BEOGRAD – Ušli su u popularnu kulturu modelom G-V, imaju najveći tržišni udeo u svom segmentu, ove godine iznenadili su sa dva nova modela, zapošljavaju i investiraju. Analiziramo trenutnu ponudu giganta iz Džordžije.
O dešavanjima u najprestižnijem sektoru poslovne avijacije i o rivalitetu Gulfstream – Dassault već smo pisali. Lider na tom tržištu Gulfstream proizveo je svaki treći avion koji je u upotrebi (35.8% tržišnog učešća u ovom segmentu). Ove godine šokirao je sve izbacivanjem dva potpuno nova modela tako da sada u ponudi imaju ukupno osam!
Gulfstream je pionir koji je stvorio ovaj segment sa legendarnim modelom G-IV a kasnije i većom verzijom produženog dometa G-V. Povoljna klima na tržištu i velika tražnja za ovakvim modelima (velikih kabina, velikog doleta) čak i u vreme recesije, obezbedila je kontinuitet proizvodnje i još bitnije – finansiranje razvoja novih modela.
Prošlogodišnja prodaja iznosila je 8 milijardi dolara dok je ove godine u prvih šest meseci zabeležena prodaja od 4 milijarde – povećanje od 7.5% u odnosu na isti period prosle godine. Već danas je prodaja veća od cele 2013. godine a očekuje se da do kraja ove godine ukupan rast prodaje bude oko 18%. Za potrebe razvoja zaposliće dodatnih 3200 stručnjaka (veoma visoko plaćenih) i investiraće dodatnih 500 miliona dolara u proizvodne pogone i istraživačke kapacitete.
U ponudi će imati ukupno osam aviona od čega šest u klasi velikih kabina velikog doleta: najnoviji G650ER ($66.5M) doleta 7500 NM i maksimalne brzine od 0.925 Maha, zatim G650 ($64.5M) doleta 7000 NM i brzine 0.90M, G550 ($60M) doleta 6750 NM, G450 ($42M) doleta 4350 NM. Novi modeli G500 ($43.5M) doleta 5000 NM i G600 ($54.5M) doleta 6200 NM biće u upotrebi od 2017. odnosno 2019. godine.
U segment srednje klase (koji čini 43% globalnog tržišta poslovne avijacije) Gulfstream je ušao kupovinom dva uspešna IAI modela (Israeli Avio Industry) Astra i Galaxy. Razvoj i proizvodnja unapređenih verzija ovih modela (najpre G100 pa G150 odnosno G200, G250 i sada G280) i dalje je u Izraelu a završna montaža se radi u Gulfstream fabrikama u USA. Ova dva modela učestvuju sa svega 8% na tržištu srednje velikih poslovnih aviona ali imaju odličan potencijal. U trenutnoj ponudi su: G150 ($15.7M) i G280 ($24.5).