BEG airport status
LYBE 2318:30 Z 330°05KT 9999 BKN040 16/11 Q1014 NOSIG=
Zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva nakon tri meseca dobili platu, broj poseta u stalnom padu Jedna institucija, dva direktora / Foto: Dina Đorđević

Zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva nakon tri meseca dobili platu, broj poseta u stalnom padu

Zaposlenima u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd isplaćene su tri zaostale plate. Osim toga, rešeno je i pitanje poreskog dugovanja ove ustanove kulture, potvrdio je za naš portal bivši direktor ove ustanove kulture Zoran Radojević.

Uobičajene finansijske transakcije jedne institucije možda ne bi bile vest da odobrenje za njih umesto sadašnjeg nije dao bivši direktor.

Naime, smenjeni Radojević, koji je trenutno zaposlen kao kustos Muzeja, jedini ima ovlašćenja da koristi bankovni račun ove ustanove kulture.

Sadašnji direktor, general-major u penziji, Miodrag Gordić, nema pristup finansijama institucije na čijem je čelu kao što ga nije imao ni potpukovnik u penziji Miroslav Knežević koji je prvobitno zamenio Radojevića i koji je posle samo 30 dana podneo ostavku.

Kako zbog ovako složene pravne situacije zaposleni nisu primili platu tri meseca, sazvan je Sindikat Muzeja vazduhoplovstva. Zaključak sastanka bila je molba zaposlenih da Radojević da svoju saglasnost za isplatu plata.

– Ja znam da se time daje legitimnost nezakonitoj odluci, ali sam to uradio da bi se sačuvao socijalni mir u Muzeju – objasnio je Zoran Radojević za Tango Six.

Naime, nakon odluke Vlade o postavljanju  general-majora u penziji Miroslava Kneževića na funkciju direktora donete bez saglasnosti Upravnog odbora Muzeja, Radojević je, zbog osnovane sumnje da je reč o nelegalnom postavljanju rukovodstva, odbio da preda pečat i podneo tužbu.

Njegov pravni zastupnik, advokat Nebojša Đokić, za naš portal objašnjava da je za sada održano samo prvo ročište, dok je drugo odloženo na neodređeno vreme.

Kako je Đokić objasnio, Privredni sud, u čijoj se evidenciji Radojević i dalje vodi kao direktor, dao je rok do kraja godine za sakupljanje saglasnosti osnivača o prenosu osnivačkih prava na Republiku Srbiju.

U međuvremenu potpukovnik u penziji Miroslav Knežević nije imao pristup bankovnom računu, te nije bio u mogućnosti da upravlja Muzejom i ubrzo je podneo ostavku.

Vlada je zatim na identičan način ponovo imenovala novog direktora iz redova vojske. To, međutim, nije rešilo problem nadležnosti u ovoj ustanovi. Naprotiv. Više nego neuređen sistem rukovođenja u Muzeju vazduhoplovstva samo je dobio novi oblik.

Zoran Radojević je u razgovoru za naš portal potvrdio da direktor Gordić redovno dolazi na posao i da nema problema u komunikaciji između njega i zaposlenih, ali da su mu, kao i Kneževiću, ruke vezane, te da je zarad održavanja minimalnog nivoa rada on ipak morao da se uključi i odobri plate i plaćanje računa.

– Muzeju, realno, preti opasnost od gašenja ili samogašenja. Mnoge se stvari rade i po 6 meseci unapred, a sad je mnogo vremena izgubljeno i nisu prikupljena sredstva  – izjavio je Radojević i dodao da je broj poseta u Muzeju u stalnom padu.

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi

11351426_10206327791931056_163578268_n

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

t

За ваздухопловство сам почео да се интересујем тек у последњих пар година.
Обишао сам пар већих музеја попут: „The Intrepid Sea, Air & Space“ и „Smithsonian Air & Space“, а пре пар дана сам након више година поново отишао у овај наш музеј ваздухопловства и сматрам да би била јако велика штета да онаква институција пропадне. Онде се налази много више од туристичке атракције. Онакву колекцију западњачке, источњачке а и домаће технологије је немогуће наћи било где другде.

Odgovori
S

U gradu u kome zivim u kanadi ima muzej avijacije ali nimalo spektakularan kao taj na surcinu.Svejedno sve sto ima propeler napravljeno od 2sr. Polece i slece po ceo dan i papreno se naplacuju voznje. Stotine dolara u malim single prop avionama i po nekoliko hiljada u bombarderima.Vecina ljudi koji rade u me zeju osim administracije i pilota prvenstveno mislim na mehanicare rade za dzabe doniraju svoje vreme a pored svakog eksponata ima kutija za donacije.Cak ie bilo vencanje u muzeju kad sam bio bez obzira na posetioce.

Odgovori
P

Gosp Set
Slazem se sa vama da je zgrada Surcinskog muzeja najimpozantnija od svih sto sam ih posetio.
Ako zivite u Hamiltonu ON., taj muzej avijacije je jedan od poznatijih na svetu. Maticna baza je jednog od dva primerka Lankastera koji jos uvek lete i maltene svi eksponati su u letnom stanju.
Ottawa nije bas toliko impresivna.
Licno vam preporucujem put u Seattle. Pored muzeja na Boeing Field-u imate jos jednu privatnu kolekciju.

Č

Problem sa surčinskim muzeje(0)m je zapuštenost. Pogledajte fotografiju i sve je jasno. Pad posete? Ništa čudno. Ceo plato oko muzeja treba ponovo izprojektovati, eksponate popraviti i nadkriti, postaviti atraktivne audio&video efekte poput noćne moderne rasvete u retro stilu a preko dana od modela do modela puštati zvukove motora što realnije i glasnije da daju atmosferu dešavanja na aerodromu. Moglo bi tu biti lepih para, ali da bi se to izvelo treba lepših para (humor). Sada to mesto (muzej) deluje kao okrugli, stakleni manastir sa grobljem u dvorištu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perimetar na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

@Petrovic Dusan "Sa NATO nema govora da ratuju, jer je onda u pitanju rizik nuklearne eskalacije." Ako si veš upućen trebao bi da znaš da sa Rusijom nema rizika od nuklearne eskalacije - postoji samo rizik od samoubistva eventualnog napadača. Ako se, nedaj bože desi biće verovatno gotovo i za sve nas.

23. May 2019.Pogledaj

Tedy na: Večernji list: Hrvatska ponovo pokrenula proces nabavke višenamenskih borbenih aviona

@Al-41F1 Yes, the standardisation is essential. Even more important than the firepower. I didn't know that you have 3 full power rifle calibers in active service and 3 medium power. By the way, the economy minister announced yesterday they had finished the negociations with Beretta. Arx 160 will be the new standard rifle in Ro…

23. May 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Air Serbia: Najveća ekspanzija u novijoj povijesti regije

Statističar i Predrag, Ne vredi Vam pisanje kad se ne želi videti šta stoji stvarno iza neke ideje. Bilo da je dobra ili da je loša. Unapred se ograđujem da ne pišem iz ugla hobija, nacionalnih osećanja ili interesa. Pišem isključivo iz ugla struke. Postoji Analiza opravdanosti Aerodroma Morava urađena od strane veoma stručnih ljudi.…

23. May 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Mozda zato sto mi imamo jednu eskadrilu, a Grcka samo 10 puta toliko...

23. May 2019.Pogledaj

Golub na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Jednom davno, kada sam bio klinac, pitao sam - "dokle u visinu je nasa "teritorija" i dobio odgovor - "onoliko koliko mozes da kontrolises". Tako da, osim ako ne dodju do Vranja, verovatno necemo ni primetiti...

23. May 2019.Pogledaj

Send this to a friend