BEG airport status
Poleteo Diamondov DART-450: Privatna inicijativa sa globalnim potencijalom DART-450, avion modernog dizajna koji je isključivo izrađen od karbon-fibera / Foto: Diamond

Poleteo Diamondov DART-450: Privatna inicijativa sa globalnim potencijalom

Austrijski turboelisni trenažno-izviđački avion DART-450 (Diamond Aircraft Reconnaissance Trainer) poleteo je 17. maja sa aerodroma u Wiener Neustadtu. Prvi let trajao je sat vremena, avion je na različitim visinama leteo brzinama od 110 do 370 km/h.

DART-450 je dvosed, niskokrilac, prvi avion u ovoj kategoriji koji je potpuno izrađen od karbon-fibera i može služiti za obuku i trenažu civilnih ali i vojnih pilota.

Opremljen je ukrajinskim turboelisnim motorom Ivčenko Progres/Motor Sič AI-450S snage 500 KS sa dvokanalnim sistemom FADEC koji pogoni petokraku elisu nemačke firme MT-Propeller. Avioniku je obezbedio GARMIN, upravljačke palice su smeštene sa strane a DART-450 poseduje i pneumatska izbaciva sedišta.

dart zboku 640
Predstavljanje projekta DART-450, 18. decembra 2015. Sa donje strane zadnjeg dela trupa montiran je elektrooptički sistem koji može služiti između ostalog i za izviđanje.

Avion je osmišljen kao akrobatski sa eksploatacionim opterećenjima +7/-5G, očekuje se da će postići maksimalnu brzinu od oko 460 km/h i da će moći da ostane u vazduhu više od 8 sati.

Interesantno da je realizacija projekta tekla veoma brzo, od prvih crteža aviona do njegovog prvog leta prošlo je samo godinu dana. Rezultati sa prvog leta su za sada pozitivni i ohrabrujući, očekuje se da će avion u kratkom roku biti ispitan i sertifikovan kao i da će ubrzo uslediti serijska proizvodnja.

Očekuje se da će u poređenju sa većim i sposobnijim trenažnim avionima biti znatno jeftiniji ali i konkurentan jer će cena biti veoma povoljna, negde oko 3 miliona dolara sa cenom časa leta koja se planira na oko 500 dolara.

Video snimak prvog leta:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ja

Ovaj avion me podseca na prototip aviona koji je razvijen kod nas a zove se Kobac. Da li gresim?

Odgovori
De

Jedino što je ovaj savremeniji (all body carbon fiber), i poleteo je! Naš Kobac polako ali sigurno umire.

Ž

Прототип Копца није развијен…

Odgovori
Ac

Da li bi zmaj Laste sa manjim intervencijama mogao da izdrzi ovakav motor -Ivcenko…to bi onda bio potentan COIN aviončić ….Lasta jednosed sa vecom nosivošću je možda realnija opcija od razvoja Kobca.

Odgovori
BB

U emisiji sa Lazanskim su najavljivali da će stavljati i turboprop u lastu.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

VJ na: Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

@Upravo tako. Avion je imao šansu da umakne MiGu 21, a realnost je da su i G2 i Jastreb krajem sedamdesetih,već, bili totalno prevaziđeni po svim karakteristikama. Jedno je priča da je bivša država pravila ovo ili ono. Da se kaže da su G2 i G4 imali svrhu isključivo kao školski, teško da je bilo…

10. Mar 2025.Pogledaj

Pajo na: Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

@Mislave, Crnalic je sa svojim ostecenim 24275 sletio upravo na Udbinu (piše i u clanku). Mislim da je taj avion sada napraviti Mahovljanima. Bila je i nekakva istraga pod jurizdikcijom gen. Nikovica ako me sjecanje ne vara. Ne znam detqlje i dali je utvrđena odgovornost nekoga za gubitak 4 pilota.

10. Mar 2025.Pogledaj

Deki na: Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

Tomi RS Živim na manje od 10km od BNT i ništa bitno nije uništeno. Tu se i sad proizvode minobacači i haubice. čak se razvija i samohodna haubica sve sa istim mašinama iz doba ex Yu. Imaš mnoštvo snimaka poslijeratnih vojne proizvodnje. Ništa nije obnavljano niti se uložilo i centa. Proizvodi se sa onim što…

10. Mar 2025.Pogledaj

Mislav na: Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

Mislim da im je odredište bila Banja Luka jer mjesta njihova pada u odnosu na cilj po kojem su djelovali definitivno nisu u pravcu prema Udbini već upravo prema BL. Pretpostavljam da su zbog presretanja promijenili mjesto slijetanja i išli na mnogo bližu BL.

10. Mar 2025.Pogledaj