BEG airport status
Avro RJ85 – sada kao Air Tanker

Avro RJ85 – sada kao Air Tanker

BEOGRAD – Avro RJ85 Air Tanker je redak primer uspešne konverzije putničkog aviona u letelicu za gašenje požara. Krajem novembra započeo je svoju prvu uspešnu misiju u Australiji. Napredan po svim performansama, ovaj avion oduševljava već samom pojavom na nebu.

 
 

Dejstvo specijalnim sredstvima za gašenje požara iz vazduha.
Dejstvo specijalnim sredstvima za gašenje požara iz vazduha.

Avro RJ85 Air Tanker uspešno se vratio u Kanadu nakon gotovo tromesečne misije borbe sa požarima u Australiji. Reč je o avionu u vlasništvu kanadske kompanije Conair koji je zapravo putnički avion transformisan u specijalizovanu letelicu za gašenje požara u vazduhu. To je izvedeno integrisanjem podtrupnog rezervoara u koji ukupno može da stane 11.500 litara vode ili sredstva za gašenje požara koja se oslobađaju uz pomoć sofisticiranog računarski upravljanog sistema.
 
Kanadski Conair ugovorio je sa proizvođačem ovog aviona, kompanijom BAE Systems da zajedno rade na svim aspektima konverzije letelice, kao i kasnijoj podršci u eksploataciji koja bi trebalo da traje od 20 do 25 godina.
 
Avro RJ85 Air Tanker predstavljen je kao budućnost gašenja požara iz vazduha, a misija u Autraliji pokazuje da može pouzdano da deluje i u najsloženijim uslovima. Uz veliki kapacitet i mogućnost preciznog delovanja, jedna od ključnih prednosti ovog vazduhoplova je i to što je za zemaljsko opsluživanje za sledeći let moguće izvesti za manje od pola sata.
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Po

    Zanimljivo resenje. Najvise me je iznenadilo da je nosivost gotovo duplo veca u odnosu na CL415. Naravno, nema rasprave da je u primorju CL415 vredniji resurs, ali mislim da u uslovima nedostatka istog nije bitno da li avion ima opciju popune na vodenim povrsinama. Mada, i dalje Be200 ostaje resenje koje je postavilo domaci zadatak svima, iako se pokazao kao finansijski promasaj za fabriku. Ali cak ni ova korisna konverzija mi nece smanjiti animozitet prema ovom vazduhoplovu, kojeg pamtim samo po najneudobnijem letu ikada, mada jako lepom sletanju.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Bogami su se natovci ozbiljno naostrili da naprave hipersonicnu raketu, a da se ne raspadne u prvoj trecini putanje. Sve ide ka tome da bi za jedno 15-20 godina mogli da savladaju tu tehnologiju. Sto je i za ocekivati, obzirom da su im "strucnjaci" sa TOP 100 fakulteta u svetu. Samo pozurite, jer su ove…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

    26. Nov 2024.Pogledaj