BEG airport status
Fabrika aviona „Aero Ist“: Neizvesna sudbina u Kraljevu – do kraja godine prelazimo u Jagodinu Zemljište za aerodrom već obezbeđeno, planirano i asfaltiranje piste, Matić spreman da ode iz Kraljeva / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Fabrika aviona „Aero Ist“: Neizvesna sudbina u Kraljevu – do kraja godine prelazimo u Jagodinu

Kraljevačka fabrika ultra lakih letelica „Aero Ist“ do kraja 2017. godine biće premeštena u Jagodinu, prenosi RTS.

Prema navodima tog medija, vlasnik fabrike Milorad Matić kaže da je na takvu odluku najviše uticao mnogo povoljniji privredni ambijent u Jagodini. Nakon razgovora sa predsednikom Skupštine grada Jagodine Draganom Markovićem dodeljeno im je zemljište za aerodrom i dato obećanje da će i pista jagodinskog sportskog aerodroma u dogledno vreme biti asfaltirana, objašnjava Matić.

Takođe, motiv za premeštanje „Aero Ista“ jeste i neizvesna sudbina sportskog aerodroma u Kraljevu ističe Matić i dodaje da će tim preseljenjem biti omogućeno otvaranje od 70 do 100 radnih mesta:

– Fabrika ima tržište, izvozi u 20 zemalja Evropske unije i do sada je isporučila 163 aviona u Italiju, Španiju, Francusku, Švedsku i Nemačku, a ima i veoma dobru tražnju iz SAD. Ipak, zbog nedostatka obrtnih sredstava radi sa oko 50 odsto kapaciteta –

Dragan Marković „Palma“ nadovezao se obećanjem:

– Ta investicija će ubrzati i početak planirane izgradnje aerodroma u Jagodini za avione do 80 putnika, koji će imati veoma važnu ulogu u razvoju turizma i privrede Jagodine, Pomoravlja i ovog dela Srbije, između Beograda i Niša. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Н

Боље и у Јагодини него да се комплетно изместе из Србије… Толико громопуцателних прича и сензационалних заклињања у предузетништво , а 11 година се разне гарнитуре у градској управи нису удостојили да конкретно помогну Аеро Исту да прошире капацитете…

Маго би боље прошао да је унајмио неког Италијана да глуми страног инвеститора у корист Аеро Иста , добили би и земљиште џабе и још 10 000 евра по радном месту…

Odgovori
Do

Sjajan komentar.

ba

Tako je,sramota za Kraljevo i njihovu administraciju.
Svaka čast Palmi i Jagodini.
Avijacija ima tradiciju u Srbiji i treba pomoc drzave.
Samo hrabro Matiću.

Mi

Mislite strani investitor i projekt tipa Beograd na Vodi?

ra

Pitanje koje se namece – Zasto g. Matic, seli fabriku u Jagodinu? U Kraljevu su sve popisali sudski izvrsitelji. U najbolje vreme rada ove fabrike ona nikada nije imala vise od 30 zaposljenih. Mnogi vredni, izuzetno obdareni radnici zavrsili su zaslugom g. Matica na Zavodu za nezaposlene. Nikada, bas nikada, „buduca“ fabrika u Jagodini, nece imati 70-100 zaposlenih. Zasto? Razlog jednostavan, g.Matic, bezi od istine i razloga zasto odlazi iz svog rodnog Kraljeva. Treba traziti i odgovor – g. Maticu, gde se dede Tomazo Perozino?

Odgovori
iv

Znaci to i bi od Sile, steta ali desava se. Da je neko normalno vreme umesto ove firme pojavila bi se neka druga treca i nikome nebi bilo zao sto je ova propala.Medjutim kako nema druge stvarno mi je zao mi je sto su propali. Glupo je reci da je Matic kriv sto su ljudi ostali bez posla, tesko je pokrenuti posao, naci i motivisati ljude da dobro rade, naci trziste pa na kraju i naplatiti robu! Gospodin Matic je imao viziju i hrabrost da krene u nesto, nazalost posao je bio veci nego njegove mogucnosti i propao je. Ja se prosto divim takvim ljudima , i pomalo im izavidim Njemu i njegovim radnicima zelim da se sto prije snadju i da se ponovo uzdignu,

Ć

Jagodinski Elmer je malo preterao sa svojom izjavom o planovima za aerodrom i aviosaobracaj.

Odgovori
Pe

nadam se da ne polaže mnogo na palmina obećanja.
prvo je pitanje da li će doći do tog asfaltiranja, drugo moraće da zaposli dosta palminih minjona, a i da donira nešto u gradsku kasu.

Odgovori
BB

Hoće li taj četverosjed konačno stići? Možda iz Jagodine?

Odgovori
St

300.000 za gospodina

Odgovori
Du

Podatak da rade sa 50% kapaciteta usled nedostatka obrtnih sredstava mi deluje apsolutno imaginarno. Kako je moguće da drżava nije prepoznala potencial ove firme i pomogla je ako ništa drugo onda bar pozajmicom ili garancijama. Činjenica da Aero Ist izvozi najveći deo proizvedenog svrstava ih među retke firme u zemlji koje zaslužuju takvu stimulaciju.

Odgovori
Og

Računi blokirani za 10.105.829,24 RSD preko 40 dana.

Izgleda da ovu u Kraljevu pušta niz vodu… Tabula raza i evo ga u Jagodini.

Odgovori
BB

Nije im dostupna web stranica ?

Odgovori
La

Ovde se pominje dodela zemljišta za aerodrom. Teško da postoji zemljište u opštinskom vlasništvu pa da se dodeli nekom za aerodrom. Njemu je verovatno Palma rekao da postoji industrijska zona i on tu može da napravi halu za proizvodnju. Znači imaš ledinu, uloži pare i pravi halu pa počni proizvodnju. A za to trebaju pare. Aerodrom u Jagodini je valjda u privatnom vlasništvu i ta priča o asfaltiranju i komercijalnim letovima za Italiju zasmejava ljude godinama. Osim toga pre nekoliko godina je taj Palama najavljivao da će u Jagodini da se pravi fabrika autobusa i kamiona (STM Minhen) pa će sada da se najavi i fabrika aviona i na kraju neće biti ništa.

Odgovori
BB

Pa, političari inače obećavaju. Ali opet, Palma mi se čini najrealjiji od te garniture. Očigledno je SILA u problemima, pa mislim da osim Palminih obećanja i nema druge šanse. Konačno, ne trebaju tu preveliki novci da se priča opet zakopiti, to se političkim pristupom da’ obezbijediti. A ipak je prestiž imati fabriku aviona u svom gradu. Tako da dajem šansu „Elmeru“

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Kojih malih dronova? FPV? Mislite da NASAMS ili Avenger može nešto protiv istih?Pa da ima odgovora na FPV dronove ne bi se rat ovako vodio i to uz asistenciju najjačih sila sveta.

18. Feb 2025.Pogledaj
18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Ako Rusi u 2025 ne pocnu da dobijaju Su-57 sa AL-51F1, onda nece ni Alžir. Sve u svoje vreme.

18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Pajo Niko ne spori ogromne gubitke na obe trane. Spominjem potvrdjene gubitke zapadnog naoruzanja jer neki misle da je daleko manje dostavljeno nego sto je vec i unisteno. Tu kolosalnu pomoc u naoruzanju zbog kojeg se uvaj rat tako razvukao nazivaju mrvicama a u realnosti su na hiljade komada doniranog oklopa vec izgublili. Da ne…

18. Feb 2025.Pogledaj