Srbija izvan NATO-a, a slizana s Rusima i Kinezima, može upasti u ovo. Ako se uspije - svaka čast!

02. Dec 2023.Pogledaj