Probno testiranje na hladnom vremenu izvršeno je na novom A350-1000 MSN071 test avionu u Ikaluitu u Kanadi.
Kako kažu iz Erbasa, tokom probnog testiranja letelica je pet dana bila izložena proverama na dnevnim temperaturama koje iznose između -28° i -32°C, a koje su se tokom noći spuštale i do -37°C.
– Tokom testova na zemlji i testova pri letu, demonstrirane su u potpunosti zadovoljavajuće i uspešne performanse A350 XWB porodice. Ubrzo nakon povratka sa testova, avion je krenuo u La Paz u Boliviji, kako bi bila demonstrirana i njegova sposobnost za poletanje i sletanje na aerodrome koji se nalaze na velikim nadmorskim visinama. – objašnjavaju iz te kompanije.
U Erbasu kažu da će sva tri A350-1000 test aviona (MSN059, MSN071 i MSN065) nalaze se u procesu sertifikacije pri čemu će biti testirani u ekstremnim uslovima i simuliranim krajnostima koje su retke u svakodnevnim operacijama.
Digitalizacija A320 dizajna
Erbas navodi da se inovacije uvode i u proces dizajna letelica A320 porodice.
– Sada se procesi dizajna i proizvodnje odvijaju prema poslednjoj reči tehnologije. Projekat „Single-AisleEnd-to-End 3D“ koji je trenutno u toku, uskoro će potisnuti korišćenje 2D crteža iz procesa dizajna i proizvodnje letelica u okviru A320 programa. – kažu iz Erbasa i dodaju:
– Prelazak sa 2D crteža na 3D će omogućiti lakše i značajnije prilagođavanje, posebno kabina, te povećati fleksibilnost u pogledu izmena u proizvodnji ili zahteva kupaca. S obzirom na to da su prikazani u tri dimenzije, delove i sisteme će biti mnogo lakše vizuelizovati. –
Kako objašnjavaju, u početku će projekat biti fokusiran na „cabin-to-cabin i cabin-to-fuselage“ interfejs. „Cabin-to-cabin“ interfejs podrazumeva stavke poput sedišta, kuhinje, toaleta i prostora za odlaganje prtljaga, a „cabin-to-fuselage“ interfejs vazdušne, vodene i električne instalacije i strukture.
– Radnici u fabrikama će tokom ove godine ići na obuku o korišćenju tableta koji koriste 3D tehnologiju. Kada tokom 2019. projekat bude u potpunosti razvijen sve zainteresovane strane u oblasti dizajna, proizvodnje i kvaliteta, kao i kupci, imaće priliku da, kada su u pitanju integracija kabina i integracije kabine sa trupom aviona, pristupe jednoj zajedničkoj 3D referenci za A320 porodicu. – navode u Erbasu i dodaju:
– Ovaj projekat obećava niže troškove, kraće vreme između pokretanja i okončanja procesa proizvodnje, lakše praćenje proizvodnje, kao interaktivni protok podataka i manje dupliranja. –