BEG airport status
Dani sećanja na NATO bombardovanje: raketni sistem kojim je oboren avion F-117 novi eksponat Vojnog muzeja Predstavljanju su prisustvovali i članovi borbene posluge trećeg raketnog diviziona 250. raketne brigade protivvazduhoplovne odbrane Vojske Jugoslavije / Foto: Ministarstvo odbrane

Dani sećanja na NATO bombardovanje: raketni sistem kojim je oboren avion F-117 novi eksponat Vojnog muzeja

Lansirna rampa 5P73 i rakete 5V27D/U postavljene su danas ispred Vojnog muzeja na Kalemegdanu u znak sećanja na stradale u NATO bombardovanju.

Predstavljeni eksponat pripada borbenom kompletu raketnog sistema S-125 „Neva“ (zapadna oznaka SA-3 „Goa“), kojim je oboren avion F-117A 1999. godine.

– Niko nije očekivao da mi tako mali u, ironično nazvanoj akciji „Milosrdni anđeo“, možemo oboriti nevidljivog, čuvenog američkog lovca bombarder F-117. – rekao je državni sekretar u Ministarstvu odbrane Nenad Nerić.

Američki bombarder oboren je četvrtog dana NATO bombardovanja raketnim sistemom koji je pridružen muzejskoj zbirci / Foto: Ministarstvo odbrane

Proširenju muzejske zbirke prisustvovali su i članovi borbene posluge trećeg raketnog diviziona 250. raketne brigade protivvazduhoplovne odbrane Vojske Jugoslavije koji su oborili „nevidljivog“.

Kako za Tango Six kaže komandant te jedinice, Zoltan Dani, ovaj dodatak postojećim eksponatima u eksterijeru muzeja jeste nemi svedok događaja iz 1999. godine:

– Ja sam ponosan na ovo što je urađeno, jer je sve manje podsetnika na herojsku borbu naše zemlje. Avion tog tipa nikada do sada nije oboren, a oni su mislili da niko ne može da ga otkrije i obori. Bili su iznenađeni kada se to i dogodilo, a mi zadovoljni što smo uspeli. –

Dan sećanja obeležili su i predstavnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije / Foto: Ministarstvo odbrane

Podsetimo, avion F-117 oboren je 27. marta 1999. godine, četvrtog dana NATO bombardovanja. Avion američkog ratnog vazduhoplovstva srušio se kod Buđanovaca, a pilot potpukovnik Dejl Zelko spasen je od strane svojih snaga nekoliko sati nakon pada aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Du

Slava palim, cast veteranima…cuvati sjecanje na njih…i 94’/95′ god. obaranjem Miraza i F16 iznad Republike Srpske dokazana je strucnost i vjestina pripadnika sistema PVO pod teskim okolnostima…uz kvalitetniju tehniku rezultat bi bio i bolji…

Odgovori
zo

Respect svim hrabrim momcima..za ovakav podvig treba imati onu stvar…izvinjavam se na ovim recima, ali tako je.

Da

Ovakav povod a posada obucena kako i zive. Sramota za vojsku i drzavu. U ovakvim situacijama voinici i ako u penziji oblace svecane uniforme ili i za to nema para u vojsci.

Odgovori
Vl

Možda nisu svečano obučeni, ali su bili obučeni da sruše taj avion. I to je jedino što je bitno. Niko drugi na ovoj kugli nije uradio ono što oni jesu. Zato su jedni i jedini. Skidam kapu majstorima.

Odgovori
Am

Da li neko od vas zna šta se dogodilo sa dva vezdehoda, kako da ih nazovem, guseničara kao oni po Sibiru što se voze. Bili su postavljeni preko puta Partizanovog terena na Kalemegdanu kad sam ja još bio student. Ima možda 7-8 godina od kako su ih sklonili…

Odgovori
St

Kapa dole za sve Pvo posade ’99.te.
Majstori svoga zanata.
Simptomačino je da oboreni pilot i komandir jedinice koja ga je oborila imaju identicne inicijale -ZD ?!

Odgovori
da

Svaka čast posadi, kao i svim vojnicima koji su se odazvali i branili Srbiju kad je trebalo. Moj komentar o načinu oblačenja govori o odnosu države i vojske prema junacima. Obučeni su kao da su upravo došli sa buvljaka gde najverovatnije i rade pošto su svi redom otpušteni iz službe da ne ugroze mesto uvlakačima i nestručnim karijeristima. U svakoj ozbiljnoj državi kada se odaje počast ovakvim junacima oni su u svečanim uniformama, a da ne govorimo o tome da ovako iskusni ljudi ostaju u vojsci da obučavaju nove naraštaje i prenose stečena iskustva. Kod nas su svi učesnici odbrane Srbije penzionisani ili otpušteni iz vojske a u normalnim armijama ne može se napredovati ako nemaš ratno iskustvo gde se to posebno ceni a odnos prema njima pokazuje kako će se sutra odnositi prema onima koji se odazovu na novi poziv. Ovako, ko će se odazvati kad vidi kako prolaze oni koji su se odazvali na prethodne pozive. Još jednom SLAVA POGINULIM I VELIKO HVALA SVIMA KOJI SU SE ODAZVALI POZIVU OTADžBINE!

Odgovori
ve

Najgore od svega sto 18 godina posle bombardovanja ove Neve i dalje predstavljaju najbolje PVO sredstvo koje posjeduje VS.Nabavkom BUK-a ,za koju se nadam da ce se realizovati ,dobija se bolje sredstvo od KUB-a,a nabavkom Pecore 2M za male pare mogla bi se nabaviti PVO sredstva bolja od Neve.O tome izgleda da niko i ne razmislja.Cak i sa nabavkom S 300 Srbiji treba unaprijedjena Neva tj Pecora 2M.

Ra

svaka cast

Odgovori
Pe

NATO operacija se zvala “Allied Force“ iliti Saveznička snaga, nikakav Milosrdni anđeo!! To je najobičnija izmišljitona Miloševićevskog agitpopa.

P.S. Ne postoje bombe od osiromašenog urana, još jedna agitpropovska mantra.

Odgovori
Ai

Bombe od osiromasenog uranijuma ne postoje,ali municija itekako postoji. Izmedju ostalog je koristi i A-10 Thunderbolt II koji je vrlo aktivno ucestvovao u Nato agresiji.

P.S. Koja je poenta vaseg komentara? Nije sija nego vrat?

op

Znači sad nam je pola PVO na Kalemegdanu??!! A da, 24og su stigli novi MiG-29, a danas 27og je otišao po S-300…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj