BEG airport status
Nepuna dva meseca nakon udesa aviona kod Mostara objavljeni rezultati istrage Udes aviona Fuji FM 200-160 uzrokovan infarktom pilota / Foto: Milutin Stojančević SB

Nepuna dva meseca nakon udesa aviona kod Mostara objavljeni rezultati istrage

Trideset i osam dana nakon udesa aviona Fuji FM 200-160, koji se dogodio 13. maja ove godine u mostarskom naselju Jasenica, održana je konferencija za štampu gde su predstavljeni rezultati istrage o padu te letelice, saopšteno je iz Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine.

Kako se navodi u izveštaju, letelicom registarskih oznaka E7- AAS izveden je let iznad grada Mostara, sa odstupanjem od planiranog pravca leta i planirane visine leta. Glavni istražitelj Salko Begić, koji se nalazi na čelu istražnog tima, na konfernciji je potvrdio da je pilot neposredno nakon poletanja doživeo infarkt, što je i uzrok pada letelice.

Pilot i četiri putnika koji su se nalazili u avionu smrtno stradali / Foto: Arhiv SB

– Nakon 7.5 minuta leta od polijetanja, zbog srčanog udara(infarkta), koji je pilot doživeo tjekom leta, i potom gubitka sposobnosti upravljanja zrakoplovom, zrakoplov je u nekontroliranom letu udario u zemlju. Zrakoplov je uslijed udara i požara nakon udara, potpuno uništen. Pilot i četiri putnika koja su se nalazili u zrakoplovu su smrtno stradali. – piše u izveštaju.

Izveštaj samo jedan segment sveobuhvatne istrage / Foto: Vijesti.ba

Prema rečima zamenika ministra Saše Dalipagića, taj izveštaj samo je jedan segment sveobuhvatne istrage koji će biti sastavni deo sveukupne dokumentacije sačinjene od strane Tužilaštva Bosne i Hercegovine.

Na konferenciji su govorili ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Ismir Jusko, zamenik ministra Saša Dalipagić, sekretar Ministarstva Igor Pejić i glavni istražitelj Salko Begić.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

BB

dobro su rješenje našli, niko se ne može pozivati na odgovornost…

koliko su davali izjava, tek sad se saznao tip aviona

Odgovori
Ni

Da si se intetesovao o tom udesu ranije znao bi tip i sta se desilo konkretno. Slike aviona su bile objavljene odmah a sto se tice infarkta i to se sumnjalo od samog pocetka. Kako su dosli do zakljucka da se diskutovati..

Mr

јтжм, инфаркт пилота!? елем, респект за мртве, али шта би са катастрофом Г-4 код Шапца!? Комисија завршила рад, министар војни добио налаз, предато даље државним органима…јавност и даље није обавештена…!?

Odgovori
Ig

Da li je ikada objavljen izveštaj o bilo kom udesu u celosti?

Vl

Igore, što se tiče područja Republike Srbije sve Završne izveštaje o istraživanim udesima i nezgodama u civilnom vazduhoplovstvu od 2006. zaključno sa prvom polovinom 2013. godine možete naći na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Međutim, za period od jula 2013. godine do danas nijedna istraga nije završena, odnoso nemate nijednog izveštaja (osim dva izveštaja za padobrance).
„Zasluga“ za to pripada tzv. Glavnom istražitelju Centra za istraživanje udesa u saobraćaju i njegovom pomoćniku zaduženom za udese u vazdušnom saobraćaju.
mr Vladan Veličković, dipl. inž.
Bivši istražitelj vazduhoplovnih udesa

Odgovori
vl

Trebace mi vse misljenje, ako budete mogli kontaktirajte me 0642472003

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj