BEG airport status
Er Srbija dobila najbolje kombinovane ocene u regionu

Er Srbija dobila najbolje kombinovane ocene u regionu

BEOGRAD – Internet portal AirlineRatings.com, koji se bavi ocenama bezbednosti i usluga preko 400 avio-kompanija iz celog sveta i predstavlja javnu onlajn bazu podataka te vrste, dodelio je kompaniji Er Srbija 6/7 zvezdica za bezbednost i čak 5/7 za kvalitet usluge, što predstavlja najvišu kombinovanu ocenu u regionu.

 
 
Air_Serbia_A319-100_YU-APE_FRA_2013-12-29
 
 
Kompanija Er Srbija je nedavno ocenjena sa 6/7 zvezdica za bezbednost u protekloj godini koliko su imali i Kroacija Erlajns i B&H Erlajns, dok je slovenačka Adria Ervejs ocenjena sa 5, a Montenegro Erlajns sa 4. Što se tiče kvaliteta proizvoda nacionalni avioprevoznik je dobio ocenu 5/7, najviše od svih avio-kompanija u regionu.

Ocene među regionalnim konkurentima su ove godine dosta varirale u odnosu na prošlogodišnje, pa je tako naš nacionalni avio-prevoznik jedini zabeležio rast. Kada je bezbednost u pitanju Kroacija i B&H Erlajns su zabeležili pad u odnosu na prošlu godinu sa maksimalnih 7 na 6, međutim ne svojom krivicom. Naime, vazduhoplovstvo u ovim zemljama nije ocenjeno sa najvišim ocenama u svih 8 oblasti koje ocenjuje ICAO, pa tako Hrvatska zaostaje u ocenama legislative i aerodroma dok BiH prema mišljenju ICAO-a treba da poradi u oblasti istraživanja vazduhoplovnih nesreća. Montenegro Erlajns je takođe zabeležio pad ocene za bezbednost pa je ove godine ocenjen sa 4 umesto prošlogodišnjih 5, dok je Adria zadržala prošlogodišnju ocenu 5.

Kompanija Er Srbija je jedina u regionu ove godine ocenjena sa ocenom više za bezbednost a kada je usluga u pitanju više se ne ocenjuje u kategoriji „Regional carier“ već kao „Full service carrier“, što se može smatrati korigovanjem prethodne greške. Naime, Internet portal AirlineRatings.com je Er Srbiju inicijalno ocenio prošlogodišnjom ocenom 5/7.

Kada je sistem ocenjivanja bezbednosti na portalu Airlineratings.com u pitanju, prve dve od sedam zvezdica  nosi IOSA sertifikacija koja se odnosi na operativnu bezbednost kompanije. Zatim, izostanak incidenata sa fatalnim posledicama donosi još jednu ocenu više, kao i autorizacija kompanije za obavljanje operacija u EU.  Prema ovim kriterijumima Er Srbija ima svih 4. Dalje, ako određena zemlja ispunjava svih 8 kriterijuma ICAO to nosi još dve zvezdice. Ako zemlja ispunjava od 5-7 ovih kriterijuma kao u slučaju Srbije, kompanija dobija jednu zvezdicu, što ukupno čini 5 zvezdica za bezbednost koje je naša kompanija imala prošle godine. Međutim, ono što je urednicima inicijalno promaklo je činjenica da je Er Srbija tokom prošle godine dobila  operativnu dozvolu Federalnih vazduhoplovnih vlasti SAD i dozvolu za letenje u vazdušnom prostoru SAD, pa tako sada naš nacionalni avio-prevoznik ima maksimalnih 6 zvezdica koje može da dobije dok Srbija ne postigne najviše ocene u svih 8 oblasti  koje ocenjuje ICAO.

AirlineRatings.com je osnovao tim urednika iz oblasti avijacije koji su detaljno istražili gotovo sve aviokompanije na globalnom nivou, a njihov sistem ocenjivanja bezbednosti rangira aviokompanije po sistemu dodeljivanja od jedne do sedam zvezdica – gde sedam predstavlja najvišu ocenu. Internet portal trenutno procenjuje bezbednost 449 kompanija kao i proizvod preko 230 aviokompanija koje prevoze više od 99 procenata putnika. Usluga rangiranih kompanija se ocenjuje u tri različitie kategorije: „Low-cost Carriers“ (niskotarifne aviokompanije), „Regional Carrier“ (regionalni avioprevoznik) i „Full-service carrier“ (avioprevoznik koji pruža pun dijapazon usluga).
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    7

    Naslov i ovaj ceo PR tekst ne pominju činjenicu da na pomenutoj listi od 400 aviokompanija čak 150 ima 7/7 zvezdica za bezbednost. Među njima i Tarom, Carpatair i Air Bulgaria.
    Znači Slovenija i Hrvatska jesu naš region, a naši prvi susedi nisu. U marketingu je sve dozvoljeno.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj