BEOGRAD – Rast regionalnog avio-saobraćaja pozitivno je uticao na uspeh Francusko-Italijanske kompanije ATR za koju je 2013. godina bila rekordna sa prihodom od 1.63 milijarde dolara i 74 isporučena aviona. Izdvajamo najzanimljivije detalje sa njihove godišnje konferencije za medije održane danas.
Filippo Bagnato, direktor kompanije, rekao je danas da je ATR u 2013. godini zvanično postavio nove rekorde i zaradu od 1.63 milijarde dolara što je rast u zaradi od 13% kada se poredi sa 2012.godinom. Efikasnost isporuke aviona je značajno povećana što je omogućilo isporuku 74 aviona u 2013.godini. Pored ovih rezultata ATR je uspešno obezbedio 159 prodaja u 2013.godini što je zaključno sa 31. decembrom 2013. godine povećalo broj prodatih aviona različitim firmama na 221.
Prema rečima Bagnatoa povećala se zainteresovanost lizing kompanija za avione ATR-a što pokazuje cifra od 89 narudžbina od strane kompanija i porast od 20% u ovakvom tipu narudžbina u odnosu na 2012.godinu. Skoro 85% ukupne ovogodišnje prodaje činili su avioni sa konfiguracijom ispod 90 sedišta čiji su najčešći kupci bili zemlje Latinske Amerike i zemlje u razvoju regiona Jugoistočne Azije.
Važno je istaći da je ATR zauzeo vodeći položaj kada je upitanju proizvodnja i prodaja putničkih aviona sa konfiguracijom ispod 90 sedišta. Učešće ovakvih aviona u ukupnoj prodaji od 2010. godine je 35%. Ova činjenica je pomogla da ATR-600 postane reper za poređenje kada je u pitanju takav tip aviona. ATR-600 je ovu titulu zaslužio zahvaljujući savremenoj tehnologiji, avangardnom komforu i performansama koje su podjednako visoke kako u ekonomskom tako i ekološkom pogledu.
Kompanija ATR potpisala je i brojne ugovore o održavanju u toku 2013.godine. Ovi ugovori su potpisani sa 15 avio-kompanija širom sveta, a ako ih posmatramo kroz brojke u pitanju je cifra od 164 aviona u vrednosti 330 miliona dolara. Ovakvi ugovori čine skoro 30% poslovanja kompanije ATR a cilj je napraviti globalnu mrežu servisa i podrške svim avio kompanijama koje koriste sa ATR letelice. Ovome u prilog ide instalacija novog simulatora za ATR-600 u Bogoti (Kolumbija) prošle godine, i otvaranje novog centra za podršku kupcima u Majamiju (SAD). Proširena je i MRO mreža (Maintenance, Repair and Overhaul) servisnih stanica potpisivanjem više ugovora u Evropi sa različitim kompanijama koje se bave servisiranjem.
Osnovana 1981. godine, kompanija je postala svetski lider na tržištu aviona za regionalne letove sa konfiguracijom od 90 sedišta. Od samog osnivanja ATR je prodao preko 1.300 aviona u preko 180 avio-kompanija u 90 zemalja širom sveta. Broj sati naleta ATR letelica je narastao na 21 milion časova. ATR je partnerska kompanija dva velika evropska igrača u oblasti aeronautike –Alenia Aermacchi i EADS (sada Erbas grupa). Sedište kompanije se nalazi u Tuluzu.
Pogledajte i našu video reportažu sa poslednjeg Farnboroa gde smo imali jedinstvenu priliku da obiđemo najnoviji ATR serije 600:
Najnoviji komentari
Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…
Darko na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
i meni je to palo na pamet .Nije loša ideja.
Vojo na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Sve je to lijepo ali ni jedan avion ne mogu da naprave bez stranih para.
Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.
Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede
@Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…