BEG airport status
EASA objavila sigurnosnu preporuku o nošenju prenosnih elektronskih uređaja na letu Uređaji sa litijumskim baterijama smešteni u putničkoj kabini / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

EASA objavila sigurnosnu preporuku o nošenju prenosnih elektronskih uređaja na letu

Evropska agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) objavila je uoči predstojećih praznika i očekivane povećane frekvencije avio-saobraćaja sigurnosnu preporuku za avio-prevoznike i putnike o tome kako sigurno da lete noseći prenosne elektronske uređaje, saopšteno je iz crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo.

Kako navode, preporuka ukazuje da se elektronski uređaji sa litijumskim baterijama, kao što su lap-topovi, mobilni telefoni, tableti ili elektronske cigarete, nose u prtljagu koji se nalazi u putničkoj kabini, a ne u prtljagu koji se predaje:

– Litijumske baterije koje sadrže ovi uređaji se mogu zapaliti ukoliko su oštećene ili previše zagrijane. Zbog toga je važno da su uređaji sa litijumskim baterijama smješteni u putničkoj kabini, kako bi se omogućilo posadi da brzo djeluje u slučaju nezgode. –

Prema preporuci, postoje posebna pravila u slučaju većih prenosnih elektronskih uređaja koji se moraju nositi u predatom prtljagu:

– Ti uređaji moraju da budu potpuno isključeni i efektivno zaštićeni od slučajnog aktiviranja. To znači da svaka aplikacija, alarm ili unaprijed podešena konfiguracija koja ga može aktivirati mora da bude deaktivirana prije pakovanja uređaja u kofer.

Uređaje treba zaštititi od slučajnog oštećenja adekvatnim pakovanjem ili oblaganjem u tkaninu, a takođe ih treba pakovati odvojeno od zapaljivih materijala kao što su parfemi ili aerosoli. –

Ipak, konačna odluka u vezi sa primenom preporuka je na avio-prevoznicima, kažu iz crnogorske Agencije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bas bi nam legli polovni avioni koji izlaze iz resursa i opet ista prica za 5 godina. Potraga za novima. Nas narod ocigledno praktikuje polovnjake i konstantne popravke i servisiranja. U slucaju da ih uzmemo, Zasto bi nam Grci dali naoruzanje kad je isto kompaktibilno sa rafalima koje imaju?

15. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

3,4 milijarde za 12 novih i 12 polovnih. Verovatno sa naoruzanjem. Kako si ti razumeo da su platili skuplje?

15. Jan 2025.Pogledaj

Neno na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Grčki rabljeni Rafali su starije proizvodnje od hrvatskih Rafala, ali na istom standardu. Bilo je već potvrđeno da u ugovorima je opcija da grčki i hrvatski Rafali prolaze modernizacije do F5 standarda. Kako je to ipak samo 4. generacija u vreme kada već i 6. se pojavljuje apsolutno je razumno uzeti rabljene Rafale od F3R…

15. Jan 2025.Pogledaj

Sivi na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Box Hrvatska vise nema Migova. Valjda si mislio na Rafale. Konfiguracija naoruzanja nije dana u javnost za hrvatske Rafale a za srpske je jos u pregovorima. Generalno mozemo samo nagadjati sto ce koji nositi.

15. Jan 2025.Pogledaj

Branko na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Kad dodamo kod nas naoruzanje i infrastrukturu ispasce da smo nasih 12 platili 3.5 milijarde, kao i Grci 24 komada, od cega 12 novih...

14. Jan 2025.Pogledaj