BEG airport status
Nepuna dva meseca nakon udesa aviona kod Mostara objavljeni rezultati istrage Udes aviona Fuji FM 200-160 uzrokovan infarktom pilota / Foto: Milutin Stojančević SB

Nepuna dva meseca nakon udesa aviona kod Mostara objavljeni rezultati istrage

Trideset i osam dana nakon udesa aviona Fuji FM 200-160, koji se dogodio 13. maja ove godine u mostarskom naselju Jasenica, održana je konferencija za štampu gde su predstavljeni rezultati istrage o padu te letelice, saopšteno je iz Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine.

Kako se navodi u izveštaju, letelicom registarskih oznaka E7- AAS izveden je let iznad grada Mostara, sa odstupanjem od planiranog pravca leta i planirane visine leta. Glavni istražitelj Salko Begić, koji se nalazi na čelu istražnog tima, na konfernciji je potvrdio da je pilot neposredno nakon poletanja doživeo infarkt, što je i uzrok pada letelice.

Pilot i četiri putnika koji su se nalazili u avionu smrtno stradali / Foto: Arhiv SB

– Nakon 7.5 minuta leta od polijetanja, zbog srčanog udara(infarkta), koji je pilot doživeo tjekom leta, i potom gubitka sposobnosti upravljanja zrakoplovom, zrakoplov je u nekontroliranom letu udario u zemlju. Zrakoplov je uslijed udara i požara nakon udara, potpuno uništen. Pilot i četiri putnika koja su se nalazili u zrakoplovu su smrtno stradali. – piše u izveštaju.

Izveštaj samo jedan segment sveobuhvatne istrage / Foto: Vijesti.ba

Prema rečima zamenika ministra Saše Dalipagića, taj izveštaj samo je jedan segment sveobuhvatne istrage koji će biti sastavni deo sveukupne dokumentacije sačinjene od strane Tužilaštva Bosne i Hercegovine.

Na konferenciji su govorili ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Ismir Jusko, zamenik ministra Saša Dalipagić, sekretar Ministarstva Igor Pejić i glavni istražitelj Salko Begić.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

BB

dobro su rješenje našli, niko se ne može pozivati na odgovornost…

koliko su davali izjava, tek sad se saznao tip aviona

Odgovori
Ni

Da si se intetesovao o tom udesu ranije znao bi tip i sta se desilo konkretno. Slike aviona su bile objavljene odmah a sto se tice infarkta i to se sumnjalo od samog pocetka. Kako su dosli do zakljucka da se diskutovati..

Mr

јтжм, инфаркт пилота!? елем, респект за мртве, али шта би са катастрофом Г-4 код Шапца!? Комисија завршила рад, министар војни добио налаз, предато даље државним органима…јавност и даље није обавештена…!?

Odgovori
Ig

Da li je ikada objavljen izveštaj o bilo kom udesu u celosti?

Vl

Igore, što se tiče područja Republike Srbije sve Završne izveštaje o istraživanim udesima i nezgodama u civilnom vazduhoplovstvu od 2006. zaključno sa prvom polovinom 2013. godine možete naći na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Međutim, za period od jula 2013. godine do danas nijedna istraga nije završena, odnoso nemate nijednog izveštaja (osim dva izveštaja za padobrance).
„Zasluga“ za to pripada tzv. Glavnom istražitelju Centra za istraživanje udesa u saobraćaju i njegovom pomoćniku zaduženom za udese u vazdušnom saobraćaju.
mr Vladan Veličković, dipl. inž.
Bivši istražitelj vazduhoplovnih udesa

Odgovori
vl

Trebace mi vse misljenje, ako budete mogli kontaktirajte me 0642472003

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yrraf na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Mene više zanima koliko će se dušebrižnika javiti da kuka EU kako treba da sankcioniše Hrvatsku jer pravi nelojalnu konkurenciju drugim avio prevoznicima upumpavanjem novca u nacionalnu avio kompaniju. Čisto da vidimo koliko su dosledni. :) Inače ja lično ovo podržavam, zato što male države poput naših bez nacionalnog prevoznika postaju crna rupa za avio…

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba. Ti nemas pojma o temi o kojoj pises! Ruski LEO biznis je prdn'o u cabar samo na TV ne izvestavaju o tome...

30. Nov 2022.Pogledaj

dr djura na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Ok sve je to super obnavljaju ljudi flotu i bravo za to. A sad me zanima koliko će likova ovde sad da priča o prostacima sa Balkana jel nisu objavili ni koliko aviona a kamoli uslove ugovora i cenu koju će platit. A tek što nema javnog tendera nego se još troše zajedničke pare čitaj…

30. Nov 2022.Pogledaj

Pavle na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Ivan Ako si im rekao za svemirski program. Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba.

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> znam samo da je kupovina ovih helikoptera od strane R. Srpske idiotizam teski. Tamo 90% stanovnistva smatra da je to odlicna kupovina!

30. Nov 2022.Pogledaj