BEG airport status
LYBE 2011:00 Z VRB°02KT 9999 BKN040 28/20 Q1012 NOSIG=
Vladica Đurđanović smenjen sa mesta direktora „Konstantina Velikog“, niški aerodrom demantuje "Đurđanović je navodno suprotno zakonu povećao početnu osnovicu za plate za dve trećine" / Foto: J.V. / J. C, Južne Vesti

Vladica Đurđanović smenjen sa mesta direktora „Konstantina Velikog“, niški aerodrom demantuje

Gradsko veće Niša smenilo je Vladicu Đurđanovića sa mesta direktora JP Aerodrom Niš, jer je on, kako kažu, „protivzakonito povećavao plate, čime je oštetio budžet Grada“, prenose“ Južne vesti“.

Kako navode, smenu je predložio Grad Niš, kao osnivač preduzeća, a na osnovu izveštaja Budžetske inspekcije koja je „utvrdila nepravilnosti“. Slična smena na istoj sednici dogodila se i direktoru gradskog komunalnog preduzeća.

Prema njihovim rečima, Đurđanović je navodno suprotno zakonu povećao početnu osnovicu za plate za dve trećine, čime je napravio probleme budžetu Niša. Menjani su, kako je rečeno na Veću, i sistematizacija i opisi radnih mesta, te je plata rasla sa tim promenama.

Tim povodom zamenik gradonačelnika Niša Miloš Banđur rekao je da je masa zarade bila veća od one koja je predviđena programom poslovanja :

– U Sekretarijatu su primetili da je masa veća i da je prosečna zarada veća u odnosu na prethodni mesec za 13.300 dinara. To je bio signal da nešto nije u redu. Oni su to signalizirali nama, mi smo uputili zahtev Budžetskoj inspekciji. Kao posledicu imamo izveštaj inspekcije, koji je povod za donošenje jedne ovakve odluke. Na tu odluku Đurđanović ima 20 dana da se izjasni. –

Međutim, odgovor na pitanje ko će da preuzme direktorsku fotelju Aerodroma nakon Đurđanovićeve smene i pojašnjenja oko toga zašto se tek sad reagovalo, iako se za ovaj problem znalo još od 2015. godine, novinari nisu dobili, jer su predstavnici gradske vlasti nakon Gradskog veća ubrzo napustili salu, pišu “Južne vesti”.

Ko će zameniti Đurđanovića? / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Novinari “Južnih vesti” su zbog spekulacija da je sistematizacija “štelovana” prethodnih godina više puta zvaničnim zahtevima tražili dokumentaciju kojom je sistematizacija regulisana, ali je menadžment Aerodroma na čelu sa Đurđanovićem odbijao da je dostavi:

– On se oglušio i o rešenja Poverenika za informacije od javnog značaja zbog čega je aerodrom i novčano kažnjen, a na kraju je načinjen presedan i rukovodstvo niškog aerodroma je tužilo Poverenika. Sistematizacija novinarima nikada nije dostavljena, a tada niko iz Grada nije reagovao.

Da bi smena Đurđanovića bila konačna moraju da je potvrde i odbornici niške Skupštine, ali i dalje se ne zna kada će ta sednica biti održana, jer upravo zbog situacije oko poklanjanja aerodroma Niš preživljava parlamentarnu krizu. –

Kako podseća taj medij, Đurđanović je postao vršilac dužnosti direktora aerodroma 2014. godine nakon što je ostavku podneo Dragan Bugarinović, a zvanično je postao direktor 2015. godine nakon sprovedenog konkursa na kojem je bio jedini kandidat.

Takođe, juče je, nakon tvrdnji da je Budžetska komisija zabeležila protivzakonitu isplatu većih zarada radnicima “Konstantina Velikog”, niški aerodrom demantovao te izjave i saopštio da je kontrola koju komisija treba da izvrši i dalje u toku.

Niški aerodrom i dalje demantuje

Nakon prvog demantija tvrdnji da je zabeleženo protivzakonito isplaćivanje većih zarada zaposlenima na „Konstantinu Velikom“, niški aerodrom uputio je novi.

Kako ističu, oni i dalje nisu dobili Zapisnik kontrole budžetske inspekcije Grada Niša, ali ni Rešenje Gradskog veća sa predlogom za smenu direktora.

– JP „Aerodrom Niš“ je u trogodišnjem periodu restrukturiranja preduzeća poslovao u potpunosti u skladu sa pozitivnim zakonskim normama i odlukama nadležnih organa. Skupština Grada Niša je usvajala Progame poslovanja i naročito Posebne programe poslovanja koji su definisali svaki dinar koji se trošio iz budžeta Grada Niša, pa i zarade zaposlenih.

Na Sistematizacije radnih mesta saglasnost je davalo Gradsko veće. Koeficijenti po kojima su utvrdjivane zarade zaposlenih su odredjivani Kolektivnim ugovorom koji je potpisivan izmedju Grada Niša, JP „Aerodrom Niš“ i reprezentativnog sindikata JP „Aerodrom Niš“. Upravo je prošlog meseca potpisan novi Kolektivni ugovor i data saglasnost na novu Sistematizaciju. – objašnjavaju sa aerodroma.

Prema njihovim rečima, do probijanja mase sredstava predvidjenih za isplatu zarada nikad nije došlo, jer JP „Aerodrom Niš“ nikad nije iskoristio sva predvidjena sredstva definisana za zarade po Programima koje je usvajala Skupština Grada Niša:
– Skupština Grada je svojim odlukama povećavala masu za isplatu zarada jer je, u trenutku stupanja na snagu Zakona kojim je ograničena ispalata zarada u javnom sektoru, JP „Aerodrom Niš“ isplaćivao minimalnu linearnu zaradu svim zaposlenima. –

JP „Aerodrom Niš“ je 2014. godine imao 1.335 putnika u vazdušnom saobraćaju, bio dužan više od 120 miliona dinara, zaposlenima nisu bile isplaćene četiri zarade, bavio se trgovinom, ugostiteljstvom i javnim autobuskim prevozom i sa tim delatnostima je generisao više od 10 miliona dinara mesečnih gubitaka, ističu sa „Konstantina Velikog“ i dodaju:

– Zloupotreba budžetskih sredstava nije mogla biti učinjena, jer je upravo sve radjeno u skladu sa odlukama o budžetu Grada Niša i Gradskog veća, usvojenim Programima poslovanja, sistematizacijama i potpisanim kolektivnim ugovorima. –

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

N

Pocelo je….

Odgovori
s

Pa i treba ga maknuti! Zaradio previse, previse putnika, prevelike place isplatio! Nek bude sretan da ga ne strijeljaju :-)

L

Bas tako..na zalost…sramota…umesto da se low cost razvija u Nisu a ostalo u beg oni ni to ne daju…..

V

Srpska posla

Odgovori
M

Francusko-Arapsko-Srpska posla

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

lala na: Burže: prikazan model francusko-nemačkog projekta novog borbenog aviona, projektu se zvanično priključila Španija

Takvu maketu su prikazali i Turci. Mogli smo i mi da sklepamo nešto od špera pa da se hvalimo. Evropa će proći kao sa eurofajterom, koji kad je napravljen bio je preskup i zastareo. Ali radna mesta, fondovi.... Kinezi, Rusi, sutra Indija i Brazil, to su ozbiljni igrači. Već sada Ruski Suhoj je bar duplo…

20. Jun 2019.Pogledaj

Bane na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

@Al-41F Afera helikopter je sistemska afera a ne afera vezana za pojedinačni tip/vrstu helikoptera. @Miloš 77 Smisao mog komentara i jeste da se uloga H-145 ne može meriti sa Mi-24/28. Ne vidim šta bih osporio u vašem komentaru, pošto ste na drugi način rekli isto što i ja. Moja poenta je bila šta nabaviti prvo,…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

Два Ми-24В је користила Јединица за специјалне операције, Ресора државне безбедности, Министарства унутрашњих послова. Активно су коришћени у борбеним дејствима 1998. изнад Косова и Метохије.

20. Jun 2019.Pogledaj

ljubitelj istorije na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Ne znam koliko je to tacno, ali sam cuo da su Slovenci tada na krovu raketiranog hangara postavili protivavionski mitraljez Brauning 12,7 mm. Ako je to tacno, onda je to razlog raketiranja. Inace, pod vatrom aviona JRV bio je na Brniku i JAT-ov DC-9. Pitajte o tome Stevu Ignjatovica koji je bio pilot u tom…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

ID Јесте ли баш сигурни да нико више не купује Ми-17 какве је купила Србија 2015. године ? Наравно да купује и то са још сиромашнијом опремом. Верзије Ми-17-1В, Ми-17В-5, Ми-171А, Ми-171Е, Ми-171Ш са скромним пакетом основне опреме је у последњих 10 година набавило бар 20 држава. И даље се производе и наручују.

20. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend