BEG airport status
EASA objavila sigurnosnu preporuku o nošenju prenosnih elektronskih uređaja na letu Uređaji sa litijumskim baterijama smešteni u putničkoj kabini / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

EASA objavila sigurnosnu preporuku o nošenju prenosnih elektronskih uređaja na letu

Evropska agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) objavila je uoči predstojećih praznika i očekivane povećane frekvencije avio-saobraćaja sigurnosnu preporuku za avio-prevoznike i putnike o tome kako sigurno da lete noseći prenosne elektronske uređaje, saopšteno je iz crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo.

Kako navode, preporuka ukazuje da se elektronski uređaji sa litijumskim baterijama, kao što su lap-topovi, mobilni telefoni, tableti ili elektronske cigarete, nose u prtljagu koji se nalazi u putničkoj kabini, a ne u prtljagu koji se predaje:

– Litijumske baterije koje sadrže ovi uređaji se mogu zapaliti ukoliko su oštećene ili previše zagrijane. Zbog toga je važno da su uređaji sa litijumskim baterijama smješteni u putničkoj kabini, kako bi se omogućilo posadi da brzo djeluje u slučaju nezgode. –

Prema preporuci, postoje posebna pravila u slučaju većih prenosnih elektronskih uređaja koji se moraju nositi u predatom prtljagu:

– Ti uređaji moraju da budu potpuno isključeni i efektivno zaštićeni od slučajnog aktiviranja. To znači da svaka aplikacija, alarm ili unaprijed podešena konfiguracija koja ga može aktivirati mora da bude deaktivirana prije pakovanja uređaja u kofer.

Uređaje treba zaštititi od slučajnog oštećenja adekvatnim pakovanjem ili oblaganjem u tkaninu, a takođe ih treba pakovati odvojeno od zapaljivih materijala kao što su parfemi ili aerosoli. –

Ipak, konačna odluka u vezi sa primenom preporuka je na avio-prevoznicima, kažu iz crnogorske Agencije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Big Dan na: [INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

Milanovic je vise doprineo razvoju ove zemlje nego 99% politicara , kroz prodaju firme, ulozio pare da kupi zemljiste, zbog njega se Siemens tramvaji prave u Kragujevcu koji se voze po Bremenu i Dortmundu ... primer kako jedan covek sa vizijmo, energijom i upornoscu moze da napravi ogromnu razliku

31. Mar 2025.Pogledaj

Taraba na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Mislim da je RH napravila dobar posao. Kupila je Rafale starosti kao 80% francuske flote, podigla infrastrukturu te do kraja 2026 postiže FOC. S obzirom na sigurnosne okolnosti u EU članicama je osigurana sredstva za ulaganje u obranu i ne samo naoružanja već i proizvodnih programa. ponuda Dassaultu da investira u RH je obostrani interes…

31. Mar 2025.Pogledaj

Aleksandar Ignjatović na: [INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

Hvala Tango Sixu na divnom tekstu i divnoj reportaži. Gospodinu Milanoviću želim puno uspeha, zaslužio je i on i naša Šumadija. Nekada je Kragujevac imao dva aerodroma, a onda nakon 2sv.rata vremenom ostao je bez oba. A danas ideja i preduzetništvo je dovelo do ovog aerodroma sa odličnom perspektivom za tz. MALU AVIJACIJU, svaka čast…

31. Mar 2025.Pogledaj

KG na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Koliko malicioznih komentara na hrvatske Rafale koji su tu i lete iznad Hrvatske. Nisu u dolasku i ne planira se nadogradnja nečega što se ne zna hoće li ikada i stići. Nadogradnja na standard F4.1 je krenula lani u veljači i to je nešto normalno jer se F4.2 očekuje 2030. a F5 2035. Dakle nadogradnje…

31. Mar 2025.Pogledaj