BEG airport status
Sastala se Radna grupa za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Kosovu i Metohiji "Na sastanku je bilo reči o preciziranju detalja u vezi sa predlogom platforme za pregovore"/ Foto: Ministarstvo odbrane

Sastala se Radna grupa za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Kosovu i Metohiji

Održan je sastanak „Radne grupa za pitanja normalizacije vazdušnog saobraćaja iznad pokrajine Kosovo i Metohija“.

– Na sastanku je bilo reči o preciziranju detalja u vezi sa predlogom platforme za pregovore koja treba da bude predstavljena Vladi Republike Srbije, a o aktuelnim pitanjima iz nadležnosti radne grupe, razgovaraće se u Srbiji i Briselu. – saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Radnu grupu čine predstavnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, Ministarstva spoljnih poslova, Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Kancelarije za Kosovo i Metohiju, Kancelarije za koorodinacione poslove u pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama u Prištini, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i SMATSA-e.

Radnu grupu predvodi ministar odbrane, Zoran Đorđević. Formirana je od strane Vlade početkom februara sa ciljem da se bavi pitanjima normalizacije vazdušnog saobraćaja za civilne letove iznad Pokrajine Kosovo i Metohija, uključujući i ponovno uspostavljanje avio linije Beograd-Priština.

Er Srbija leti za Prištinu?

Podsetimo, pozivajući se na izvor iz Vlade, Blic je početkom februara preneo da „Beograd nije samo zbog briselskih obaveza zainteresovan za ovu vazdušnu liniju, već da za tako nešto postoje i ozbiljni komercijalni razlozi“.

– Uspostavljanje vazdušnog saobraćaja sa Prištinom jeste deo briselskog sporazuma, ali moramo da vodimo računa da ne upadnemo u zamku Prištine da nam kroz ovo ne podmetne i pitanje vezano za kontrolu donjeg dela vazdušnog prostora, koje sa civilnim saobraćajem nema veze. Reč je o prostoru ispod 8.000 metara, koji je povezan sa na suverenitetom i teritorijalnim integritetom zemlje i o tome uopšte ne bi trebalo da razgovaramo, jer je za civilni saobraćaj važno otvaranje vazdušnog prostora iznad 8.700 metra. – naveo je Blic pozivajući se na izvor, koji je takođe naveo i da je „ovaj let vrlo važan i za Er Srbiju (Air Serbia)“:

– Zbog velike albanske dijaspore, prištinski aerodrom interesantan je i kao mogućnost za finansijsku dobit jer sa njega godišnje poleti 1,3 miliona putnika. To je dobro tržište za njih, ali i za SMATSA, koja bi 2018. godine mogla da konkuriše za nadzor vazdušnih usluga na Kosovu i Metohiji, koje od 2013. obavlja mađarska kompanija –

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj