BEG airport status
[TEST] Runbo –  „Action man“ Android telefon

[TEST] Runbo – „Action man“ Android telefon

BEOGRAD – Runbo X5 koji smo testirali, verovatno je najveći ali ujedno i najizdržljiviji telefon na tržištu, zajedno sa svoja dva „starija brata“ X6 i Q5. Test smo uradili pre svega ciljajući na moguće pirmene u vazduhoplovstvu, na rampi, u avionu i oko njega. Ako vam treba vodootporni Android telefon ekstremne izdržljivosti sa baterijom velike autonomije koji pritom ima ugradjen toki-voki, verovatno ste već pronašli svoj budući telefon.

 
 
DSC_0254
 
 
Za sve one koji se bave poslom koji podrazumeva stalnu upotrebu telefona u sredinama koje generalno nisu nisu naklonjene tehnici, gde postoji verovatnoća da će se telefon oštetiti, da će doći u dodir sa vodom, odnosno u sredinama gde je velika buka štiže rešenje iz Kine u vidu Runbo android uređaja.

Ono što Runbo telefone u startu čini posebnim u odnosu na konkurenciju jeste UHF radio stanica opsega od 450-470 MHz i dometa do 5 km. To podrazumeva da će Runbo savršeno raditi u paru sa bilo kojim voki-toki uređajem ovog opsega koji je namenjen u „sportsko-rekreativne svrhe“ a kakvi se mogu naći na tržištu sa 8 otvorenih predefinisanih kanala i koštaju do 20 evra.

Ali da se vratimo na njegove tehničke i fizičke karakteristike. Runbo telefoni ispunjavaju IP67 standard o izdržljivosti koji podrazumeva da je telefon u potpunosti otporan na prašinu, kao i da može da izdrži kraće vreme u vodi na dubini od jednog metra. Iako su prašina i voda potencijalni problemi za svaki telefon, najveći pretnju svakako predstavljaju udarci. Iako bi se reklo da je jako teško da vam uređaj ove veličine i gumiranog kućišta ispadne iz ruke, Runbo modeli mogu da ispadnu čak 100 puta sa visine od jedan metar direktno na beton – i da im ne bude ništa. Tako bar kaže proizvođač.
 
DSC_0256
 
Ono što je pored ekstremne izdržljivosti karakteristično za Runbo modele jeste – baterija. Model koji smo testirali, X5, imao je 3800 mAh dok preostala dva modela imaju bateriju od čak 4200 mAh. To u praksi znači 1000, odnosno 1400 mAh više od fabričke baterije najnaprednijih Android modela koji se mogu naći na tržištu. Baterija od 3800 mAh donela nam je gotovo dvodnevnu autonomiju uz stalno korišćenje radio stanice i svih android funkcija telefona, doduše uz ograničeni razgovor. Ali to znači da vas i model sa najslabijom baterijom iz ove serije, koji smo testirali, neće ostaviti na cedilu tokom jednog dana, uz ekstremno korišćenje i radio stanice i svih android funkcija, uključujući naravno i duge razgovore, pa čak i ako vam dan iz nekog razloga traje 18 sati.

Ono što smo od hardverskih dodataka zatekli na ovom modelu, a nije svakidašnje na Android uređajima bilo koje vrste, jesu laserski pokazivač izuzetno velikog dometa u odnosu na laserske pokazivače u formi priveska koje su mnogi od nas koristili, kao i velika antena koja je tu, pogađate – zbog radio stanice. Ono što je dobro je što ona služi i za FM radio prijemnik a vrlo lako se može demontirati pa tako telefon dobija potpuno dugačiju estetsku formu i naravno opet pogađate – radio stanicu manjeg dometa.

Kad smo kod hardvera, pored izuzetno robusnog kućišta, antene koja se lako demontira, laserskog pokazivača, blica koji služi kao lampica i zadnje kamere, na zadnjoj strani nalazi se i zvučnik izuzetno velike jačine u odnosu na bilo šta što ste do sada videli odnosno čuli, na bilo kom telefonskom uređaju, uopšte. I zvučnik sa unutrašnje strane koji se koristi za razgovor takođe je veće jačine u odnosu na bilo šta na šta ste navikli, tako da korišćenje ovog telefona u uslovima ekstremne buke ne bi trebalo da predstavlja nikakav problem.
 
X5_runbo-1-20121202085222
 
Nismo imali srca da Runbo X5 pustimo na beton sa visine od metar iako smo se uverili da se u vodi sasvim dobro snalazi. Oni kojima je telefon ovakvih fizičkih karakteristika potreban a pritom ne žele da žrtvuju funkcionalnost Android uređaja i u svakodnevnom poslu koriste voki-toki – oni su već našli svoj budući telefon.

Čak i da vam Android uređaj ovakvih fizičkih i tehničkih karakterisitika i nije neophodan, Runbo X5 je „Action man“ igračka od koje nije bilo lako odvojiti se posle nekoliko dana korišćenja i pored njegovih velikih dimezija.
 
[dropshadowbox align=“none“ effect=“lifted-both“ width=“600px“ height=““ background_color=“#d5d9d9″ border_width=“1″ border_color=“#dddddd“ ]

Runbo X5

Operativni sistem: Android 4.1.2
Dimenzije: 154 x 25 x 73 mm / 325g
Ostalo: MediaTek MT6577 čipset (ARM Cortex A9/1GHzCPU + Mali 400 GPU), 1GG RAM, 4GB interne memorije, Micro SD, 4,5″TFT, Dual-SIM, 8Mpx AF zadnja kamera, 0.3 Mpx prednja kamera, Walkie Talkie 450-470 MHz, Li-ion 3800 MAh baterija[/dropshadowbox]
 

Kako i gde ga nabaviti?

 
Ljubaznošću kompanije PSC Mobile solutions dobili smo na testiranje X5 koji pored njihovog fokusa za upotrebu u kontroli parkinga može naći primenu i u raznovrsnim vazduhoplovnim okruženjima.

Runbo X5 se do sada pokazao kao pravi “ulični borac” na ulicama sirom Srbije i regiona. Parking servisi u preko 20 gradova već godinu dana koriste ove uređaje u parking kontroli, gde su izloženi vrlo teškim uslovima za rad. Postoji i zanimljiva urbana legenda da su jedina dva PDA urđaja koja su “preživela” tragičnu poplavu u Obrenovcu ove godine upravo Runbo X petice.

Više detalja o karakteristikama uređaja možete pronaći na sajtu www.parkingoprema.com
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj