BEG airport status
Fabrika aviona „Aero Ist“: Neizvesna sudbina u Kraljevu – do kraja godine prelazimo u Jagodinu Zemljište za aerodrom već obezbeđeno, planirano i asfaltiranje piste, Matić spreman da ode iz Kraljeva / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Fabrika aviona „Aero Ist“: Neizvesna sudbina u Kraljevu – do kraja godine prelazimo u Jagodinu

Kraljevačka fabrika ultra lakih letelica „Aero Ist“ do kraja 2017. godine biće premeštena u Jagodinu, prenosi RTS.

Prema navodima tog medija, vlasnik fabrike Milorad Matić kaže da je na takvu odluku najviše uticao mnogo povoljniji privredni ambijent u Jagodini. Nakon razgovora sa predsednikom Skupštine grada Jagodine Draganom Markovićem dodeljeno im je zemljište za aerodrom i dato obećanje da će i pista jagodinskog sportskog aerodroma u dogledno vreme biti asfaltirana, objašnjava Matić.

Takođe, motiv za premeštanje „Aero Ista“ jeste i neizvesna sudbina sportskog aerodroma u Kraljevu ističe Matić i dodaje da će tim preseljenjem biti omogućeno otvaranje od 70 do 100 radnih mesta:

– Fabrika ima tržište, izvozi u 20 zemalja Evropske unije i do sada je isporučila 163 aviona u Italiju, Španiju, Francusku, Švedsku i Nemačku, a ima i veoma dobru tražnju iz SAD. Ipak, zbog nedostatka obrtnih sredstava radi sa oko 50 odsto kapaciteta –

Dragan Marković „Palma“ nadovezao se obećanjem:

– Ta investicija će ubrzati i početak planirane izgradnje aerodroma u Jagodini za avione do 80 putnika, koji će imati veoma važnu ulogu u razvoju turizma i privrede Jagodine, Pomoravlja i ovog dela Srbije, između Beograda i Niša. –

Komentari

Боље и у Јагодини него да се комплетно изместе из Србије… Толико громопуцателних прича и сензационалних заклињања у предузетништво , а 11 година се разне гарнитуре у градској управи нису удостојили да конкретно помогну Аеро Исту да прошире капацитете…

Маго би боље прошао да је унајмио неког Италијана да глуми страног инвеститора у корист Аеро Иста , добили би и земљиште џабе и још 10 000 евра по радном месту…

Odgovori
D

Sjajan komentar.

b

Tako je,sramota za Kraljevo i njihovu administraciju.
Svaka čast Palmi i Jagodini.
Avijacija ima tradiciju u Srbiji i treba pomoc drzave.
Samo hrabro Matiću.

r

Pitanje koje se namece – Zasto g. Matic, seli fabriku u Jagodinu? U Kraljevu su sve popisali sudski izvrsitelji. U najbolje vreme rada ove fabrike ona nikada nije imala vise od 30 zaposljenih. Mnogi vredni, izuzetno obdareni radnici zavrsili su zaslugom g. Matica na Zavodu za nezaposlene. Nikada, bas nikada, „buduca“ fabrika u Jagodini, nece imati 70-100 zaposlenih. Zasto? Razlog jednostavan, g.Matic, bezi od istine i razloga zasto odlazi iz svog rodnog Kraljeva. Treba traziti i odgovor – g. Maticu, gde se dede Tomazo Perozino?

Odgovori
i

Znaci to i bi od Sile, steta ali desava se. Da je neko normalno vreme umesto ove firme pojavila bi se neka druga treca i nikome nebi bilo zao sto je ova propala.Medjutim kako nema druge stvarno mi je zao mi je sto su propali. Glupo je reci da je Matic kriv sto su ljudi ostali bez posla, tesko je pokrenuti posao, naci i motivisati ljude da dobro rade, naci trziste pa na kraju i naplatiti robu! Gospodin Matic je imao viziju i hrabrost da krene u nesto, nazalost posao je bio veci nego njegove mogucnosti i propao je. Ja se prosto divim takvim ljudima , i pomalo im izavidim Njemu i njegovim radnicima zelim da se sto prije snadju i da se ponovo uzdignu,

Jagodinski Elmer je malo preterao sa svojom izjavom o planovima za aerodrom i aviosaobracaj.

Odgovori
P

nadam se da ne polaže mnogo na palmina obećanja.
prvo je pitanje da li će doći do tog asfaltiranja, drugo moraće da zaposli dosta palminih minjona, a i da donira nešto u gradsku kasu.

Odgovori
B

Hoće li taj četverosjed konačno stići? Možda iz Jagodine?

Odgovori
S

300.000 za gospodina

Odgovori
D

Podatak da rade sa 50% kapaciteta usled nedostatka obrtnih sredstava mi deluje apsolutno imaginarno. Kako je moguće da drżava nije prepoznala potencial ove firme i pomogla je ako ništa drugo onda bar pozajmicom ili garancijama. Činjenica da Aero Ist izvozi najveći deo proizvedenog svrstava ih među retke firme u zemlji koje zaslužuju takvu stimulaciju.

Odgovori
O

Računi blokirani za 10.105.829,24 RSD preko 40 dana.

Izgleda da ovu u Kraljevu pušta niz vodu… Tabula raza i evo ga u Jagodini.

Odgovori
B

Nije im dostupna web stranica 😐

Odgovori
L

Ovde se pominje dodela zemljišta za aerodrom. Teško da postoji zemljište u opštinskom vlasništvu pa da se dodeli nekom za aerodrom. Njemu je verovatno Palma rekao da postoji industrijska zona i on tu može da napravi halu za proizvodnju. Znači imaš ledinu, uloži pare i pravi halu pa počni proizvodnju. A za to trebaju pare. Aerodrom u Jagodini je valjda u privatnom vlasništvu i ta priča o asfaltiranju i komercijalnim letovima za Italiju zasmejava ljude godinama. Osim toga pre nekoliko godina je taj Palama najavljivao da će u Jagodini da se pravi fabrika autobusa i kamiona (STM Minhen) pa će sada da se najavi i fabrika aviona i na kraju neće biti ništa.

Odgovori
B

Pa, političari inače obećavaju. Ali opet, Palma mi se čini najrealjiji od te garniture. Očigledno je SILA u problemima, pa mislim da osim Palminih obećanja i nema druge šanse. Konačno, ne trebaju tu preveliki novci da se priča opet zakopiti, to se političkim pristupom da’ obezbijediti. A ipak je prestiž imati fabriku aviona u svom gradu. Tako da dajem šansu „Elmeru“

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj

vesko na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Alene ocito ti nije jasno jer je recimo Insbruck u Austirji koji vazi za izuzetno tezak aerodorm tkz C kategorije za koji je u pripremi letjenja potrebno da se prodje vjezba na simulatoru na znacajno manjoj nadmorskoj visini od aerodroma Ponikve.Imas li ti dana radnog staza u civilnom vazduhoplovstvu covjece ?Zasto stalno pises kao da…

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Umesto da ušrafe daske na wc šoljama i oribaju te iste toalete, te bolje označe signalizaciju za kretanje i upućivanje po aerodromu, oni se igraju. Jer eto time se stavlja na "mapu evrope". Žalosno.

26. Sep 2017.Pogledaj

Djape na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Super, ajd da ulozimo jos koji milon eura u Kraljevo pa da napravimo konkurenciju Nisu, koji nije profitabilan sa 300.000 putnika, koji je na 150km od Kraljeva pa da imamo dva neprofitabilna aerodroma.

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar Čelik na: Etihad ervejz uveo plaćanje avio-karata na rate od 3 do 60 meseci za region Bliskog Istoka

niska cena nafte i odmah stisla kriza i na bliskom istoku. sledeće je plaćanje preko administrativne zabrane. šalu nastranu, bilo bi interesantno kada bi neka kompanija uvela plaćanje u kriptovalutama, npr bitkoinu i ethereumu, za početak.

26. Sep 2017.Pogledaj