BEG airport status
Završeno 15. FAI Evropsko prvenstvo u paraglajdingu disciplina prelet, Srpskim takmičarima 13. mesto Osam zadataka i preko 600 kilometara takmičarskog letenja / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

Završeno 15. FAI Evropsko prvenstvo u paraglajdingu disciplina prelet, Srpskim takmičarima 13. mesto

Nakon 10 takmičarskih dana, osam zadataka i preko 600 kilometara takmičarskog letenja, 15. FAI Evropsko prvenstvo u paraglajdingu u disciplini prelet završeno je 28. jula, saopšteno je iz Vazduhoplovnog saveza Srbije.

Kako navode, pobednik je reprezentacija Španije, ispred drugoplasirane Italije i trećeplasirane Francuske, dok je pojedinačno prvak Evrope postao Teo Varden iz Velike Britanije, drugo mesto osvojio je Torsten Sigel iz Nemačke, a treće mesto Bjađo Alberto Vitale iz Italije:

– Reprezentativci Srbije su zauzeli 13. mesto od ukupno 28 selekcija koje su nastupile, a Vladimir Bačanin iz Aerokluba „Air 037“ iz Kruševca je zauzeo visoko 19. mesto od ukupno 150 takmičara i sa samo 156 bodova zaostatka u odnosu na prvoplasiranog (1. mesto 5.348 bodova, Bačanin 5.192 boda). S obzirom na kompleksnost osvajanja bodova i pozicija, i da je za krajnji poredak bitan niz faktora kao što su brzina i prvi dolasci na cilj, poštovanje propisane visine, liderstvo u toku trke i slično, rezultat reprezentativaca Srbije je izuzetan.

Naime, jaka konkurencija u paraglajdingu, brojnost i kvalitet takmičara na svetskom nivou, učinili su i sam dolazak takmičara na evropsko ili svetsko prvenstvo velikim uspehom za one koji se nađu u društvu ovih 150 najboljih. Piloti paragalajdera iz Srbije su na ovom takmičenju ostavili iza sebe rezultatski brojne evropske vrhunske pilote, koji dolaze iz Francuske, Nemačke, Švajcarske, gde se broj pilota meri u hiljadama, za razliku od Srbije gde je takmičarski aktivno oko 300 pilota. –

Pobednici u ekipnoj konkurenciji / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Pobednici u pojedinačnoj konkurenciji / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

Srpski reprezentativci su prosečno u izvođenju ovih osam zadataka provodili u vazduhu oko tri sata, a ostvarivali su prelete od najmanje 50 kilometara, pa sve do preko 90 kilometara u određenim danima, objašnjavaju iz Saveza. Prema njihovim rečima, krilo, sistem (sedište i sistem za povezivanje), rezervni paraglajder, oprema za vezu i navigaciju, kao i zaštitna oprema jesu ono što piloti paraglajdera nose sa sobom na ove kilometarske višečasovne prelete.

Kako podsećaju iz Saveza, ove godine Porugal je bio domaćin najboljim evropskim pilotima paraglajdera u disciplini prelet od 14. do 28. jula, a reprezentativci Srbije su nastupili u sastavu: Srđan Kesić iz Aerokluba „Novi Sad“, Predrag Nešković iz Paraglajding kluba „Pegaz“ Ivanjica, Željko Ovuka iz Kluba slobodnog letenja „Ares“ iz Beograda, Vladimir Bačanin iz Paraglajding kluba „Air 037“ iz Kruševca i Srđan Ristanović iz Sportskog kluba „Dast devil“ iz Beograda.

Osam zadataka za paraglajedriste / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Srpski reprezentativci u izvođenju zadatka prosečno provodili u vazduhu oko tri sata / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Naredno prvenstvo u Nišu / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

Srpske takmičare naredno evropsko prvenstvo očekuje za dve godine, kada će Vazduhoplovni savez Srbije i Grad Niš biti domaćini 16. FAI Evropskom prvenstvu u paraglajdingu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj