BEG airport status
„Airbus“ predstavio „Pop.Up“ – putničku kapsulu za drumski i vazdušni saobraćaj Novi sistem transporta u potpunosti koristi i kopneni i vazdušni prostor / Foto: Italdizajn

„Airbus“ predstavio „Pop.Up“ – putničku kapsulu za drumski i vazdušni saobraćaj

Prvi električni i ekološki koncept modularnog drumskog i vazdušnog transportnog sistema „Pop.Up“ predstavljen je na 87. Internacionalnom sajmu automobila u Ženevi, saopštio je Erbas (Airbus).

-Ovaj koncept rezultat je zajedničkog promišljanja kompanija Italdizajn i Erbas o načinu na koji treba odgovoriti na izazove mobilnosti megalopolisa, koji postaju jedno od najbitnijih pitanja putnika širom sveta. – kažu u kompaniji.

Pop.Up predviđa sistem za „multimodalni prevoz koji u potpunosti koristi i drumski i vazdušni prostor„, a iz kompanije navode da je dizajniran sa ciljem da putnicima uštedi vreme i smanji saobraćajne gužve u megalopolisima.

– Putnici planiraju svoje putovanje i rezervišu ga putem praktične aplikacije. Sistem, u zavisnosti od tajminga, gužve u saobraćaju, troškova, zahteva za deljenu vožnju, automatski predlaže najbolje transportno rešenje i spaja putničku kapsulu na modul za drumski prevoz, modul za vazdušni prevoz ili na drugo transportno sredstvo u skladu sa željama i potrebama putnika. – objašnjavaju u Erbasu.

 

Da li je novi koncept transporta zaista ostvariv? / Foto: Italdizajn

“Kapsula se jednostavno transformiše u gradski automobil spajanjem sa modulom za drumski prevoz koji radi pomoću baterije i koji karakteriše karbonska šasija. Za megalopolise sa velikim gužvama u saobraćaju, kapsula se diskonektuje sa modula za drumski prevoz i spaja sa modulom za vazdušni prevoz. Kada putnici stignu do svog odredišta, moduli i kapsula se samostalno vraćaju do mesta predviđenog za punjenje i čekaju sledećeg korisnika.”

A kako bi taj koncept transporta izgledao detaljnije objašnjavaju upravnik Airbus Urban Air Mobility-a Mathias Thomsen i direktor Italdesign-a Jorg Astalosch u video snimku koji možete pogledati ovde:

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






Komentari

d

Pitanje za Banja Luku , kako da kontaktiram Bakija

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj

vesko na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Alene ocito ti nije jasno jer je recimo Insbruck u Austirji koji vazi za izuzetno tezak aerodorm tkz C kategorije za koji je u pripremi letjenja potrebno da se prodje vjezba na simulatoru na znacajno manjoj nadmorskoj visini od aerodroma Ponikve.Imas li ti dana radnog staza u civilnom vazduhoplovstvu covjece ?Zasto stalno pises kao da…

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Umesto da ušrafe daske na wc šoljama i oribaju te iste toalete, te bolje označe signalizaciju za kretanje i upućivanje po aerodromu, oni se igraju. Jer eto time se stavlja na "mapu evrope". Žalosno.

26. Sep 2017.Pogledaj

Djape na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Super, ajd da ulozimo jos koji milon eura u Kraljevo pa da napravimo konkurenciju Nisu, koji nije profitabilan sa 300.000 putnika, koji je na 150km od Kraljeva pa da imamo dva neprofitabilna aerodroma.

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar Čelik na: Etihad ervejz uveo plaćanje avio-karata na rate od 3 do 60 meseci za region Bliskog Istoka

niska cena nafte i odmah stisla kriza i na bliskom istoku. sledeće je plaćanje preko administrativne zabrane. šalu nastranu, bilo bi interesantno kada bi neka kompanija uvela plaćanje u kriptovalutama, npr bitkoinu i ethereumu, za početak.

26. Sep 2017.Pogledaj