BEG airport status
Er Srbija gasi svoj hendler ASGS, 340 zaposlenih prelazi u Aerodrom Nikola Tesla Od danas usluge zemaljskog servisa kroz naplatu obavljaju radnici "Tesle" / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Er Srbija gasi svoj hendler ASGS, 340 zaposlenih prelazi u Aerodrom Nikola Tesla

Nakon odluke i potpisivanja ugovora, 340 radnika iz sastava kompanije “Er Srbija zemaljski servis” (ASGS) od danas će raditi u sastavu “AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd”, stoji u saopštenju Sindikata „Sloga Aerodrom Nikola Tesla“ na sajtu Udruženih sindikata Srbije.

Kako navode, usluge koje podrazumevaju prihvat i otpremu aviona i putnika, čekiranje putnika, čišćenje aviona, utovar i istovar prtljaga, kao i manipulaciju robom i poštom, ubuduće neće obavljati kompanija Er Srbija, već će te poslove kroz naplatu obavljati radnici „Nikole Tesle“.

„Radnici koji rade na težim poslovima umesto na ulici ostaće u poslu“ / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Ta odluka je poslovni potez većinskog vlasnika da u kratkom periodu zajedno sa postojećim radnicima kompanije prevaziđe poslovne izazove koji su iz dana u dan sve zahtevniji, kažu iz Sindikata i dodaju:

– Kao sindikat koji se zalaže za puno ostvarivanje osnovnih ljudskih prava, među kojima je i pravo na rad, pozdravljamo ovu odluku, jer će time radnici koji rade na težim poslovima umesto na ulici ostati u poslu, primati plate i biće pokriveni kolektivnim ugovorom.

Ovim putem želimo da istaknemo da ne možemo i nećemo biti protiv prijema tih radnika, budući da se među ostalim sindikatima na Aerodromu provlači ocena da će dolaskom ovih radnika biti ugroženi sadašnji, što nije tačno, jer postoji stalna potreba za upošljavanjem nove radne snage usled povećanja obima saobraćaja. –

U skladu sa evropskim standardima na dva miliona putnika ima hiljadu zaposlenih, dok je u Srbiji na pet miliona upošljeno oko dve hiljade, objašnjavaju iz Sindikata i napominju da je taj broj nedovoljan.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Pa

Nisu povlasceni u odnosu na sadasnje radnike aerodroma. Imaju, SAMO, vece plate i ugovore za stalno!
Btw, koji je razlog prelaska tolikog broja radnika iz AS kad kompanija svake godine ostvaruje ogromnu dobit?!

Odgovori
Ne

Samo još jedan dokaz da je Er Srbija u potpunosti odustala od strategije po kojoj je poslovala poslednje četiri godine. Očigledno više nema dotacija od države i Etihada i sada prelaze na staru srpsku strategiju – seci uši, krpi d*pe.

E još kad bi nekom mogli da uvale menadžment, to bi bio uspeh vredan posebne vesti!

Vl

Nemanja,

Jedino ako svakog Menadžera uviju u novčanicu od 100 evra. A i tad samo dok ih ne razmotaju i ubace u kantu za đubre. Menadžere, ne 100 evra.

Ex

Koji tip ugovora su dobili ovi exASGS?
Odmah da se ogradim, drago mi je zbog njih i zbog svakog individualca ali pitam zbog par kolega koji su i dalje omladinci pa me zanima da li su exASGS svi na omladinski ugovor ili PP ili na 2 godine? Sta se tu desava?

Odgovori
Le

Na dve pa kako drugacije a omladincf i pp ce do penzije il otkaza raditi

Pe

jedini način kako je moguće da airserbia smanji gubitke ovim potezom jeste ako je ASGS bio neprofitabilan, sada su ih uvalili aerodromu, nastaviće da plaćaju istu cenu usluge koju je fakturisao asgs, a taj gubitak asgs će se sakriti u velikoj dobiti celog aerodroma.
vrhunski.

izuzetan potez prihvatanja u sebe neprofitabilnog preduzeća. i to usred tenderskog procesa.
interesuje me samo kako na ovo gledaju potencijalni koncesionari?

Odgovori
Le

Naravno svi na dve godine a stotine ljudi na ANT rade na pp i omladinskoj (bez bolovanja i godisnjeg) godinama rade….a sindikat ovo pozdravlja zanemarujuci ljude na ANT sto govori da sindikat radi u sluzbi vodje a ne vec postojecih radnika ANT

Odgovori
Ga

Netreba se suviše buniti u smislu ko će bolje proći. Sve aktivnsoti su ustvari spajanje Air Serbia i ANT i sve đuture koncesionaru. Iovako nikada odvojena avikompanija nije bila profitabilna bez aerdoroma.

Na

Ovaj „poslovni potez“ je podržao samo sindikat poslodavca, koji je verovatno i pisao saopštenje. Ostali sindikati su izdali drugačije saopštenje. Na aerodromu radi veliki broj radnika na PP ugovorima i preko omladinskih zadruga (mnogi od njih i preko 10 godina, što nije u skladu sa zakonom ali…) i umesto da se pomenuti sindikat bori za bolji status tih radnika on podržava „poslovni potez menadžmenta“ koji u stvari i nije poslovi potez nego izvršavanje naređenja dobijenog sa vrha a sve u cilju pokušaja spašavanja Er Srbije.

Dk

Los trenutak, los potez, ne znam sta da kazem! Ne mogu se prodati As i Ant zajedno, nikako. Razlog je da se smanje troskovi As jer aerodromu nece placati za fakturisane izvrsene usluge!

Odgovori
bu

“Genijalan“ potez u sred koncesije…

Odgovori
Vl

Ovo ima smisla jedino ako će budući Koncesionar biti HNA Group koji je ponudio sveobuhvatnu ponudu koja uključuje i AS. Za njih je svejedno da li su radnici ostali u AS ili prešli u ANT.

Za sve ostale Koncesionare ovo je veliki No-No.

Odgovori
Dz

Radnici exASGS-a su dobili ugovore na dve godine,ali u njima je naglaseno da imamo 6meseci probnog rada,gde niko ne garantuje i ostanak do isteka istog.Slicne uslove smo imali i u AS,NIKO prelaskom NIJE dobio ugovor za STALNO,nit su plate skocile toliko visoko kao sto se misli…Razumemo i vas bes i ljutnju,ali ti vasi ugovori pp i preko omladinske postoje i pre nas i to je „problem“ nekog iznad vas i nas.

Vl

Dzumle,

Ako meni pišete, samo da napomenem da ne radim niti u AS, niti u ANT. Kao što nisam nit besan, nit ljut.

ix

Vladimire da li je ovo pouzdana informacija, da HNA Group nudi paket aranžman za BEG i JU?

Jj

Ajde ako smete kazite broj zaposlenih koji je ostao na ulici i bez posla….Gde ide ova drzava vise .,..

Odgovori
Dj

Na APR pise da je ASGS imao u 2016. prosecan broj zaposlenih od 668! Da li vam se ne cini da vas je bilo previse?

Jj

Ne ne cinimi se da nas je previse ,bilo nas je sasvim dovoljno da se odradi posao…cak nekad nas je bilo i manje….

Jj

Sve lazov do lazova….Ako nemate dovoljan broj zaposlenih pa vratite jadne ljude da rade…..

Odgovori
Ig

Znaci Er Srbija retko uspesan projekat…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

@Major Oko svake vrste vazduhoplova, tenka, broda, podmornice mozemo da se raspravljamo da li je bolji ovaj ili onaj, ali oko toga koji je najbolji transportni helikopter je prosto iluzorno pricati. Mi 17 je etalon za sve. Tu nema rasprave..Najproizvodjeniji svih vremena.. Geopolitika je vec nesto drugo.

13. Feb 2025.Pogledaj

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj