BEG airport status
LYBE 1700:00 Z 070°04KT CAVOK 04/01 Q1029 NOSIG=
Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona Najavljeni dogovor obezbeđuje Boingu novu liniju regionalnih aviona kojom osnažuje svoju globalnu prodaju / Foto: Boing

Boing preuzima 80% vlasništva u Embraerovom biznisu putničkih aviona

Kompanije Boing i Embraer objavili su potpisivanje Memoranduma o razumevanju za uspostavljanje strateškog partnerstva koje će obema kompanijama omogućiti brži rast na globalnom tržištu, saopšteno je iz Boinga.

Kako navode, neobavezujući sporazum podrazumeva zajedničko ulaganje, odnosno formiranje dva nova poslovna entiteta (joint venture) koja će koristiti zajedničke kapacitete obe kompanije (pogotovo Boinga) u domenima globalnog lanca snabdevanja, prodaje, marketinga i after-market usluga. Takođe, novi entiteti deliće, kako je saopšteno, „najbolje prakse iz proizvodnih programa“.

Prvi poslovni entitet biće fokusiran na putničkom programu gde će Boing imati udeo od 80% a Embraer preostalih 20%. Deo kompanije Embraer koji proizvodi putničke avione procenjen je po ovom dilu na 4,75 milijardi dolara što će Boingu sa računa skinuti 3,8 milijardi za 80% vlasništva.

Drugi entitet biće posvećen promovisanju, prodaji i razvoju tržišta za Embraerov vojni transportni avion KC-390.

Kako prenosi Rojters, razlog za ovo približavanje i za novo definisanje globalnog Boing-Erbas duopola najbolje je objasnio direktor Embraera u poruci zaposlenima:

– Ovo se dešavalo kako sa našim dobavljačima tako i sa klijentima. Počeli su da se organizuju u velike blokove, što je otežavalo pregovaračke mogućnosti kompanija veličine Embraera. –

Boing dobija novog vojnog člana svoje familije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako ističu iz Boinga, očekuje se da će finansijski i operativni detalji strateškog partnerstva, kao i detalji transakcija, biti definisani u narednih nekoliko meseci. Takođe, pod pretpostavkom da su sva odobrenja dobijena na vreme (akcionari, regulatori, Vlada Brazila), zaključenje transakcije očekuje se do kraja 2019. godine, 12 do 18 meseci nakon izvršenja sporazuma.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

B

Ocekivano

Odgovori
P

sada je tržište u potpunosti konsolidovano i oba velika igrača su spremna da dočekaju ulazak kineza (COMAC-a) u igru 2021, kada počnu sa isporukama prvih C919

Odgovori
A

Da, ovo je bilo za očekivati nakon deala Airbus-Bombardier oko CSerije.

Odgovori
Z

Upravo tako.
Deal je objavljen dva dana nakon sto u utorak je Airbus zvanicno preuzeo proizvodnju i proizvodne kapacitite na Mirabell-u, marketing, odrzavanje, razvoj i 50+% vlasnistva C serije. Manjinski vlasnik su Bombardier i Vlada Quebec-a. A sve je pocelo lobiranjem Boeing-a da se Bombardier-u uvede taksa od 292% na prodaju aviona u SAD-u.

Ono sto nije navedeno je da sada obadva proizvodjaca kontrolisu trziste aviona koji im mogu ugroziti njihov glavni proizvod 737 i A320 a i dobili su po avion koji popunjava rupu gasenjem proizvodnje devetke (DC9/MD80/90/B717).

C500 se verovatno nece desiti, jer bi zamenio A320. Isto tako E195-E2 ce ostati najveci avion u drugoj grupaciji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

16. Nov 2018.Pogledaj

leni na: Drugi deo feljtona o F-35: Od kompromisa do kompromisa – nigde moga stana

MiG 29 Ja vas nisam vrijeđao ali vidim da ste jako nekulturni! Neke stvari ste od kuće trebali ponijeti, ako ste već u godinama time šteta jer je onda već kasno. U svakom slučaju svojim izlaganjem niste me impresionirali. Pusto navođenje s interneta pročitanih podataka bez ikakva smisla i pokrića. Ubuduće mi se neobračajte jer…

16. Nov 2018.Pogledaj

Mig-29 na: Drugi deo feljtona o F-35: Od kompromisa do kompromisa – nigde moga stana

Leni Naprotiv vi ste svojim ''totemizmom'' koji se vise moze okarakterisati kao ''poltronizam'' izgubili vezu sa realnoscu. Ovo sto ja iznosim kao i Sandamov komentar za probleme u kojima se nalazi F-35 navode Amerikanci.I bas oni su se zapitali od brosura o takticko tehnickim mogucnostima F-35 sto za sada imaju samo 30% mogucnosti.Dakle oni imaju…

16. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend