BEOGRAD – Low cost aviokompanija Wizz Air od danas dozvoljava upotrebu prenosivih elektronskih uređaja za vreme leta u svojim avionima. Biće dozvoljena upotreba mobilnih telefona, laptopova, tableta i e-book readera.
Evropska Agencija za Bezbednost u Avijaciji (EASA) objavila je upustvo za korišćenje prenosivih elektronskih uređaja (PED) u toku leta avionom koje je usvojeno i od strane direktorata za civilno vazduhoplovstvo Mađarske. Ono što je najbitnije istaći vezano za nove procedure jeste da prilikom poletanja i sletanja veliki elektronski uređaji (laptop i sl.) i dalje moraju biti smešteni na mesto predviđeno za prtljag i mogu biti korišćeni tek kada je avion u fazi leta. Prilikom poletanja takođe treba skinuti slušalice sa ušiju a ukoliko osoblje ne može da utvrdi da li elektoronski uređaji mogu da rade u režimu koji odgovara propisima taj uređaj se mora isključiti. Ovo možemo najlakše ilustrovati funkcionalnošću koju trenutno svaki telefon i tablet podržavaju a to je: Airplane mode. Ovu opciju morate uključiti kako bi mogli da koristite svoj telefon ili tablet u toku leta.
Portparol Wizza zaključio je saopštenje rečima:
– Prenosni elektronski uređaji kao što su eBook čitači, tableti ili smart telefoni su sada svačija svakodnevica a prihvatanje uputstva za korišćenje ovih uređaja koje je izdala EASA je logičan sled koraka koji je preduzeo i Direktorat za Civilno Vazduhoplovstvo Mađarske. Prema novim uputstvima putnici moraju biti sigurni da njihovi uređaji podržavaju funkciju korišćenja uređaja u toku leta onog momenta kada avion poleti pa sve dok ne sleti. Ovim činom želimo da podstaknemo naše putnike da sa sobom ponesu svoje omiljene uređaje i čitaju knjige ili gledaju filmove dok lete.
Najnoviji komentari
Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…
Darko na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
i meni je to palo na pamet .Nije loša ideja.
Vojo na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Sve je to lijepo ali ni jedan avion ne mogu da naprave bez stranih para.
Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.
Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede
@Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…