Nedavno održani Okrugli sto u Riminiji, na kome je uobičajeno da se razgovara o pitanjima od značaja za kulturu i privredu Italije, bio je prilika da se govori i o učinku italijanskog nacionalnog avio-prevoznika, saopštila je kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways).
Etihad je investirao 560 miliona evra u sporazum na više nivoa koji obuhvata vlasnički udeo od 49 % u Alitaliji (Alitalia), 75 % učešća u “loyality program“ Alitalije, Mille Miglia, kupovinu i iznajmljivanje Alitaliji pet pari dolaznih i odlaznih slotova na aerodromu Hitrou u Londonu i kredite akcionara koji su odmah smanjili finansijske obaveze italijanskog prevoznika.
Etihadovo ulaganje je najveći deo šire investicije zajedno sa drugim zainteresovanim stranama koja iznosi ukupno 860 miliona evra, navodi se u saopštenju ove kompanije.
Prema rečima generalnog direktora Etihad ervejza, Džejmsa Hogana, prošlogodišnja investicija ove kompanije u Alitaliju oživela je italijanskog prevoznika, saopšteno je iz Etihada.
Hogan je objasnio da je investicija Etihad ervejza u Alitaliju bila isplativ način da obe kompanije napreduju.
– Nemojmo zaboraviti da niko drugi nije želeo da investira u Alitaliju. Ali mi predviđamo veliku budućnost za ovog avioprevoznika i privrženi smo tome da u saradnji sa drugim akcionarima i sa samom avio-kompanijom, pomognemo da se ona obnovi kao premijum brend i profitabilan posao – obrazložio je Hogan dodajući da je Alitalija suštinski važna za Italiju jer bez nje vazdušna povezanost ka, iz i u okviru Italije, bi bila značajno smanjena i ostavljena drugima, koji nisu u istoj meri posvećeni Italiji i Italijanima.
Hogan je rekao da bi Etihad ervejz kao strateški akcionar morao da predvidi povraćaj svoje investicije i da je zajedno sa menadžmentom Alitalije postavio trogodišnji plan za ostvarenje održivog profita.
U prvoj godini poslovanja, cilj je da se smanje gubici. Zatim da rashodi u 2016. godini budu jednaki prihodima i da se u 2017. godini postigne profitabilnost.
– Mi nismo banka. Neophodno je da finansijski stabilizujemo poslovanje tako što ćemo doprineti svežim kapitalom. Takođe, bilo je potrebno da sarađujemo sa Alitalijom, njenim sindikatima i partnerima kako bismo identifikovali sve neposredne mogućnosti za smanjenje troškova. To je podrazumevalo ostvarenje veće efikasnosti, restrukturiranje mreže linija i reda letenja i smanjenje kratkolinijske flote kako bi se maksimizirala upotreba letelica. To su bili neposredni rezultati – izjavio je Hogan.
U saopštenju se navodi da je Etihad pomogao Alitaliji u nabavci novih širokotrupnih aviona kako bi se uvećao broj dugih linija.
– Ne samo da smo obezbedili da Alitalija ostane u vazduhu, već smo takođe investirali u zaštitu i stvaranje novih radnih mesta u Italiji – zaključio je Hogan.
O saradnji sa partnerima i položaju Etihad ervejza na evropskom tržištu Hogan je u više navrata govorio u proteklom periodu.
Prema njegovim rečima, investiranja u jedinstveni poslovni model – uspostavljanje kod-šer partnerstava i učešće u vlasništvu nad avio-kompanijama iz drugih zemalja jesu način na koji se Etihad pozicionira na tržištu kao konkurentni avio-prevoznik.
Pozivajući se na istraživanje koje je sprovela kompanija Oksford Ikonomiks (Oxford Economics), on je izjavio da je svojim osnovnim poslovanjem u Evropskoj uniji tokom 2014. godine Etihad ervejz doprineo sa jednom milijardom američkih dolara zajedničkom BDP-u 28 zemalja članica EU i podržao više od 11.000 radnih mesta.
Hogan je istakao ida su ulaganja u avione i vazduhoplovnu opremu premašila 11 milijardi američkih dolara, kao i da je Etihad tokom 2014. godini prevezao 3,3 miliona putnika ka državama EU i iz njih.