BEG airport status
LYBE 2010:30 Z 230°03KT 180V330 CAVOK 28/20 Q1013 NOSIG=
Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona Najavljeni dogovor obezbeđuje Boingu novu liniju regionalnih aviona kojom osnažuje svoju globalnu prodaju / Foto: Boing

Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona

Kompanije Boing i Embraer objavili su potpisivanje Memoranduma o razumevanju za uspostavljanje strateškog partnerstva koje će obema kompanijama omogućiti brži rast na globalnom tržištu, saopšteno je iz Boinga.

Kako navode, neobavezujući sporazum podrazumeva zajedničko ulaganje, odnosno formiranje dva nova poslovna entiteta (joint venture) koja će koristiti zajedničke kapacitete obe kompanije (pogotovo Boinga) u domenima globalnog lanca snabdevanja, prodaje, marketinga i after-market usluga. Takođe, novi entiteti deliće, kako je saopšteno, „najbolje prakse iz proizvodnih programa“.

Prvi poslovni entitet biće fokusiran na putničkom programu gde će Boing imati udeo od 80% a Embraer preostalih 20%. Deo kompanije Embraer koji proizvodi putničke avione procenjen je po ovom dilu na 4,75 milijardi dolara što će Boingu sa računa skinuti 3,8 milijardi za 80% vlasništva.

Drugi entitet biće posvećen promovisanju, prodaji i razvoju tržišta za Embraerov vojni transportni avion KC-390.

Kako prenosi Rojters, razlog za ovo približavanje i za novo definisanje globalnog Boing-Erbas duopola najbolje je objasnio direktor Embraera u poruci zaposlenima:

– Ovo se dešavalo kako sa našim dobavljačima tako i sa klijentima. Počeli su da se organizuju u velike blokove, što je otežavalo pregovaračke mogućnosti kompanija veličine Embraera. –

Boing dobija novog vojnog člana svoje familije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako ističu iz Boinga, očekuje se da će finansijski i operativni detalji strateškog partnerstva, kao i detalji transakcija, biti definisani u narednih nekoliko meseci. Takođe, pod pretpostavkom da su sva odobrenja dobijena na vreme (akcionari, regulatori, Vlada Brazila), zaključenje transakcije očekuje se do kraja 2019. godine, 12 do 18 meseci nakon izvršenja sporazuma.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

A

Da, ovo je bilo za očekivati nakon deala Airbus-Bombardier oko CSerije.

Odgovori
Z

Upravo tako.
Deal je objavljen dva dana nakon sto u utorak je Airbus zvanicno preuzeo proizvodnju i proizvodne kapacitite na Mirabell-u, marketing, odrzavanje, razvoj i 50+% vlasnistva C serije. Manjinski vlasnik su Bombardier i Vlada Quebec-a. A sve je pocelo lobiranjem Boeing-a da se Bombardier-u uvede taksa od 292% na prodaju aviona u SAD-u.

Ono sto nije navedeno je da sada obadva proizvodjaca kontrolisu trziste aviona koji im mogu ugroziti njihov glavni proizvod 737 i A320 a i dobili su po avion koji popunjava rupu gasenjem proizvodnje devetke (DC9/MD80/90/B717).

C500 se verovatno nece desiti, jer bi zamenio A320. Isto tako E195-E2 ce ostati najveci avion u drugoj grupaciji.

P

sada je tržište u potpunosti konsolidovano i oba velika igrača su spremna da dočekaju ulazak kineza (COMAC-a) u igru 2021, kada počnu sa isporukama prvih C919

Odgovori
B

Ocekivano

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

lala na: Burže: prikazan model francusko-nemačkog projekta novog borbenog aviona, projektu se zvanično priključila Španija

Takvu maketu su prikazali i Turci. Mogli smo i mi da sklepamo nešto od špera pa da se hvalimo. Evropa će proći kao sa eurofajterom, koji kad je napravljen bio je preskup i zastareo. Ali radna mesta, fondovi.... Kinezi, Rusi, sutra Indija i Brazil, to su ozbiljni igrači. Već sada Ruski Suhoj je bar duplo…

20. Jun 2019.Pogledaj

Bane na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

@Al-41F Afera helikopter je sistemska afera a ne afera vezana za pojedinačni tip/vrstu helikoptera. @Miloš 77 Smisao mog komentara i jeste da se uloga H-145 ne može meriti sa Mi-24/28. Ne vidim šta bih osporio u vašem komentaru, pošto ste na drugi način rekli isto što i ja. Moja poenta je bila šta nabaviti prvo,…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

Два Ми-24В је користила Јединица за специјалне операције, Ресора државне безбедности, Министарства унутрашњих послова. Активно су коришћени у борбеним дејствима 1998. изнад Косова и Метохије.

20. Jun 2019.Pogledaj

ljubitelj istorije na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Ne znam koliko je to tacno, ali sam cuo da su Slovenci tada na krovu raketiranog hangara postavili protivavionski mitraljez Brauning 12,7 mm. Ako je to tacno, onda je to razlog raketiranja. Inace, pod vatrom aviona JRV bio je na Brniku i JAT-ov DC-9. Pitajte o tome Stevu Ignjatovica koji je bio pilot u tom…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

ID Јесте ли баш сигурни да нико више не купује Ми-17 какве је купила Србија 2015. године ? Наравно да купује и то са још сиромашнијом опремом. Верзије Ми-17-1В, Ми-17В-5, Ми-171А, Ми-171Е, Ми-171Ш са скромним пакетом основне опреме је у последњих 10 година набавило бар 20 држава. И даље се производе и наручују.

20. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend