BEG airport status
Jordanski vojni piloti aviona AT-802 na obuci u Španiji Jordan poseduje 10 borbenih AT-802 od kojih 6 AT-802i dobijenih na poklon od UAE

Jordanski vojni piloti aviona AT-802 na obuci u Španiji

Ratno vazduhoplovstvo Kraljevine Jordan počelo je da šalje pilote svoјih dvosedih, jednomotornih elisno-mlaznih jurišnika Air Tractor AT-802  na uobičajene i vanredne operativne obuke organizacije Avialsa E-ATO-245 u Valensiji koja je komercijalno promovisana od strane Air Tractor Europe (ATE). Ova organizacija za obuku jedinstvena je u svetu jer pod istim krovom objedinjuje sertifikovane kurseve obuke za AT-802, dvosede AT-802, veoma iskusne instruktore i predavače, kao i jedini svetski AT-802 FTD Level II simulator letenja.

– Već smo imali dve grupe jordanskih vojnih pilota koji su prošli kroz našu organizaciju za obuku tokom oktobra, a slede nam još tri grupe do kraja godine. Glavni fokus je na tome da piloti postanu svesni ograničenja AT-802 i da se pripreme za odgovarajuće izvršavanje vanrednih procedura, naročito prilikom sletanja i poletanja, kao i tokom rada na velikoj nadmorskoj visini iznad otvorenih mora. Takođe, posebna pažnja se posvećuje letovima noću, u lošim vremenskim uslovima i u uslovima instrumentalnog letenja (IFR) koristeći, između ostalog, pejzaže poznate jordanskim pilotima. – rekao je menadžer prodaje ATE Hugo Arceo.

Prema njegovim rečima, program obuke traje 6 dana za svaku grupu – jedan dan posvećen je priručniku za letenje i teoriji o hitnim procedurama, sledeći za upoznavanje pilota sa avionskim sistemima, a preostala četiri dragocenom treningu na simulatoru.

– Tokom 4 dnevne sesije, svaki pilot efektivno skupi 8 sati naleta u našem jedinstvenom simulatoru, odnosno 2 sata po svakoj sesiji. Osim toga, svaki pilot dobija još 16 sati teoretskog znanja. – pojasnio je Arceo.

On objašnjava da obuka RJAF pilota predstavlja novu stranicu u istoriji organizacije za obuku, koja nikada pre nije imala pilote borbeno-konfigurisanih AT-802 uprkos višegodišnjem značajnom iskustvu u obuci hrvatskog Ratnog zrakoplovstva, kao i kiparskih, makedonskih i crnogorskih pilota AT-802 za izvršavanje vazdušnih vatrogasnih misija za koje je AT-802 takođe sposoban i prvobitno namenjen:

– Naš AT-802 portfolio obuke čine piloti iz celog sveta, uključujući Italiju, Izrael, Južnu Afriku, SAD, Kanadu, pa čak i Australiju. –

Osim pilota, još dve grupe tehničkog osoblja RJAF-a se, takođe, očekuju da posete Španiju i prođu AT-802 kurs obuke sa ATE-ovom, tehničkom organizacijom za obuku osoblja Paterna ES.147.016. Obuka će se fokusirati na: planirano i vanredno održavanje AT-802 aviona i njegovog turboelisnog motora Pratt & Whitney PT6, elise Hartzell, gorivnog i električnog sistema, fiksnog stajnog trapa i kočnica, kao i instalirane avionike.

RJAF trenutno ima procenjenu snagu od oko 15.000 pripadnika, uključujući i 3.400 u vazdušnoj odbrani. Među ostalim vazduhoplovnim sredstvima RJAF, takođe koristi 10 borbenih turboelisnih AT-802. Šest njih koji nose oznaku AT-802i je dobijeno 2013. godine kao donacija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), dok su preostala četiri novi AT-802U avioni nabavljeni direktno iz SAD. Flota je organizovana u okviru 25. eskadrile koja se nalazi u vazdušnoj bazi King Abdullah II, lociranoj 25 km istočno od prestonice Amana.

Avioni koje je donirao UAE, trenutno prolaze kroz proces dorade u cilju modernizacije njihovog sistema kontrole naoružanja, a 6 aviona Blok 1 AT-820i dovode na nivo Blok 1B koji omogućava montažu nosača za teže terete kao i povećanje nosivosti podvesnih tačaka.

Jednom kada bude modernizovan, jordanski AT-802i će zadržati postojeći Blok 1 oružani paket, koji čine rakete vazduh-zemlja Lockheed Martin AGM-114 Hellfire i laserske vođene bombe GBU-58 Paveway II zasnovane na Mk 81 bombama opšte namene, teškim 113.4 kilograma. Međutim, paleta oružja bi se dodatno proširila sa laserski vođenim raketama Roketsan Cirit od 70 mm i laserskim vođenim bombama GBU-12 Paveway II baziranim na bombama opšte namene Mk 82, čija je težina 226.8 kilograma. Platforme bi takođe dobile nove Wescam MX-15 elektro-optičke/infracrvene senzore.

Modernizacija jordanskih aviona AT-802i počela je krajem prošle godine kada je prvi avion prevezen u SAD oktobra 2017. godine i nakon neophodnih modifikacija vraćen u Jordan decembra 2017. Sledeća dva aviona su ranije ove godine unapredili američki tehničari u Jordanu, a poslednja tri trenutno dorađuju sami Jordanci i planirano je da se oni završe do kraja godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

Uff da nam je jedna eskadrila ovih…. Lijepi avionceki, cvrsti, robusni, velika nosivost, moderno naoruzanje… Pravi bonboncic

Odgovori
AL

Hr treba neki novi mlazni trenazni avion, ili bar nesto „izmedju“ lovca i trenazera po pitanju brzine i naoruzanja kao sto je nas J-22, jer je trenutno ogroman skok sa trenazera na mlaznu avijaciju klase mah 2, a Srbiji da proizvede vise svojih aviona. Ekstra je ovo avioncic, samo bi popunio rupe koje ne postoje

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Kos na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Gospodin Lepir je u poslednjem pasusu u svojoj izjavi sam sebe u startu demantovao izjavivši da neće biti mesta za politiku. Baš me intereuje kakve on ima kvalifikacije za mesto na koje je postavljen, osim političke pripadnosti i činjenice da je mašinski inženjer? Gde su tu kriterijumi koje je naveo stručnost, znanje i pripadnost ustanovi?…

19. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

@Miks To se vrlo lako sredi pravilnikom o mandatima koji bi regulisao maksimalnu dužinu mandata, kvalifikacije i način izbora novog rukovodioca. Ministarstva ne bi trebala da se bave tim stvarima ali ni jednoj vlasti do sada to nije godilo.

19. Jan 2025.Pogledaj

Elmosko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Mislim da Srbija treba konacno da pocne sa proizvodnjom svojih helikoptera koristeci kinesku metodu: rastavi, kopiraj, ponovo sastavi.Najvaznija stavka- motor , Green Power Turbine Systems -Beograd, vec pravi turboelisni motor snage 200 kW.Treba napraviti 10 puta jaci( veci) motor.Takva oprema i znanje vec pistoji u Remontnom zavodu Orao u Bijeljini, ciji je vecinski vlasnik Republika…

19. Jan 2025.Pogledaj

Miks na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Princip smenjivosti je jako bitan. Pa i da je najbolji na svetu bio prethodni direktor, nije normalno da se tu zadrži 24 godine, treba dati priliku i mlađim ljudima. Isto važi i za novog direktora, ako se pokaže kao neprimeren za poziciju, menjati ga.

19. Jan 2025.Pogledaj