BEG airport status
Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona Najavljeni dogovor obezbeđuje Boingu novu liniju regionalnih aviona kojom osnažuje svoju globalnu prodaju / Foto: Boing

Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona

Kompanije Boing i Embraer objavili su potpisivanje Memoranduma o razumevanju za uspostavljanje strateškog partnerstva koje će obema kompanijama omogućiti brži rast na globalnom tržištu, saopšteno je iz Boinga.

Kako navode, neobavezujući sporazum podrazumeva zajedničko ulaganje, odnosno formiranje dva nova poslovna entiteta (joint venture) koja će koristiti zajedničke kapacitete obe kompanije (pogotovo Boinga) u domenima globalnog lanca snabdevanja, prodaje, marketinga i after-market usluga. Takođe, novi entiteti deliće, kako je saopšteno, „najbolje prakse iz proizvodnih programa“.

Prvi poslovni entitet biće fokusiran na putničkom programu gde će Boing imati udeo od 80% a Embraer preostalih 20%. Deo kompanije Embraer koji proizvodi putničke avione procenjen je po ovom dilu na 4,75 milijardi dolara što će Boingu sa računa skinuti 3,8 milijardi za 80% vlasništva.

Drugi entitet biće posvećen promovisanju, prodaji i razvoju tržišta za Embraerov vojni transportni avion KC-390.

Kako prenosi Rojters, razlog za ovo približavanje i za novo definisanje globalnog Boing-Erbas duopola najbolje je objasnio direktor Embraera u poruci zaposlenima:

– Ovo se dešavalo kako sa našim dobavljačima tako i sa klijentima. Počeli su da se organizuju u velike blokove, što je otežavalo pregovaračke mogućnosti kompanija veličine Embraera. –

Boing dobija novog vojnog člana svoje familije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako ističu iz Boinga, očekuje se da će finansijski i operativni detalji strateškog partnerstva, kao i detalji transakcija, biti definisani u narednih nekoliko meseci. Takođe, pod pretpostavkom da su sva odobrenja dobijena na vreme (akcionari, regulatori, Vlada Brazila), zaključenje transakcije očekuje se do kraja 2019. godine, 12 do 18 meseci nakon izvršenja sporazuma.

Komentari

B

Ocekivano

Odgovori
P

sada je tržište u potpunosti konsolidovano i oba velika igrača su spremna da dočekaju ulazak kineza (COMAC-a) u igru 2021, kada počnu sa isporukama prvih C919

Odgovori
A

Da, ovo je bilo za očekivati nakon deala Airbus-Bombardier oko CSerije.

Odgovori
Z

Upravo tako.
Deal je objavljen dva dana nakon sto u utorak je Airbus zvanicno preuzeo proizvodnju i proizvodne kapacitite na Mirabell-u, marketing, odrzavanje, razvoj i 50+% vlasnistva C serije. Manjinski vlasnik su Bombardier i Vlada Quebec-a. A sve je pocelo lobiranjem Boeing-a da se Bombardier-u uvede taksa od 292% na prodaju aviona u SAD-u.

Ono sto nije navedeno je da sada obadva proizvodjaca kontrolisu trziste aviona koji im mogu ugroziti njihov glavni proizvod 737 i A320 a i dobili su po avion koji popunjava rupu gasenjem proizvodnje devetke (DC9/MD80/90/B717).

C500 se verovatno nece desiti, jer bi zamenio A320. Isto tako E195-E2 ce ostati najveci avion u drugoj grupaciji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

OK. All ste toliko sigurni u svoje procene, hajde da padne opklada! Ja tvdim da Istanbul nece biti medju prvih 10 najprometnijih u svetu 2023! I spreman sam da se kladim sa vama. Jel stajemo iza svoje tvrdnje ili ne, Alene? Opklada u 2 povratne karte do Santiago de Chilea! Moze?

21. Jul 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Svakako nije polusvijet. Bio sam u Turskoj vise nego nekoliko puta i ni na koji nacin ju se ne moze nazvati polusvijetom.

21. Jul 2018.Pogledaj

mateus na: Rumunija od Portugala kupuje još 5 borbenih aviona F-16

Nemci i Francuzi nece moci dalje od 5te generacije lovaca za narednih 30 i vise godina. Koja crna 6ta generacija bez obzira sto imaju vise para od Rusije. Francuzi su krajnjim naporima dosli do realizacije projekta zvanog Rafale. Da li Nemacka moze odrzavati celu flotu EF u potpuno ispravnom stanju. Kako ce resiti stealth program…

21. Jul 2018.Pogledaj

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Turska nije polusvijet. Turska je svijet, i to onaj visokotehnoloski.

21. Jul 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Hvala na preciznim informacijama. ULS Cargo svakako nije Turkish cargo. Ne znam jel oni imaju kakav globalni deal ili im uletavaju ad hoc. Stoga je vrlo vjerojatno da taj ponedjljak nije Turkisheva cargo linija. Ili?

21. Jul 2018.Pogledaj

Send this to a friend